Definícia

Semrush je komplexný nástroj pre digitálny marketing a analytiku, ktorý poskytuje širokú škálu funkcií na optimalizáciu a sledovanie výkonu webových stránok. Bol založený v roku 2008 Olegom Shchegolevom a Dmitrijem Melnikovom a rýchlo sa stal populárnym a dôveryhodným nástrojom medzi digitálnymi marketérmi, SEO odborníkmi a obsahovými tvorcami.

Popis

Semrush ponúka rozsiahlu databázu kľúčových slov a analýzu konkurencie, čo umožňuje používateľom identifikovať trendy vo vyhľadávaní a konkurenčné šance na trhu. Pomocou nástrojov na kľúčové slová a analýzu organického a plateného vyhľadávania môžu digitálni marketéri plánovať efektívne kampane a optimalizovať obsah pre lepšie umiestnenie vo vyhľadávačoch.

Medzi ďalšie funkcie Semrushu patria nástroje pre analýzu základných metrík webových stránok, hodnotenie kvality backlinkov, monitorovanie sociálnych médií a sledovanie organických a platených pozícií vo vyhľadávačoch. Tieto funkcie poskytujú používateľom komplexný pohľad na výkon ich webových stránok a pomáhajú identifikovať oblasti na zlepšenie.

Semrush je navyše schopný analyzovať vyhľadávanie v rôznych lokalitách a jazykoch, čo je cenná výhoda pre globálnych digitálnych marketérov a podniky s medzinárodnou prítomnosťou.

Naprieč bezplatnými aj platenými plánmi mal v roku 2020 Semrush cez 471 000 aktívnych používateľov:

Štatistika Semrush o aktívnych používateľoch

Koľko stojí Semrush?

Cena za Semrush sa pohybuje v troch úrovniach od 129,29 dolárov do 499,95 dolára mesačne.

Podľa dát z roku 2020 si Semrush platí iba 14,3 %, teda skoro 70 000 používateľov:

Štatistika Semrush o neplatiaich používateľoch

Vďaka svojim pokročilým nástrojom a širokej funkcionalite sa Semrush stal neodmysliteľným nástrojom pre marketingových profesionálov, ktorí chcú zvýšiť viditeľnosť svojich webových stránok, zlepšiť organický rast a dosahovať úspešné marketingové stratégie na digitálnych platformách.

Semrush je okrem iného často porovnávaný s nástrojmi Ahrefs alebo Moz. O porovnaní týchto nástrojov si môžete prečítať napríklad tu.

Príklad

Ukážka marketingového nástroja Semrush