je virtuálna nástenka, ktorá umožňuje užívateľom organizovať a zdieľať všetky zaujímavé veci, ktoré nájdu na webe. Filozofia Pinterest vychádza z toho, že ľudia (hlavne ženy 🙂 ) používajú v bežnom živote nástenky na plánovanie svadieb, dekorovanie svojich bytov alebo organizovanie svojich receptov. Týmto spôsob si dokáže každý usporiadať veci, ktoré na webe našiel a ktoré ho zaujali,  v podobe fotiek a obrázkov. Ďalšou výhodou Pinterest je,že si užívateľ môže prehliadať nástenky ostatných prihlásených užívateľov. Tak získa prehľad o veciach, ku ktorým by sa normálne nedostal a inšpirácie od ľudí, ktorí zdieľajú jeho záujmy.

Čo predstavuje pre užívateľa?

Vďaka Pinterest si môže užívateľ:BoardJessica

  • navrhnúť dekoráciu svojho domu či bytu,
  • plánovať svadbu,
  • nájsť svoj štýl v obliekaní,
  • usporiadať recepty…

Pre užívateľov je používanie Pinterest veľmi jednoduché. Založí si účet a v rámci neho si vytvára nástenky. Potom si treba nainštalovať  „Pin it!“ tlačitko (funguje na princípe bookmarkových tlačidiel) a keď je na webe, ktorý ho zaujal jednoducho ho stlačí a pripne si na svoju nástenku daný obrázok. Momentálne je však možné prihlásiť sa len na základe pozvánky, ktorú obdržíte od iného užívateľa Pinterest.

Čo predstavuje pre marketéra?

Na základe tejto charakteristiky je jasné pre koho je sieť určená a aké z nej užívatelia majú benefity. Ale čo prináša v oblasti propagácie a SEO? Odpoveďou je táto veta: Keď pripnete na nástenku obrázok z  akéhokoľvek webu, spolu s ním sa automaticky preberie aj zdrojový kód. Takže je tu nová cesta pre SEO špecialistov ako v rámci budovania odkazov získať ďalšie zdroje. Nakoľko sú takéto odkazy cenné je otázkou diskusie, ale to boli kedysi aj odkazy z Twitter-u.

follow-on-pinterest-button

Ďalej je tu možnosť nainštalovať si na svoj web „Follow button“, podobne ako je to v prípade Facebook-u alebo Twitter-u.  Taktiež si na svoju stránku s produktmi alebo blog môžete nainštalovať „Pin it! button“, ktorý sa správa podobne ako „Like button“ alebo „Share button“ od Facebook-u a umožňuje si užívateľovi Pinterest pripnúť váš produkt priamo na svoju nástenku.

Čo je z týchto všetkých informácii najdôležitejšie pre SEO špecialistu….Všetko čo sa pripne na virtuálnu nástenku predstavuje „followed link“ priamo na vašu stránku. Navyše ak váš príspevok preberie ďalší užívateľ a pripne si ho na svoju nástenku získate ďalší odkaz. Podobne ako v prípade ostatných sociálnych sietí aj táto má obrovský virálny potenciál.

Potenciál Pinterest.com

Napriek tomu, že je momentálne Piterest prístupný len na pozvánky jeho návštevnosť a počet užívateľov sa neustále rozširuje. Od augusta 2011 zaznamenal vyše 100% nárast návštevnosti aj unikátnych zobrazení stránky. Ľudia sa na sieť pridávajú a pripínajú veci, ktoré ich zaujali. Potenciál predstavuje hlavne pre weby zamerané na sortiment pre ženy ako sú svadobné salóny, weby s receptami a pod.