Jedna patrí Samsungu a volá sa ako dobrota, druhá je pre virtuálnu realitu. A dáme si aj algoritmus na Instagrame a nový nástroj na úpravu obrázkov pre sociálne siete.

Najprv sa ale treba predstaviť. Socialovinky sú nástupcom seriálu Interwebz, ktorý sa dočkal úctyhodných 121 pokračovaní. Bol ale zameraný príliš široko, a tak veľmi často tak striedal typy čitateľov.

Socialovinky sa (prekvapivo!) budú špecializovať len na sociálne siete. To mi dá viac priestoru venovať sa napríklad užitočným nástrojom na správu sociálok či pekným case studies. Ak by ste mali nejaký námet na tému, píšte do komentárov či na FB kontakt, ktorý mám v profile nižšie.

Kto si dá Waffle od Samsungu?

Tento chutný názov za sebou skrýva novú sociálnu sieť zameranú na fotky. Samsung tvrdí, že „klasické“ sociálne siete sú v tomto smere málo sociálne. Waffle preto umožní podieľať sa na obsahu všetkým kontaktom naraz.

Základom je prvá štvorcová fotka, ktorá vytvorí akýsi stred mozaiky. Ďalšie snímky do mozaiky potom dotvárajú vaši kamaráti – buď nový dielik puzzle vyfotia alebo nakreslia. Mozaika sa môže zväčšovať donekonečna.

Waffle možno bude len ďalšou hračkou na okraji záujmu ľudí, ale myslime aj na to, že Samsung predá najviac smartphonov na svete. Keď sa Waffle stane ich natívnou súčasťou, Samsung má šancu pretlačiť ho.

Instagram: Algoritmus náš každodenný

Ako Instagram utešene rastie, zväčšuje sa aj počet profilov, ktoré sleduje jeden človek. Stáva sa tak veľmi ťažké zachytiť všetky dôležité snímky. Zachrániť nás chce samotný Instagram a jeho nový algoritmus radenia fotiek od sledovaných profilov.

Áno, bude to fungovať podobne (resp. presne rovnako) ako na Facebooku. Áno, bude to defaultne zapnuté. A áno, Instagram to robí pre peniaze z reklamy. Ale, čo je najdôležitejšie, bude sa to dať vypnúť.

Už to tak býva, že ako prví začnú nadávať heavy-useri danej služby. Vzniklo už niekoľko petícií, ale história nepustí a Instagram nakoniec algoritmus začne používať. Heavy-useri si zvyknú/prepnú späť a mainstream si to ani nevšimne.

Splash: Sociálna sieť pre virtuálnu realitu

360° videá a virtuálna realita budú v online dostávať čoraz väčší priestor. Vývojári appky Splash to skúsili využiť a prišli so službou, ktorá má byť „Snapchatom virtuálnej reality.“

Keďže 360° kamery nie sú rozšírené a už vôbec nie sú súčasťou aktuálnych mobilov, obsah sa vytvára trošku primitívnejšie – viacnásobným odfotením/natočením scény. Výsledný obrázok sa potom spojí (podobne ako v režime „panoráma“) a môžete ho vyzdieľať.

To so sebou nesie pomerne značné obmedzenie použitia – len veľmi málo hotových diel bude vyzerať k svetu.

Tip na nástroj: Landscape od Sprout Social

Zvyknete si lámať hlavu nad tým, aké rozmery obrázkov v súčasnosti preferujú sociálne siete? Už ste dolámali! Skúste svoj obrázok nahrať do novej služby Landscape a jednoduchý sprievodca vám pomôže s jeho úpravou.

Podporované sú všetky hlavné siete a je tu tiež možnosť zadať rozmery ručne. Výrez, ktorý chcete použiť, si vyberiete sami a v reálnom čase vidíte náhľad fotky. Jednoduchšie to už nebude.

Landscape