Poslaním VISIBILITY vždy bolo a bude vzdelávanie trhu. Robíme to prostredníctvom odborných blogových článkov, videoblogov či e-bookov.

Minulý rok sme sa rozhodli rozšíriť svoje portfólio vzdelávania a obohatiť našu ponuku o platené kurzy a neplatené workshopy. O tom, ako sme začínali s našimi eventami, napísala moja predchodkyňa Zuna, napríklad v článku: Biznis menu: chutné kurzy online marketingu a Daj si s nami pivo po 5-tej.

Na tvorbe obsahu a vzdelávaní trhu si VISIBILITY zakladala už od svojich začiatkov. Na rok 2016 sa veta „vzdelávanie trhu s láskou a rešpektom” stala opäť súčasťou nášho poslania. Toto poslanie napĺňame prostredníctvom eventov, ktoré si plánujeme na kvartál dopredu. Vo VISIBILITY máme dva druhy eventov: Biznis menu a Pivo po piatej.

V tomto článku by som vám rada priblížila fungovanie našich eventov, naše začiatky, kam sme sa posunuli, čo nám pomáha a čo robíme preto, aby sme sa stále zlepšovali.

Čo robíme pred plánovaním eventu

Ešte predtým, ako sme rozbehli naše dva eventy, museli sme si položiť pár zásadných a strategických otázok:

  • Pre koho event robíme?
  • Aký je cieľ a čo chceme dosiahnuť?
  • Aká je návratnosť vynaložených prostriedkov vrátane ľudského kapitálu?

 

giphy (1)

 

V prípade VISIBILITY je prvoradý cieľ jasný: vzdelávať. A tak vzniklo Pivo po piatej. Náš prvý event. S pivom. A zadarmo. Ako cieľovú skupinu sme určili študentov vysokých škôl. Chceli sme, aby mali možnosť nadobudnúť nové vedomosti a vidieť fungovanie agentúry. Časť ďalšej otázky „návratnosť investícii” sme zhmotnili v platenom kurze Biznis menu. Tu sme si za cieľovú skupinu zvolili podnikateľov a firmy.  A tak sme začiatkom minulého roka začali. 🙂

Pred samotnou realizáciou eventu

Dôležitými bodmi pred samotnou realizáciou je vybrať vhodné miesto a témy, ktoré chceme prednášať. V prípade tém je to jasné. V téme, ktorú chcete niekomu prezentovať, musíte mať na 100 % jasno – čiže v prípade VISIBILITY je to online marketing. Samozrejme, nestačia iba dobré vedomosti. O prezentačných zručnostiach písala raz moja kolegyňa Peťa.

Výber miesta je zložitejší a súvisí s celkovým charakterom eventu. Pivo po piatej je preto v našej chillout zóne, kde sedia ľudia v tulivakoch s pivom v ruke. Na Biznis menu si, naopak, „požičiavame” väčšie priestory v blízkosti našej kancelárie.

Impact-HUB-Yellow-room-3                 chillout zona

Ako hľadáme publikum

Máme priestory, máme témy. Máme skúsených lektorov z radov mojich kolegov. Chýba nám stále to najdôležitejšie, a to sú ľudia, ktorí nás budú počúvať. 🙂 Naše eventy zverejňujeme na našom webe, Facebooku a spolupracujeme s rôznymi portálmi. Pivo po piatej sa minie chvíľku po zverejnení a je to akcia, ktorá funguje viac-menej sama aj vďaka spolupráci s pivovarom Heineken. 🙂

pivo po 5 2                pivo po 5

Úplne iné to je však s platenými eventmi, kde majú ľudia vyššie nároky a očakávania, čo je, samozrejme, pochopiteľné. S organizovaním takéhoto eventu sa spája veľa práce a naším cieľom je spokojný a vzdelaný klient. Preto sme viackrát zmenili napríklad priestory, viackrát občerstvenie. Na naše Biznis menu máme raňajky robené špeciálne len pre nás, a to z chránenej dielne Bol raz jeden človek. Klienti majú chutné raňajky a my sa cítime fajn, že dávame prácu ľuďom, ktorí peniaze veľmi potrebujú.

biznis menu2                biznis menu

Takisto je pre nás dôležité naplánovať kurz presne na mieru všetkým účastníkom. Toto zabezpečujeme tým najjednoduchším spôsobom, a to tak, že pred každým kurzom dostanú klienti dotazník. Dotazník obsahuje otázky ku konkrétnym témam. To má hneď dva účinky. Klient má dobrý pocit a my vieme kurz ozaj prispôsobiť vedomostiam účastníka.

Na čo netreba zabudnúť

Spätná väzba je jedným z najdôležitejších meradiel úspechu. Vo VISIBILITY sme začali „vo veľkom” organizovať eventy len tento rok a spätná väzba je to, čo nás posúva dopredu. Zo spätnej väzby sme sa napríklad dozvedeli, že nebol dobrý obed alebo že jeden veľmi erudovaný kolega má problém svoje vedomosti odprezentovať. Všetky chyby odstraňujeme s okamžitým účinkom. 🙂

http://www.dreamstime.com/stock-photography-business-attention-image9401712

 

Ale dozvedeli sme sa napríklad aj to, že za cenu 144 eur  (s DPH) za celodenný kurz dostali klienti oveľa viac ako čakali. 🙂 Alebo to, že Juraj „je pekný odborník” a Júlia „je veľmi múdra a má perfektné nohy”. Copywriterka Monika je zase „susususuper milá osôbka”. 🙂

giphy

Stále sa zlepšovať

Mojou víziou ako event manažérky nie je len event naplánovať, odučiť a poslať ľudí domov. S klientmi chcem zostať v kontakte a chcem, aby dostávali od nás stále viac. Preto som na každom evente a kurze.  A preto sme sa rozhodli naše eventy opäť vylepšiť. A čo sme teda spravili?

Máme novú podstránku eventov. Je prehľadnejšia, intuitívnejšia a má fantastický vizuál. Medzi ďalšie novinky napríklad patria aj také veci ako zavedenie nových pravidiel pre lektorov, aby sa naši klienti cítili ešte lepšie. Alebo posielanie prezentácií z kurzu priamo počas eventu. Takisto sme vymysleli dva kurzy špeciálne pre neziskové organizácie o Google AdGrantsReklame na Facebooku.

Čo pre vás chystáme?

Príďte k nám na kurz a uvidíte. 🙂 Najbližšie kurzy sú:

Pivo po piatej: Vizuálna identita firmy

Biznis menu: Návrh content marketingovej stratégie alebo Biznis menu pre začiatočníkov, kde sa dozviete začiatky z rôznych oblastí online marketingu.

A ako robíte eventy vy?