Zapisujete si úlohy online alebo offline? To je odveká dilema, na ktorú neexistuje nesprávna odpoveď. Traduje sa, že nejedna pracovná hádka sa začala práve touto otázkou.

Stále je tu časť ľudí, ktorí veria viac papierovým notesom a organizérom a na druhej strane stoja tí, ktorí využívajú potenciál online technológií naplno. Je jedno, do ktorej kategórie patríte. Prečítajte si náš zoznam najlepších to-do aplikácií, ktoré vám pomôžu s organizáciou osobných aj pracovných úloh. Možno zistíte, že niektoré z nich vám zmenia život.

Wrike

Zoznam odštartujeme pomocníkom, ktorý sa zíde v každom pracovnom tíme od malého startupu až po veľkú firmu. Wrike je taskovník, ktorý slúži na zadávanie úloh a požiadaviek naprieč oddeleniami firmy. Každý tím si môže vytvoriť svoju vlastnú hlavnú nástenku, napríklad Marketing, v ktorej vidí všetky úlohy rozdelené do celkov, napríklad Copywriting, Social media a podobne. 

V detaile už vidí, ktorým používateľom je úloha pridelená, aký je jej deadline, samotné zadanie a vidí aj to, či je úloha nová, rozpracovaná alebo dokončená. Rozhranie dovoľuje aj vytvárať vlastné statusy, takže si ich môžete prispôsobiť podľa potrieb konkrétneho tímu. Okrem toho môžete pri každej úlohe zanechávať komentáre, ktoré tu slúžia ako náhrada chýbajúceho četu, vkladať vypracované zadania priamo do popisu alebo do prílohy.

Microsoft Outlook

Pre niekoho možno prekvapivá voľba do nášho rebríčka, ale aj aplikácia Outlook od Microsoftu prešla svojimi vylepšeniami. Kedysi sa nám spájalo používanie tohto e-mailu iba s korporátmi. Ak sa však odprostíte od samotných e-mailov, zistíte, že si tu ľahko môžete prezerať dokumenty, triediť svoju e-mailovú schránku, organizovať eventy v kalendári. Keď sme pri kalendári, ten dokážete nazdieľať svojim kolegom a jednoduchšie tak vytvárať stretnutia v časoch, ktoré vyhovujú všetkým. 

Notion

Notion prinesie do vášho pracovného a súkromného prostredia poriadok a prehľadnosť. Na nástenke vidíte všetky tasky rozdelené podľa aktuálneho statusu, v detaile vidíte, komu je úloha nazdieľaná a čoho sa týka. V tejto online aplikácii môžete organizovať tasky, vytvárať poznámky, projektové plány, prezentácie a dokonca aj organizovať dokumenty. Notion je jedna z tých aplikácií, ktoré uvítate pri plánovaní najbližšej dovolenky.

Screenshot aplikácie Notion

Trello

Aplikácia, ktorej názov ste počuli minimálne raz počas svojej pracovnej kariéry. Ide o komplexnejšie riešenie, ktoré zlepší projektový manažment v menších, ale hlavne vo väčších tímoch a firmách. Trello obsahuje pokročilejšie riešenia podobne ako Wrike. Úlohy posúvate medzi jednotlivými statusmi a ihneď viete, v akom štádiu tvorby sa nachádzajú. Vytvorené úlohy priraďujete kolegom, nastavujete deadliny a všetko pekne prehľadne organizujete do samostatných násteniek.

ToDoist

ToDoist patrí z nášho pohľadu medzi najznámejšie to-do aplikácie. Slúži na organizáciu úloh a ich prioritizáciu naprieč celým tímom. Ide o jednoduchú aplikáciu a prácu s ňou zvládne naozaj každý. Okrem klasického zadávania taskov môžete vytvárať aj dodatočné úlohy a pravidelne sa opakujúce tasky.

Google Calendar

Dovolíme si tvrdiť, že s touto aplikáciou ste sa už určite stretli. Hlavne, ak používate e-mailovú doménu s koncovkou gmail.com. Google Calendar je prehľadný plánovací nástroj na všetky eventy, ktoré vás čakajú. Ak vytvárate event priamo v aplikácii, automaticky sa pripojí aj možnosť Google Meet pre tých, ktorí sa pripoja na stretnutie online. Okrem toho môžete do každej udalosti napísať popis a pripojiť aj poznámky. Osobne mi najviac vyhovuje prepojenie s už spomínanou aplikáciou Gmail, z ktorej keď mi príde e-mail s rezerváciou ubytovania, automaticky mi preklopí túto skutočnosť do kalendára. 

Google Keep

Poznámkový blok pre všetkých používateľov Android. Tak by sa dala jednou vetou zhrnúť nasledovná aplikácia Google Keep. Jednotlivé poznámky môžete odlíšiť farebne, ale tie najpodstatnejšie dokonca aj pripnúť na začiatok zoznamu. Ak si pravidelne ukladáte online články na neskoršie čítanie, určite oceníte funkciu, ktorá vám vytiahne headline a hlavný obrázok pre lepšiu prehľadnosť. Okrem toho tu môžete vytvárať klasické zoznamy a nastavovať si na uložené poznámky upozornenia.

Apple Notes

Aplikácia, ktorú určite poznajú všetci používatelia iOS zariadení. Apple Notes slúži ako skladisko myšlienok, úloh a zoznamov. Pridať môžete odškrtávací zoznam, obrázok, odkaz. Fantázii sa medze nekladú, treba si však dávať pozor na to, aby ste udržali vo svojich poznámkach poriadok.

Apple Reminders

Ďalšia natívna aplikácia, ktorú nájdete vo všetkých zariadeniach Apple. Ak ste sa jej doteraz vyhýbali, skúste si ju otvoriť a objavíte množstvo funkcií, ktoré vám zjednodušia aj bežné povinnosti, ako nakupovanie. Aplikácia Apple Reminders umožňuje vytváranie zoznamov, ktoré si pomenujete a odčleníte farbou. Každý zoznam má vlastné položky, ktoré po splnení jedným klikom označíte ako vyriešené, čím sa automaticky odstránia. Na zoznamy si môžete vytvoriť aj notifikáciu, ktorá vás upozorní, že je čas na splnenie danej úlohy. Zoznamy môžete, samozrejme, aj zdieľať s ďalšími používateľmi.

Asana

Asana je nástroj na riadenie tímových projektov, úloh a ich podúloh. Vďaka nej dokážete v tíme efektívne plánovať úlohy či nastavovať si interné aj klientské termíny. Nástroj je veľmi flexibilný a poteší integráciami na nástroje tretích strán. Asanu radi používame aj vo Visibility, dokonca o nej náš kolega Alex Gerbóc napísal článok Asana: Jednoduchý spôsob na riadenie tímových projektov a úloh.