Reakcie na najväčšej sociálnej sieti (skoro) nikto nepoužíva, Instagram ponúkne dlhšie videá, Snapchat vylepšil chat a Pinterest predstavil novinku hlavne pre foodblogerov.

Reakcie (skoro) nikto nepoužíva

SocialTimes niečo vyše týždňa sledoval aktivitu fanúšikov pri príspevkoch niekoľkých veľkých profilov na Facebooku. Zistil a potvrdil, čo (nielen) administrátori stránok asi už aj tak tušili:

Likes tvoria 93 % všetkých získaných Reactions pri príspevkoch.

Obrázok @SocialTimes

Ostatných 6 farebných smajlíkov (a srdiečko) sa tak delí o nelichotivých 7 %. Adweek prišiel hneď s 3 teóriami, prečo sa tak deje:

  • Ľudí odrádza 1 mikrosekunda naviac na podržanie palca na Like buttone.
  • Zvyk (je železná košeľa).
  • Ľudia reagujú na príspevok omylom – a Like je prvý na rane.

Aktuálny stav tak stále dáva priestor značkám, ktoré budú túžiť vzbudiť v ľuďoch potrebu Reactions používať. Na druhej strane ale spochybňuje jeho súčasnú výpovednú hodnotu a štatistickú vážnosť.

Instagram videá budú môcť mať 60 sekúnd

Používanie videa správcami profilov a ich obľuba konzumentmi obsahu rastie aj na Instagrame. Sociálna sieť na to reaguje zavedením podpory dlhších videí.

Okrem toho sa instagramová iOS appka naučí spájať viacero videí do jedného multi-clip videa. Dokázať to má verzia 7.19, ktorú by ste už teraz mali nájsť v App Store.

Podporu dlhších videí začal Instagram zapínať minulý utorok, všetci smrteľníci by sa mali dočkať v horizonte niekoľkých mesiacov.

Snapchat predstavil Chat 2.0

Snapchat sa vraj už dva roky učí a skúma, ako ľudia komunikujú. Jeho zistenia ho priviedli k potrebe redizajnu používateľského zážitku z chatu.

Okrem iného spomínajú, že ľudia nechcú riešiť, či práve píšu, nahrávajú zvuk alebo rovno video. Chcú prosto komunikovať. A Chat 2.0 im to má jednoducho umožniť.

Celkovo by tak chatovanie v Snapchate malo byť prirodzenejšie a k obľúbeným funkciám by ste sa mali dostať ľahšie. Power useri sa potom môžu v komentároch vyjadriť, či sa zadarilo.

Zdieľanie receptov na Pintereste bude sexy

Volajú sa how-to Pins, pripomínajú nové FB Poznámky a majú uľahčiť zdieľanie rôznych návodov. Nemusí ísť len o recepty z nadpisu, návody sú obecne obľúbeným obsahom mnohých ľudí a firiem.

Od minulého týždňa sa novinka objavila na webe a v Android Appke, na iOS sa chystá v budúcnosti. Osobne sa mi formát páči a myslím, že Pinterest sa trafil do túžob svojich použivateľov.