Ak máte na Facebooku vytvorenú firemnú stránku, určite by ste mali vedieť o aktualizáciách, ktorých sa v tomto smere za posledných pár dní objavilo hneď niekoľko. Tieto zmeny sú (aspoň z môjho pohľadu) užitočné a skutočne pozitívne.

Načasovanie statusov

Doteraz existovali nástroje, ktoré umožňovali naplánovať uverejňovanie statusov, fotiek či iných postov na firemných Facebook stránkach. Takýmto je napríklad Octopost, možnosť načasovať uverejňovanie statusov umožňuje aj služba, ktorú používame vo VISIBILITY na monitorovanie a reportovanie Raven.  Avšak vďaka poslednej aktualizácii tieto nástroje strácajú relevantnosť, keďže Facebook  umožnil nastaviť presný dátum a čas, kedy sa status uverejní. Ak teda patríte k zábudlivcom, ktorí neuverejňovali statusy pravidelne, práve táto novinka môže vyriešiť váš problém.

Ako na to?

1. Napíšete status tak ako ste zvyknutí. Aby ste nastavili čas uverejnenia statusu musíte kliknúť na ikonku hodín v ľavom dolnom rohu.

2. Pri nastavovaní času zverejnenia statusu si zvolíte najskôr rok, potom mesiac, deň a nakoniec čas. Ak nastavíte dátum, resp. čas v minulosti, status sa uverejní okamžite.

Správa adminov

Druhá veľmi zásadná  novinka je prideľovanie rôznych rolí a právomocí jednotlivým adminom vašej stránky. Existuje 5 rôznych rolí (roles), každá s rôznymi schopnosťami (abilities). Iba správca (manager) stránky určuje právomoci pre jednotlivých adminov.

Napríklad na nasledujúcom obrázku je pridelená administrátorovi úloha moderátora. Tento môže odpovedať na komentáre a vymazávať komentáre, posielať správy v mene stránky, vytvárať Ads a sledovať Insights. Moderátor nemôže udeľovať role ďalším administrátorom, taktiež mu nie je umožnené pridávať nové statusy alebo inak upravovať stránku.

Z môjho pohľadu sú tieto aktualizácie veľmi prínosné a každý kto sa venuje správe firemných stránok na Facebook-u na ne určite už dlho čakal.

Tabuľka so všetkými rolami a právomocami.