Definícia

Moz je softwérová spoločnosť, ktorá bola založená Random Fishkinom a Gillian Muessig v roku 2004. Pôvodne sa volal SEOmoz a začal ako blog a online komunita, kde niektorí z prvých expertov na SEO na svete zdieľali svoje skúsenosti a nápady. 

Dnes je MOZ už známy ako softvér, ktorý sa špecializuje na oblasť vyhľadávania na internete a analýzu webových stránok. Jeho nástroje poskytujú informácie o SEO (Search Engine Optimization), hodnotení webových stránok, kľúčových slovách a iných faktoroch, ktoré ovplyvňujú viditeľnosť a výkon webových stránok vo vyhľadávačoch.

Popis

Moz poskytuje súbor nástrojov a analýz pre digitálnych marketingových profesionálov a vlastníkov webov na zlepšenie výkonu svojich webových stránok vo vyhľadávačoch ako Google. 

Tieto nástroje zahŕňajú analýzu kľúčových slov, sledovanie organických a platených výsledkov vyhľadávania, SEO audit, meranie autority domény a iné metriky, ktoré pomáhajú pri optimalizácii obsahu a zlepšovaní pozície vo vyhľadávačoch.

Okrem platených ponúkajú aj nástroje zadarmo, ktoré môžete využívať pri bezplatnej registrácii. Ide o tieto nástroje:

  • Domain Analysis (Analýza domény)
  • Keyword Explorer (Analýza kľúčových slov)
  • Link Explorer (Analýza backlinkov)
  • Competitive Research (Analýza konkurencie)

Príklad

Medzi obľúbené funkcie patria napríklad tieto:

Analýza kľúčových slov: Použitie Moz nástrojov na identifikáciu relevantných kľúčových slov, ktoré by mohli priniesť viac návštevníkov na vašu webovú stránku.

Ukážka z Moz Analýza kľúčových slov

SEO audit: Použitie Moz nástrojov na vyhodnotenie technických a obsahových aspektov webovej stránky s cieľom nájsť a opraviť zraniteľnosti a nedostatky na webe.

Ukážka z Moz SEO audit
Sledovanie výsledkov vyhľadávania: Využitie Moz nástrojov na monitorovanie pozícií vašich kľúčových slov vo výsledkoch vyhľadávania a sledovanie zmien konkurencie vo vašej oblasti.

Ukážka z Moz Monitoring kľúčových slov