Ako komunikovať a vytvárať značku? Aké trendy nastúpia v reklame? Ako vidia prerozdelenie budgetu medzi jednotlivé médiá veľké firmy?

Odpovede aj na tieto otázky sme sa dozvedeli na konferencií Forum Media 2012, ktorá sa uskutočnila uplynulý týždeň v hoteli Austria Trends Hotel v Bratislave.

Značka – celok – posolstvo

Nick Docherty a Ben Armistead, strategic planneri Agentúry Wieden + Kennedy Amsterdam ako autori unikátnych reklám pre Nike, prezentovali na konferencii Forum Media 2012 ich postoj k budovaniu značky jednoducho slovkom „Story“. Nezabudli však dodať: „Príbeh ako celok nie je všetko, dôležité sú hlavne konkrétne kroky v príbehu a naše rozhodnutia na ceste za vytýčeným cieľom. Je omnoho efektívnejšie rozobratie príbehu  bod po bode. Ak budujeme značku je prvoradé stanovanie mylných bodov, na základe ktorých môžeme sledovať pokrok vašej značky.“

Iste sa pýtate ako na to?

Ak môžete, vyjadrite charakteristické prvky krokov a definujte presné postupy k ich dosiahnutiu. Vymenujte si všetky aj malé články dopodrobna tak, aby ste boli na všetko pripravení. Áno, hovoríme o biznis pláne. Vieme, že v niektorých prípadoch to nie je vôbec jednoduché. No pamätajte, cieľom nie je dodržanie plánu, ale pripravenosť na jeho realizáciu! A „story“ sa bude vytvárať sama.

Značka a jej posolstvo

Nick a Ben tvrdia nasledovné a my vo VISIBILITY sa k tomu len prikláňame:  To, čo je pre značku dôležité, je práve jej postoj k životu. Nike je toho krásnym príkladom. V ich reklame mnohokrát ani nie je vidieť ich značku, vidieť v nich športovcov v ich najvyššom nasadení. Motto „Just do IT“ túto filozofiu iba potvrdzuje.

Preto nájdite niečo, s čím sa váš primárny zákazník stotožňuje a stotožnite svoju značku s týmto posolstvom. Isto sa všetci zhodneme na tom, že predávajú v prvom rade sympatie. Ak je s vami zákazník hlboko stotožnený – vcítený, cena produktu pre neho nehrá dôležitú rolu. Keď sa vám podarí v publiku prebudiť city, máte vyhrané. Vaša značka odoslala svoje posolstvo.

Ďalším krokom pri budovaní značky či korporátnej identity je vyčlenenie sa z davu. To dosiahnete poukázaním na svoje silné stránky, všetky výhry a benefity, ktoré zo sebou prinášate. Ak nič neriešite, nič ste ani nevyriešili a nič neposkytujete v cene, NIČ ani nezískate!

Prerozdelenie Budgetu a Trendy

V súčasných rokoch krízy je veľmi dôležitá efektivita vynaložených prostriedkov a ich návratnosť. V podstate sa všetci hlavní hráči na poli reklamy zhodli v jednom bode: Už skončila doba „Tu je cena, ber alebo nechaj tak“. Každý dnes za svoje investované peniazeočakáva ešte pridanú hodnotu. Či už tou pridanou hodnotou budú návrhy, nápady či stratégia. Určite sa snažte pridať niečo navyše.

V prerozdeľovaní budgetu nastáva však nový trend. A to, že čoraz viac sa presúvajú prostriedky z klasických medií ako televízia, noviny, či rádio na nové médiá ako internet a sociálne siete. Už ukončené kampane ukázali, že  sú nielen viac efektívne, ale aj omnoho lacnejšie, a to najmä pri cieľovej skupine od 12-29 rokov. Práve táto skupina v prieskume uviedla ako hlavný zdroj informácií internet. To vedie k zamysleniu nad Crossline Marketingom a jeho veľkým významom v budúcnosti. Ukázalo sa totiž, že spojením klasickej reklamy a napríklad reklamy na You Tube znásobilo dosah o 30 percent. Pričom You Tube vyžadoval iba 1/10 nákladov na TV reklamu. Čo je až fenomenálne. Čiže netreba budget navyšovať len ho správne prerozdeliť.  Pri tvorení nových kampaní, iste odkrojte z koláča a vložte ho do trúby online marketingu.

Zhrnutie

Ak budujete novú značku alebo potrebujete posilniť starú, spoľahnite sa na city a silný príbeh. Zhrňte všetky výhody, výhry, benefity a váš postoj. Nebojte sa ich ukázať. Sledovanosť a čítanosť sa pozvoľna presúva na internet a kombinácia médií sa ukazuje ako najrozumnejší krok. Internet zvyšuje povedomie a je nielen efektívnejší, ale aj lacnejší. Nehovoriac o možnostiach sledovania presných konverzií a zbierania údajov o našom cieľovo publiku.

Poučenie

Ak máte veľmi obmedzený rozpočet investujte ho na internete. Využite všetky dostupné formy reklamy a vytvorte niečo unikátne a hlavne nech je to virálne.  Tým dosiahnete to, že o vás budú písať samy a zadarmo 😉