Obsahová stratégia
Definícia
Obsahová stratégia (alebo content stratégia) je dokument, na základe ktorého sa odvíja tvorba obsahu v rámci blogu, sociálnych sietí a iných komunikačných kanálov klienta. Ide o dlhodobý plán, ktorý s ohľadom na potreby klienta a záujmy cieľovej skupiny navrhuje konkrétny obsah, definuje štruktúru tvorby a vydáva odporúčania k tvorbe obsahu.
Popis
Cieľom obsahovej stratégie je vytvárať hodnotný, relevantný a konzistentný obsah, ktorý priťahuje cieľovú skupinu a zároveň aj napomáha napĺňať obchodné ciele spoločnosti.
Obsahová stratégia pomáha:
- Zvyšovať kvalitu tvoreného obsahu naprieč komunikačnými kanálmi
- Zacieliť marketingový obsah na správnu cieľovú skupinu
- Zlepšovať účinnosť a efektivitu marketingových aktivít
- Budovať dôveru u zákazníkov
- Zvyšovať angažovanosť a interakciu používateľov
- Zlepšovať viditeľnosť webovej stránky vo vyhľadávaní
- Zvyšovať návštevnosť na webe (organickú aj celkovú)
Klient obsahovou stratégiou získa:
- Plán tvorby obsahu podľa vyhľadávanosti kľúčových slov (podľa toho, čo je populárne)
- Informácie o tom, čo chce (potenciálny) zákazník počuť/vidieť/čítať a čo by sme mali smerom k cieľovej skupine šíriť
- Kľúčové témy komunikovateľné naprieč všetkými kanálmi
Napĺňanie obsahovej stratégie (a navrhovaných aktivít) prináša viditeľnosť vo vyhľadávacích kanáloch (prostredníctvom kvalitného a konzistentného obsahu), viac návštevníkov z vyhľadávačov a zisk nových návštevníkov, ako aj zvyšovanie dôveryhodnosti produktov/služieb a zvyšovanie povedomia o značke.
Príklad
Úspešná obsahová stratégia môže priniesť aj takéto výsledky: