Sú len dva druhy majiteľov e-shopov – tí, ktorí sú so svojim CMS spokojní, a tí, ktorí v ňom nachádzajú čoraz viac trhlín. Bohužiaľ, do tejto druhej skupiny sa radí čoraz viac ľudí. Nespokojnosť s redakčným systémom plynie z viacerých oblastí, ale najmä z očakávaní samotného klienta, ktoré neboli naplnené. O tom, či je lepšie CMS na mieru alebo OpenSource riešenie, by sme mohli polemizovať, to však nie je predmetom tohto článku.

Radi by sme vám skôr pomohli s výberom toho najvhodnejšieho CMS pre vás. V prvom rade si však musíte definovať, čo očakávate od e-shopu ako takého – je to len „zábavka“ na voľný čas alebo má e-shop generovať desiatky objednávok denne?

Programátor vždy po „ruke“

Ak nepoznáte základy html, css, javascript či iných termínov v oblasti programovania, tak bez dobrého programátora sa určite nepohnete. Bez ohľadu na to, či bude váš e-shop na mieru (kde je prítomnosť programátora CMS logická) alebo siahnete po OpenSource riešení, jeho telefónne číslo bude medzi najčastejšie volanými. Dôvod je jednoduchý – na začiatku výberu CMS a jeho funkcií určite nepomyslíte na to kvantum „samozrejmostí“, ktoré od neho očakávate a ktoré nemusia byť až tak „samozrejmé“. Taktiež sú to zásahy do funkcií systému, ich vylepšenie či doprogramovanie na mieru. Dobrý programátor je v čase sezóny predaja na „nezaplatenie“ a rozhodne sa na ňom neoplatí šetriť.

Pekný dizajn a dobré SEO parametre

Znie to pozitívne, však? Nuž, v realite môže vyzerať váš dizajn ako v tretej cenovej a SEO nastavené tak, že sa budete hľadať kdesi na desiatej strane výsledkov vyhľadávania. Azda tou najhoršou voľbou v oblasti dizajnu a SEO sú e-shopy na prenájom, kde je absolútne obmedzená možnosť ísť za „hranice“ nastavených parametrov a kontúr dizajnu. Lákanie na zdanlivo lacnú platformu sa v tomto prípade skutočne neoplatí. Oveľa lepšie rozhodnutie je dizajn na mieru alebo  kvalitná editovateľná šablóna v systéme, kde si všetky prvky SEO onpage určujete vy.

Určite netreba zdôrazňovať potrebu vhodne nastaveného e-shopu z pohľadu SEO, možnosť editácie jednotlivých prvkov a automatizácie vytvárania iných elementov, ktoré v konečnom dôsledku môžu znamenať pozitívny rozdiel oproti konkurencii. Z pohľadu dizajnu je to zasa o prispôsobení prvkov, ktoré sa páčia nie vám, ale používateľom, a to je v mnohých prípadoch veľký rozdiel.

Ľahká administrácia

Naraz upraviť cenu viacerých produktov, pridať produkty medzi novinky či do viacerých kategórií, vytvoriť zľavové kupóny na mieru, či presne si definovať znenie jednotlivých emailov v súvislosti s objednávkou a zákazníckym účtom… Aj tieto menšie či väčšie funkcie vášho CMS môžu v konečnom dôsledku zavážiť v tom, či bude pre vás správa e-shopu radosťou alebo neustálym bojom s programátorom.

Čo odporúčame na záver?

Určite si premyslieť, čo očakávate od vášho CMS, ako si predstavujete prácu s ním a na akú úroveň chcete posunúť váš internetový obchod. Chybám sa určite nevyhnete a taktiež ani konfrontácii s programátorom. Je však len na vás, či sa prispôsobíte vy alebo sa prispôsobí systém.

Aký redakčný systém používate vy? Podeľte sa o svoje názory v komentároch!