Nepotrebujem SEO, ja si platím PPC
Určite ste sa stretli s otázkou, či má zmysel venovať sa SEO, ak si platím PPC reklamu.
V nasledujúcich riadkoch vám vysvetlím, prečo je dobré venovať sa SEO aj PPC.
PPC
umožňuje vyhodnotiť správanie návštevníkov, ktorí prišli cez konkrétne kľúčové slovo.
Umožňuje rýchlo osloviť používateľov a zároveň poskytuje možnosť pripraviť si ich na kúpu vášho produktu. (pokým si to človek len prehliada, nie je asi zákazník)
SEO
SEO optimalizáciou upravujeme parametre webu a tvoríme spätné odkazy na web. Ide o dlhodobú záležitosť a výsledky sa prejavia ako zobrazenie odkazu na daný web na popredných výsledkoch vyhľadávania.
O poradí reklamy v reklamnom systéme AdWords rozhoduje Skóre kvality a to, akú cenu sme ochotní za zákazníka zaplatiť. Skóre kvality v sebe spája SEO On page a použiteľnosť webu s PPC reklamou.
Skúsený PPC expert kontroluje pri nastavovaní kampane vstupné stránky pre reklamy.
Pozerá sa najmä na tieto parametre:
- URL adresu – jej štruktúru,
- titulok,
- spôsob využitia nadpisov – tagov h1, h2, h3,
- popis (Description),
- v menšom rade meta keywords,
- overuje, či je stránka zrozumiteľná, či používateľ dokáže spraviť akciu, ktorú požaduje inzerent (nákup, odoslanie formulára).
Skóre kvality a hodnotenie reklamy
Skóre kvality s hodnotami od 1 – 10 zaznamenané pre každé kľúčové slovo vo vašom účte je odhadom kvality vašich reklám a vstupných stránok spustených týmto kľúčovým slovom. Vysoké skóre kvality znamená, že systémy Google považujú vašu reklamu a vstupnú stránku za relevantné a užitočné pre niekoho, komu sa reklama zobrazuje. Hodnotu skóre kvality možno zistiť pre ktorékoľvek kľúčové slovo.
Komponenty Skóre kvality:
Jednotlivé komponenty Skóre kvality sú hodnotené aj slovne – podpriemer, priemer a nadpriemer. Aby ste dosiahli najvyššie hodnoty skóre kvality, musíte mať všetky komponenty ohodnotené nadpriemerne.
Hodnotenie reklamy sa uskutočňuje vždy, keď niekto spustí vyhľadávanie s kľúčovým slovom použitým vo vašej kampani. Po zmenách na webe prichádza k opätovnému hodnoteniu reklamy.
Hodnotenie reklamy obsahuje tieto komponenty:
- očakávaná CTR reklamy: sčasti založená na historických kliknutiach a zobrazeniach reklamy (okrem faktorov, ako je pozícia reklamy, rozšírenia a iné formáty, ktoré mohli mať vplyv na viditeľnosť reklamy, na ktorú niekto v minulosti klikol);
- minulé CTR zobrazenej webovej adresy: historické kliknutia a zobrazenia, ktoré získala zobrazená webová adresa;
- kvalita vstupnej stránky: relevancia, transparentnosť a jednoduchá navigácia na stránke;
- relevancia reklamy a vyhľadávania: relevancia reklamného textu pre vyhľadávanie používateľa;
- geografická výkonnosť: úspešnosť účtu v regiónoch, na ktoré zacieľujete;
- zacielené zariadenia: úspešnosť reklamy v rozličných typoch zariadení, ako sú stolné počítače, mobilné zariadenia a tablety.
SEO On page zásadne ovplyvňuje relevanciu reklamy vo vyhľadávaní. Zanedbanie tejto oblasti vedie k vysokej cene návštevníka privedeného cez PPC reklamu, a tým zvyšovaniu rozpočtu na online marketing.
Pri vysokej relevancii reklám a nízkom počte konverzií nastáva potreba úprav vstupnej stránky reklamy.
Pre zákazníka je ideálnym stavom to, ak spolupracujú PPC, SEO a UX konzultanti. Na základe vývoja PPC kampaní môžu spolu navrhovať riešenia a úpravy webu. Ich vzájomná spolupráca vedie k nižším cenám konverzií.
PPC sú kľúčom k pochopeniu vašich zákazníkov. Otvorte dvere novým príležitostiam!