O stránke LinkedIn ste už určite počuli, je to to sociálna sieť, ktorá sa orientuje na biznis užívateľov a odborníkov z rôznych oblastí. Je na nej zaregistrovaných vyše 115 miliónov užívateľov a mesačne má viac ako 33 miliónov unikátnych návštev. LinkedIn prevádzkuje aj vlastný systém PPC reklamy, ktorý sme vyskúšali. V čom sa pay-per-click reklama na LinkedIn odlišuje od známejších systémov Google AdWords a Facebook Ads? Asi najväčším rozdielom je cena za preklik. Ak ste boli zvyknutí inzerovať doslova za pár centov na konkrétne slovo, tak pri vytváraní kampane na LinkedIn budete nepríjemne prekvapení. Cena za jeden preklik je podstatne vyššia – jej minimálna hodnota je 2$, odporúčaná je ešte vyššia. V našom prípade to bolo 3,30-3,80$, čo je suma, s akou sa pri inzerovaní na našom trhu tak často nestretnete.

Veľkou výhodou tohoto systému je možnosť zvoliť si veľmi špecifickú cieľovú skupinu – filtrovať užívateľov môžete podľa bydliska, názvu firmy v ktorej pracujú, pracovnej pozície, veku, pohlavia a podľa skupín, ktoré sledujú. Užitočné je to vtedy, keď hladáte človeka na konkrétnej pozícii – napríklad nového zamestnanca, ktorého chcete ukradnúť konkurencii :). Využiť sa to dá samozrejme aj inak, záleží koho a na aký účel hľadáte. Získate tak cieľovú skupinu, ktorá môže mať od niekoľko desiatok až po niekoľko tisíc užívateľov.

V ostatných možnostiach sa už LinkedIn Ads podobá svojej konkurencii – vytvoriť môžete textovú reklamu s malým obrázkom a titulkom, ktorá sa bude zobrazovať zvolenej cieľovej skupine. Ak by sme si to teda chceli zhrnúť, tak táto služba sa podľa nás nehodí na bežné inzerovanie produktov alebo služieb – prekážkou je jednak vysoká cena za preklik a tiež úzka cieľová skupina. Hodí sa skôr na špecifické kampane – ak napríklad hľadáte nového zamestnanca alebo potrebujete nájsť kvalifikovaného človeka na spoluprácu.