Osobnosti aj absurdity – i tak by sa dali charakterizovať tohtoročné spoty zo Super Bowlu. 

Super Bowl nie je len finále sezóny amerického futbalu (National Football League), ale aj najväčšou reklamnou prestížou roka. Značky neváhajú minúť milióny, len aby sa ich spot objavil medzi touchdownami a hviezdnou halftime show. Každý chce zaujať, šokovať alebo aspoň pobaviť – pretože v tejto hre nejde len o víťazstvo na ihrisku, ale aj o to, kto si získa najviac pozornosti pri obrazovkách.

Koľko stojí 30 sekúnd reklamného priestoru na Super Bowl? Držte si klobúky, tento rok sa cena vyšplhala takmer na 8 miliónov dolárov (v roku 2024 to bolo 7 miliónov dolárov).

When Sally Met Hellmann’s

Hellmann’s-u sa podaril husársky kúsok – dať po 36 rokoch Meg Ryan a Billyho Crystala dokopy a prepracovať známu scénu z filmu When Harry Met Sally (Když Harry potkal Sally). Pre kontext pridávam aj pôvodnú scénu z filmu

Budweiser a jeho návrat ku koreňom

Za mňa najlepšia reklama Super Bowlu – s príbehom, emóciou a odkazom na históriu značky. Dajte mi zvieratká a budem to milovať.

Pfizer dáva knock-out rakovine

Tých najväčších bojovníkov nenájdete v ringoch, ale za múrmi nemocníc. Obrovské emócie, ešte väčšie posolstvo. 

Google Pixel – Dream Job

Najnovšia verzia Gemini je tu pre vás na všetko, čo budete potrebovať. Pomôže vám pripraviť sa na pohovor, zhodnotí váš prejav… Veď uvidíte v tomto spote. Začnite pozerať a nebudete môcť prestať, až kým neuvidíte logo Googlu na konci. Verte mi.

Nike – So Win

My ženy neustále počúvame názory na to, ako máme byť menej ambiciózne (ale nie „puťky“), asertívne (avšak nie príliš hlasné), úspešné (no nie kariéristky). Nike sa tejto témy chopil a pretavil ju do spolupráce so známymi športovkyňami.

Pringles – Moustaches

Pringles sa zamerali na komunikáciu svojho brandového kódu – fúzov. Tie sa v bláznivom spote zmenili na krídla, čoby nositeľov ikonických chipsov. Hoci je ťažké sa od toho odtrhnúť, v zásade ide o flagrantne podivuhodný spot. Palec dolu.

Ben Affleck a Dunkin‘

Začnem asi takto: Super Bowl by bol bez DunkinDonuts a Bena Afflecka ako neosolené hranolky – ich Super Bowl spolupráca funguje od roku 2023, kedy Ben prekvapil návštevníkov drive-thru ako obsluha v okienku. Tohtoročný Super Bowl spot pre Dunkin‘ je však podľa môjho skromného názoru záznamom stretávky známych ľudí, v ktorom úpenlivo hľadáte pointu a príležitosť zasmiať sa. Možno v najlepšom treba prestať. Alebo len nemám zmysel pre humor.

Channing Tatum a STōK Cold Brew Coffee

Channing prichádza s nádychom muzikálu zo strednej a ladným pohybom 25-ročného Tylera z filmu Step Up. Presvedčivé a pútavé. 

Matthew McConaughey a Uber Eats 

Vedeli ste, že futbal vznikol iba kvôli tomu, aby propagoval jedlo? O tom sa snaží presvedčiť Matthew McConaughey v spote pre Uber Eats.