Definícia

Copywriter je osoba, ktorej úlohou je písať reklamné texty. Slovo copywriter je spojením anglických slov copy a writer. Výraz copy v preklade označuje výtlačok, námet či text v určitej forme dnes ho chápeme najmä ako reklamný text. Writer je v preklade spisovateľ.

Popis

Copywriter pracuje najčastejšie v reklamnej, marketingovej alebo mediálnej agentúre na marketingovom oddelení firmy alebo ako freelancer. Nech už je jeho miesto výkonu práce akékoľvek, jeho úloha vždy spočíva v tvorbe reklamných textov alebo všeobecne textov pre účely marketingu. Tie slúžia na šírenie, propagáciu a predaj produktov, služieb či myšlienok, a to v online alebo offline prostredí. Aktivita, na ktorej copywriter pracuje, voláme copywriting.

Dobrý copywriter by mal vedieť tvoriť pútavé texty na rôzne témy a pre rôzne médiá. Mal by dokázať napísať blogový článok, PR správu, text na reklamný banner či produktový text na web. Často je tiež jeho úlohou tvorba ideí a konceptov reklamných kampaní, ktorú označujeme ako idea making. Copywriter by mal byť doma v písanom texte, prostredníctvom ktorého vie uchopiť myšlienku a predať ideu. Musí skvelo ovládať gramatiku a štylistiku a ideálne ovládať aj základy SEO.

Ak vám takýto človek vo firme chýba a potrebujete pomôcť s tvorbou textu či kampaní, neváhajte sa obrátiť na Visibility. Naši copywriteri sú tu pre vás.