Možno ste si už všimli, že Google sa rozhodol zrušiť obľúbený nástroj Keyword Tool pre Adwords a nahradil ho nástroj Keyword Planner. Čo všetko sa zmenilo?

Keyword Tool patril medzi základné nástroje pri výskume kľúčových slov pre všetkých online marketérov. Google sa rozhodol, že nám trochu skomplikuje život a nahradil ho novým nástrojom Keyword Planner (po slovensky Plánovač kľúčových slov. Ak chcete plánovač používať, tak musíte byť prihlásení v Google Account. V starom Keyword Toole to potrebné nebolo.

Ak si teraz otvoríte starý nástroj, tak sa vám zobrazí buď upozornenie o novom plánovači:

Alebo sa vám hneď zobrazí nová verzia:

Aké novinky nájdeme v plánovači?

Ako môžete vidieť na obrázku, tak k dispozícii sú tri možnosti na použitie.

Vyhľadávanie kľúčových slov

Tu nájdete to najdôležitejšie – možnosť analyzovať kľúčové slová, objavovať nové a získavať údaje o vyhľadávanosti. Oproti starej verzii sa zmenilo hlavne rozloženie stránky. Počet vyhľadávaní sa zobrazuje už iba v presnej zhode a nevidíme údaje o globálnom objeme vyhľadávania.

Starý vs. nový

Výkonnosť kľúčových slov

V tejto časti nájdete prehľad o tom, akú výkonnosť budú mať vaše kľúčové slová v sieti AdWords. Nastavíte si cenu za preklik, mesačný rozpočet a vidíte odhad toho, koľko kliknutí budete mať za jeden deň, aká bude priemerná cena, miera prekliku alebo priemerná pozícia.

Odhadnite výkonnosť kľúčových slov

Kombinácie kľúčových slov

Toto je asi najzaujímavejšia novinka v plánovači. Možete si určiť až tri skupiny kľúčových slov a nástroj vám automaticky vygeneruje všetky možné kombinácie týchto slov. Užitočné hlavne pri spravovaní veľkých kampaní s so stovkami kľúčových slov.

Najskôr si vytvoríte zoznamy slov:

A tu je výsledok kombinácie:

Aj po zmenách zostáva Plánovač kľúčových slov dôležitým nástrojom v online marketingu a vďaka kombináciam slov je ešte užitočnejší.