Slovak Superbrands Tribute: Spoznajte najlepšie značky roka 2017
Slovak Superbrands Tribute je slávnostný galavečer udeľovania cien Superbrands. Tohtoročný sa konal v piatok 4.10. v hoteli Carlton. Ako taký event vyzerá, a čo majú Visiľudia spoločné s týmto programom?
Slovak Superbrands mi bolo známe už z laického sveta. Nápadná zlatá pečať svieti z mnohých bilbordov a obalov výrobkov. Každá ocenená firma sa s ňou rada pochváli. Ja, ako začínajúci marketér, som však asi až pri slávnostnom oceňovaní pochopila prestíž tohto ocenenia.
Žiadne prihlasovacie formuláre
Zvláštnosťou Superbrands je, že sa do programu nie je možné prihlásiť. Priebeh vyhodnotenia výsledkov prebieha v niekoľkých krokoch
- Nominácia: vyplýva z banky všetkých značiek s ochrannou známkou od spoločnosť Bisnode.
- Spotrebiteľský prieskum: Ten sme si už mohli všimnúť aj my, nebrandoví, keď sa k nám z rôznych webov dostal dotazník spokojnosti so značkami.
- Dotazník pre Brand Council: Ide o komisiu zloženú z viacerých odborníkov z rôznych oblastí, od tvrdého biznisu až po médiá. Jej členom je aj Juraj Sasko, náš CEO.
Ceny sú udeľované v dvoch veľkých kategóriách Consumer a Business Superbrands. Pričom v každej nevyhráva iba jedna značka, ale pečať získava viacero spoločností. Okrem toho sa udeľuje špeciálne ocenenie Superson – Osobnosť roka, ktorú tento rok získal rýchlochodec Matej Tóth.
Večer v znamení avantgardy
Ako sa na slušný galavečer patrí, aj Slovak Superbrands Tribute mal svoju tému. Tento rok ňou bola avantgarda ako symbol odlišnosti. Tento umelecký smer naznačuje akúsi prvú líniu, ktorá razí cestu medzi všednosťou.
S kolegyňou sme išli oči nechať na kontroverznom styling od Borisa Hanečku. Ešte aj hostesky mali vo vlasoch prapodivnú ozdobu, a kým sme nevedeli, odkiaľ vietor fúka, mysleli sme si, že sme prišli na nesprávny event.
Alternatívna hudba od Kataríny Malíkovej zas ukazovala, ako veľmi sa dá experimentovať so slovenskými tradíciami. Ja osobne som odchovaná na folklórnej hudbe a jazze, tak som si prišla na svoje.
Čo má Visibility spoločné so Superbrands?
Ako som už spomínala, Juraj je členom komisie Brand Council. Aby som si vedela lepšie predstaviť, čo taká pozícia znamená, bola som trošku zvedavá a pýtala som sa.
„V záverečnej etape hodnotenia mi príde dotazník, kde mám ohodnotiť branding jednotlivých značiek. Následne je môj dotazník zaradený medzi ostatné a podľa nich sú posudzovaní nominanti“, povedal Juraj.
Tu však Visibility nekončí, keďže sme partnerom programu, ponúkame oceneným aj konzultácie. Keďže Visi je aj súčasťou českého programu, zapájame sa aj u susedov.
Vedieme taktiež sériu workshopov v programe Branding masterclass. Sú to každoročne organizované semináre pre zapojené značky v programe Superbrands zamerané ako inak na branding a budovanie značky.
Čo však robí značku super?
Vybudovať silné povedomie o značke si vyžaduje kvalitný manažment a marketing. Ako sa už spomínalo v minulom článku, top spoločnosti na trhu musia byť nielen špičkou vo svojom odbore, ale musia investovať nemalé finačné prostriedky do reklamy a tvoriť kvalitný vzťah medzi produktom a konečným spotrebiteľom.
Netreba zabudnúť ani na definovanie hodnôt firmy. Zisk je síce silný motivátor pre každú jednu značku, ale pokiaľ nebudete šíriť zaujímavé posolstvo, ľahko a rýchlo sa na vás zabudne.
Príkladom je ocenená spoločnosť Natur Farm. Okrem toho, že zásobujú známymi potravinami najväčšie reťazce, podporujú aj lokálnych pestovateľov. Preto vznikla ich vlastná značka, ktorá zastrešuje výrobky farmárov. Môžete si kúpiť nakladané uhorky alebo domáci sirup ako od tetušky z dediny.
Rajo vám asi netreba špeciálne predstavovať. Už v školských jedálňach sme olovrantovali ich čokoládové jogurty. Táto spoločnosť vyrába mliečne pochúťky už od roku 1886. V rámci systému jej vtedy prináležalo hrdé pomenovanie družstevná mliekareň a nie hocijaká, ale rovno prvá družstevná mliekareň.
Keďže družstevné obdobie už dávno pominulo, ak chcelo Rajo zaujať, nesmelo zaspať na vavrínoch. Museli zdôrazniť, aké podstatné sú mliečne výrobky vo vyváženom jedálničku.
Nedávno prišla táto značka s edíciou zdravých produktov Rajo Fit. Nájdete medzi nimi ochutené tvarohy, jogurt a acidko doplnené o bielkovinu. Vytvorili rad ideálnych potravín pre ľudí, ktorí cvičia alebo si potrpia na zdravý životný štýl.
Verte, že im to vyšlo, lebo v potravinách pri mojom fitku ide Rajo Fit doslova na dračku. Reflektuje ho aj skupina mladých, ktorá už na Rajo zabudla.
Výborným príkladom toho, ako si vytvárať osobný vzťah so zákazníkom je kozmetika Mary Kay. Spoločnosť funguje prostredníctvom nezávislých kozmetickým poradkýň, ktoré prídu ku vám domov. Skonzultujú vaše problémy s pleťou a odporučia, čo si kúpiť (samozrejme od Mary Kay).
Priamo na ich stránke si môžete nájsť poradkyňu, ktorá je k vám najbližšie. Táto značka teda na vás nehovorí cez anonymné tváre v supermarkete. Oslovuje cez konkrétnu pani Evu, ktorá sa u vás zastaví, poviem vám pár rád o starostlivosti o pleť a ešte si k tomu aj poklebetíte. Nádherný príklad budovania emócii so značkou.
Je to jednoducho tak, aby bol váš brand super, musíte sa sústrediť na svojich zákazníkov a poskytovať im hodnoty, ktoré len tak ľahko nenájdu u konkurencie.