Mnoho firiem sa trápi nad tým, ako distribuovať hodnotu svojej značky. Na trhu máme nespočetne veľa možností a spôsobov, ako stratégiu uchopiť a prispôsobiť svojej cieľovej skupine. Poďme si spoločne prejsť, ako komunikovať moderne a povedať si zopár príkladov, prečo to funguje.

Marketingový guru Don Schultz povedal, že konkurencia vie skopírovať všetko – produkty, služby aj procesy. To, čo konkurencia skopírovať nevie, je spôsob, ktorým komunikujete.

Don Schultz mal pravdu. Analyzovať túto myšlienku môžete na mnohých príkladoch na trhu. Najznámejším je pravdepodobne Apple.

 

Zákazník hľadá spoločnosť, ktorá mu doručí tie hodnoty, ktoré vyžaduje. Vašou úlohou je nájsť spoločný prienik, vybudovať relevantné publikum a podporovať vzájomnú dôveru.

 

Ako komunikovať?

Na dnešnom konkurenčnom trhu hľadajú firmy čo najkreatívnejšie spôsoby, ako odovzdať svoje posolstvo a rozprávať o svojej značke. Či už ide o zdieľanie zaujímavých obrázkov zo sociálnych sietí alebo využívanie iných bežných foriem online marketingu.

Pozrime sa na to inak. Pri nákupe produktu alebo služby zákazníci vo všeobecnosti radšej kupujú od dôveryhodnej značky než od tej, o ktorej nikdy predtým nepočuli. Dôvera zohráva hlavnú úlohu v konečnom rozhodovaní o nákupe každého spotrebiteľa.

Ako etablovať vašu značku a spraviť z nej dôveryhodného hráča na trhu?

Treba si uvedomiť jednu zásadnú vec. Banerová kampaň, ktorú robí takmer každá zo značiek pôsobiacich v online prostredí, nie je cestou, ako vybudovať publikum a jeho dôveru. Jej úlohou je odkomunikovať message, novinky alebo kampaňové informácie. Na budovanie dôveryhodnosti značky však nie je určená. Podľa prieskumu od Hubspotu, 54 % internetových používateľov nekliká na banery, pretože im neverí. Samozrejme, nechcem haniť PPC stratégie. Robíme ich aj my, majú svoj význam a existujú milióny firiem, ktorým banerová stratégia pomohla posunúť ich biznis vpred. Musia mať však svoj zmysel a výpovednú hodnotu.

 

Content marketing

Definícia spoločnosti Content Marketing Institute znie jasne. Content marketing je:

 

„Strategický marketingový prístup zameraný na tvorbu a distribúciu hodnotného, ​​relevantného a konzistentného obsahu s cieľom prilákať a udržať jasne definované publikum.“

 

Vráťte sa a prečítajte si definíciu content marketingu ešte raz, ale tentokrát odstráňte slová relevantnéhodnotné.

To je rozdiel medzi content marketingom a väčšinou reklamných prístupov. Značky nás stále zahlcujú novými informáciami a väčšina z nich nie je veľmi relevantná alebo cenná. Môžeme to nazvať reklamným smogom. To je to, čo robí obsahový marketing tak zaujímavým v dnešnom prostredí tisícov marketingových správ.

Ako nám obsah pomôže?

  • Zvýšenie predajov
  • Úspora nákladov
  • Prinesie lojálnejších a svedomitejších zákazníkov
  • Zlepší organické vyhľadávanie vašej značky

 

Konzistencia

Na to, aby ste dokázali, že vaša komunikácia má hodnotu, musíte komunikovať konzistentne. Znamená to, že musíte produkovať obsah pravidelne a nenechať sa odradiť balvanmi na ceste. Musíte chcieť ukázať svojmu publiku know-how a váš úprimný zámer, doručiť nové a prospešné informácie, zostať motivovaný a veriť svojej stratégii. Publikum sa vám za to odmení svojou pozornosťou.

 

„Podľa štatistík Hubspotu, B2C spoločnosti, ktoré blogovali viac ako 11-krát mesačne, dosiahli 4-krát viac dopytov ako tie, čo publikovali 4 až 5 blogov za mesiac.”

 

komunikacia moderneho brandu_garyvee

Príklad konzistencie Garyho Vaynerchuka.

 

Autenticita a hodnota

Možno ste sa už stretli s vyjadrením relevancie obsahových stratégií so spojením s vlogermi. Mladá generácia ich žerie preto, lebo sa, na rozdiel od značiek, dokážu držať základných princípov komunikácie:

  • Hovoria zrozumiteľným jazykom
  • Vyznávajú podobné hodnoty
  • Denne produkujú nový obsah
  • Pôsobia dôveryhodne
  • Motivujú mladých spraviť niečo so svojím životom

Aký obsah tvoriť?

Aké distribučné kanály chcú firmy zaradiť do obsahovej stratégie ?

Aké distribučné kanály chcú firmy zaradiť do obsahovej stratégie ?

 

Video obsah

Inšpirujte sa tvorcami z YouTubu. Nájdite si zahraničný vzor, ku ktorému sa budete snažiť priblížiť. Medzi najznámejších slovenských youtuberov patrí Sajfa. Ani Sajfa neobjavil Ameriku, ale iba Caseyho Neistata, ktorý denne produkuje kreatívny videoobsah na YouTube a definuje nové trendy.

  • Predávate víno? Pozrite si, ako uspeli WineLibraryTV
  • Chcete fotiť a cestovať? Vyhľadajte si na YouTube Petra McKinnona
  • Dopĺňali by vaše podnikanie motivačné blogy? Skvelou inšpiráciou pre vás bude Tim Ferriss

 

Peter McKinnon

Peter McKinnon

 

Ak máte aspoň minimálne zázemie tvoriť denne videá a dokazovať svojmu publiku, že na neho myslíte podobne ako spomínaní vlogeri, tak choďte do toho! Stačí vám lepší smartphone, minimálne znalosti strihania videa a váš obsah je na svete.

Ja som sa jedného dňa rozhodol, že sa naučím fotiť. Fotenie je špecifické tým, že naozaj neviete, ako začať. Prvým médiom, na ktoré som sa obrátil, bol YouTube a našiel som tam poklad. Skvelým príkladom, ako robiť video obsah, sú páni z AQT.sk, ktorí sa venujú predaju foto a video techniky.

Konzistentne pridávajú obsah na svoj YouTube kanál a pochopili, že ich najlepšou reklamou je ich vlastné know-how. Stovky až tisíce videní na ich videách dokazujú, že ich aktivita nevyšla nazmar. Osobne pánov nepoznám, ale len tak ďalej!

Textový obsah

Sú desiatky prístupov, ako uchopiť tvorbu textového obsahu. Môžete spraviť edukačný blog, písať o novinkách z pozadia vašej firmy alebo môžete vytvoriť samostatne fungujúci magazín.

Ako príklad si vezmem spoločnosť Johnson & Johnson. Prevádzkujú stránku s názvom babycenter.com, ktorú navštevuje mesačne viac ako 100 miliónov čitateľov. Na stránke nenájdete ani zmienku o značke J&J. O čo im vlastne ide? Keďže stránku navštevujú prevažne mamičky, získajú tam relevantné, tzv. pre- customer, publikum, ktoré vedia využiť v ďalších marketingových aktivitách.

Napríklad spoločnosť vie, že nové mamičky začali plánovať prvé narodeniny svojho dieťaťa už po 10 mesiacoch. Tiež vedia, ktoré nadpisy, či „spať cez noc“ alebo „spať počas noci“, budú rezonovať v mamičkách viac. J&J vedia, čo robia. Ich databáza je zdroj informácií, bez ktorých by sa museli zaobísť, ak by nevytvorili unikátnu obsahovú stratégiu.

babycenter.com

 

Myšlienka na záver

Content marketing je súčasnosť a budúcnosť. Ak chcete uspieť v stále dynamickejšom online priestore, musíte vybudovať dôveru vo vašu značku. Tvoriť vlastný obsah vám nikdy nikto nezakáže. Nájdite si vlastnú cestu, ako tvoriť. V zahraničí sú populárne podcasty, na sociálnych sieťach zas meme obrázky alebo live video streaming. Nezaspite dobu, prostriedky na tvorbu obsahu nikdy neboli dostupnejšie.