V rámci SEO projektov považujeme spravidla tvorbu obsahu za nevyhnutnú. Ak má nejaký web v online priestore konkurenciu, a často sú ich stovky či tisíce, potom popisy jednotlivých služieb či produktov sú si v nemalej miere podobné. 

Ako sa majú vyhľadávače rozhodnúť, ktorú stránku dajú na vyššie miesto? Samozrejme, k dispozícii sú desiatky ďalších faktorov. Jeden, ktorý je veľmi zásadný, spočíva v tom, ako je na danom webe určitá téma pokrytá unikátnym obsahom.

Vďaka tomu dokáže vyhľadávač vnímať web pre určité témy ako relevantnejší a aj vstupné stránky na komerčné typy vyhľadávania môže umiestniť vyššie.

V tomto článku si ukážeme zopár príkladov, ako dokáže kontinuálna tvorba obsahu počas niekoľkých rokov dramaticky zvýšiť organickú návštevnosť z vyhľadávania a okrem iného najmä budovať povedomie o značke.

Jazyková škola BiLingvi.sk

  • Obsah sa tvorí od júla roku 2015
  • Tvoria ho copywriteri VISIBILITY
  • Píšu sa 2 články mesačne
  • Rozsah jedného článku je v priemere 2 normostrany
  • Blogové články tvoria približne 70 % všetkých podstránok webu
  • Počet zobrazení blogových článkov za celé obdobie je 127 072
  • Mediálna hodnota prerátaná pri 10 centoch za 1 zobrazenie je 12 707 €

Porovnanie organickej návštevnosti a celkovej návštevnosti webu za rok 2019

Porovnanie celkovej organickej návštevnosti a organickej návštevnosti blogu za rok 2019

Príklady úspešného obsahu

Kľúčový výrazPriemerná mesačná vyhľadávanosť na GoogliPozícia na GoogliČlánok
privlastnovacie zamena nemcina4001Naučte sa privlastňovacie zámená v nemčine raz a navždy
frázové slovesá2001Základné frázové slovesá, ktoré by mal poznať každý
dni v týždni po anglicky5005Dni v týždni po anglicky: viete, podľa čoho sú pomenované?
trpny rod4005Trpný rod v angličtine: naučte sa ho s týmito jednoduchými príkladmi
retrográdny slovník6005Výkladový, prekladový, retrográdny. Koľko druhov slovníkov poznáte?

Výrobca plastových a hliníkových okien Incon.sk

  • Spolupráca prebieha od februára roku 2015
  • Od roku 2015 sme publikovali celkovo 96 článkov
  • V priemere publikujeme 2 články mesačne
  • Rozsah jedného článku je cca 1 normostrana
  • Blogové články tvoria približne 75 % všetkých podstránok webu
  • Počet zobrazení blogových článkov za celé obdobie je 180 824
  • Mediálna hodnota prerátaná pri 10 centoch za 1 zobrazenie je 18 082 €

Porovnanie organickej návštevnosti a celkovej návštevnosti webu za rok 2019

Vývoj organickej návštevnosti od roku 2015 po súčasnosť

Porovnanie celkovej organickej návštevnosti a organickej návštevnosti blogu za rok 2019

Príklady najúspešnejších článkov (počet zobrazení stránky iba z organického vyhľadávania)

ČlánokPageviewsURL
Naučte sa používať vaše okná – nastavte si ich na zimu23108www.incon.sk/blog/3608-naucte-sa-pouzivat-vase-okna-nastavte-si-ich-na-zimu
5 tipov, ako umyť okná jednoducho a bez šmúh6176www.incon.sk 

/blog/341-5-tipov-ako-umyt-okna-jednoducho-a-bez-smuh

Kedy vymeniť tesnenie plastových okien4044www.incon.sk/blog/340-kedy-vymenit-tesnenie-plastovych-okien
Čo spôsobuje rosenie plastových okien3036www.incon.sk/blog/342-co-sposobuje-rosenie-plastovych-okien
Oprava žalúzií – zbytočné trápenie2981www.incon.sk/blog/3610-oprava-zaluzii-zbytocne-trapenie

Raiffeisen Bank

  • Obsah na webe sa tvorí od mája roku 2017
  • Obsah vytvára náš SEO konzultant s copywriterom po konzultácii s klientom
  • Mesačne vytvárame 2-3 články
  • Články sú zvyčajne dlhé 1,5 – 3 normostrany
  • Organická návštevnosť tvorí 28 % všetkých návštev
  • Blog tvorí 37 % všetkých organických návštev

Príklady úspešného obsahu

ČlánokURL
Prevod peňazí: Odpovedali sme na 6 najčastejších otázok našich zákazníkovhttps://www.raiffeisen.sk/sk/o-banke/uzitocne-tipy/tipy/prevod-penazi-odpovedali-sme-6-najcastejsich-otazok-nasich-zakaznikov.html
Viete, kedy máte nárok na odchod do dôchodku a čo naň vplýva?https://www.raiffeisen.sk/sk/o-banke/uzitocne-tipy/tipy/viete-kedy-mate-narok-odchod-do-dochodku-co-nan-vplyva.html
Čo je to variabilný a konštantný symbol a kedy sa bez nich nezaobídetehttps://www.raiffeisen.sk/sk/o-banke/uzitocne-tipy/tipy/co-je-variabilny-konstantny-symbol-kedy-bez-nich-nezaobidete.html
Kód banky, BIC, SWIFT: Ako sa orientovať v bankových identifikátoroch?https://www.raiffeisen.sk/sk/o-banke/uzitocne-tipy/tipy/kod-banky-bic-swift-ako-orientovat-bankovych-identifikatoroch.html
Eurové mince tešia zberateľov. Viete, ktoré sú najvzácnejšie?https://www.raiffeisen.sk/sk/o-banke/uzitocne-tipy/tipy/eurove-mince-tesia-zberatelov-viete-ktore-su-najvzacnejsie.html

Prekladateľská a tlmočnícka agentúra Lexika

  • Obsah na webe sa tvorí od roku 2014
  • Obsah na web si klient píše sám, my mu poskytujeme konzultácie
  • Mesačne sa vytvára 3 – 6 článkov
  • Články sú zvyčajne dlhé 1,5 – 3 normostrany
  • Z celkového počtu stránok na webe tvoria podstránky blogov 24 %

Porovnanie celkovej návštevnosti a organickej návštevnosti webu od roku 2014

Porovnanie celkovej organickej návštevnosti a organickej návštevnosti iba na blogu od mája roku 2018

Príklady najúspešnejších článkov

ČlánokURL
Ako správne písať formálne emaily v angličtinehttps://www.lexika.sk/blog/ako-spravne-pisat-formalne-emaily-v-anglictine/
6 rád ako písať formálne emailyhttps://www.lexika.sk/blog/6-rad-ako-pisat-formalne-emaily/
Číslovky, číslovky, ach, tie číslovky – Lexika spisovnehttps://www.lexika.sk/blog/cislovky-cislovky-ach-tie-cislovky-lexika-spisovne/
Ako napísať dobrý životopis?https://www.lexika.sk/blog/ako-napisat-dobry-zivotopis/
Čo je to normostrana?https://www.lexika.sk/blog/co-je-to-normostrana/

Záver

Ako možno vidieť, tvorba obsahu sa zúročuje najmä z dlhodobého hľadiska. Okrem toho, že pomáha webu dosahovať lepšie pozície na kľúčové výrazy s komerčným vyhľadávacím zámerom, poskytuje navyše ako vedľajší efekt vysokú mediálnu hodnotu v podobe budovania povedomia o značke.