socialnetwork-airlinesV poslednom článku som písal o nevydarenej kampani leteckej spoločnosti AirAsia na Facebooku, avšak čoraz viac aerolíniek v poslednej dobe objavilo výhody a potenciál takejto formy propagácie a kontaktu so zákazníkmi.

Keď sa bavíme o sociálnych sieťach, tak pre letecké spoločnosti sú atraktívne hlavne dve a to spomínaný Facebook a Twitter. Na Slovensku sa v tomto smere nič prevratné nedeje, čo je pochopiteľné vzhľadom na momentálnu situáciu u nás a letecké spoločnosti majú kopu iných starosti ako sa starať o sociálne siete. Azda menšou výnimkou je letisko Poprad (síce nie je aerolínka, ale aspoň patrí do sektora), ktoré sa s malou frekvenciou stará o svoje Facebook stránky ako aj Twitter účet.

Vo svete je samozrejme situácia úplne iná. Okrem už spomínaných aktivít Ázijského lowcostového prepravcu AirAsia stojí za zmienku napríklad európska nízkonákladovka easyJet, ktorá má naozaj prepracovanú Facebook stránku ako aj Twitter. Okrem informačných správach o destináciách, letovom pláne či akciách na letenky organizujú pravideľne aj rôzne súťaže, kde môžu fanúšikovia vyhrať zadarmo letenky.

EasyJet je vo svojích aktivitách na sociálnych sieťach naozaj výnimočné, pretože k tomu vytvorili tím troch ľudí, čo je vidieť na tom, že ani jedna otázka fanúšika nezostane nezodpovedaná, jednoducho to u nich „žije“. Myslím si, že takýmto prístupom sa bude momentálny počet 25 tisíc fanúšikov na Facebooku či viac ako 2600 followerov na Twitteri veľmi rýchlo zvyšovať. Čo by dali za takéto služby a kontakt so zákazníkom napríklad klienti Ryanairu..

Zoznam leteckých spoločností s podobnými aktivitami je ale dlhý, ďalšími príkladmi by mohli byť British Airways (Facebook, Twitter), Lufthansa (Facebook, Twitter), AirBerlin (Facebook, Twitter), Jet Airways (Facebook, Twitter), United Airlines (Facebook, Twitter), Delta Airlines (Facebook, Twitter) a tak ďalej.

Je teda jednoznačne vidieť, že nie len letecké spoločnosti, ale spoločnosti vo všeobecnosti vedia, chcú a v konečnom dôsledku v blízkej budúcnosti aj budú musieť využivať sociálne siete, aby nestratili krok s konkurenciou a zostali v kontakte so svojimi klientami.