Tak, ako aj do iných spoločností či kamenných prevádzok, ani do online marketingovej agentúry nepríde vždy ideálny zákazník. Jeden je viac rozhodný a stojí si za svojim, iný zasa menej a nechá si vo všetkom radšej poradiť. Nuž, každý z nás je iný. Ak máte záujem o vytvorenie webovej stránky, odporúčam prečítať si nasledujúce body. Uľahčia vám nielen prácu pri tvorbe webovej stránky, ale možno objavíte aj nový rozmer webu ako takého.

 

1. Chcete nový web? Prečo?

Opýtať sa klienta takúto otázku si vyžaduje určitú dávku odvahy. Nie, že by sme ho išli odhovárať od novej webovej stránky, ale každopádne mal by vedieť odpovedať. V odpovedi by sme mali nájsť určitú víziu jeho spoločnosti. „Chcem nový web, pretože naši zákazníci sú už viac na internete a chceme im byť dostupní so službami aj tu“, alebo „nechceme budovať kamenné prevádzky vo veľkom množstve kvôli nízkej efektivite prevádzok, a preto sa chceme viac zamerať na online.“ Ak však počujeme od klientov, že „web má aj konkurencia a musíme ho mať aj my“, potom to nie je vízia, ale skôr povinnosť – zaradenie sa medzi ostatných.

 

2. Kto budú vaši návštevníci?

V prvom rade web budujete pre návštevníkov či zákazníkov. Nie pre seba ani pre konkurenciu. Je potrebné si tak definovať práve jednotlivé cieľové skupiny. Každá z týchto cieľových skupín má určité špecifiká. Ste stavebnou firmou a ponúkate rekonštrukcie bytov? Áno, postup pri rekonštrukcii dvoch rovnakých bytov by bol rovnaký. Možno aj výsledok. Avšak na to, aby vás oslovili pri byte A mladí ľudia pracujúci v IT a pri byte B manželia v strednom veku, musí web vyhovovať obom skupinám. K tomu je potrebné prispôsobiť nielen dizajn, ale aj jazyk webu.

 

3. Ako ďalej s marketingom

Vytvorením webovej stránky to nekončí. Veľa klientov má pocit, že im stačí dobrý web a „ono to už pôjde samo“. Nepôjde. Web je treba podporiť v rôznych kanáloch. Úvahám o marketingu sa však odporúčame venovať už na začiatku tvorby webu. Rovnako, ako je potrebné si určiť cieľové skupiny, odporúčame tiež uvažovať o spôsobe marketingovej komunikácie. Už v úvode sa tak môže počítať s vytvorením rôznych landing pages, formulárov či iných podstránok, ktoré budú neskôr predmetom vyššej návštevnosti.

 

4. Kapacity na správu webu

Vidieť neaktualizované informácie na webe vypovedá celkom negatívne o vašej spoločnosti. Najmä, ak sa pohybujete v prostredí, kde pribúdajú stále novinky, nové nariadenia či predpisy. Nehovoriac o blogu, na ktorý sme prakticky zvyknutí už na akejkoľvek webovej stránke. Vždy je o čom písať. I keď platí pravidlo, že nútene napísaný článok je horší ako žiadny. Nezabudnite tak vyčleniť osobu, ktorá bude mať na starosti správu webu. Môžete si ju zaplatiť externe, alebo nájsť interného človeka, ktorý sa tiež postará o sociálne siete či iné dnes už nevyhnutné aktivity.

 

5. Piaty bod

4 body nevyzerajú dobre, preto je tu ešte tento piaty navyše. 🙂

 

Záver

Máme radi všetkých našich klientov, veď stále šírime našu lásku. 🙂 Ako aj v iných odvetviach, aj tu sa však stretávame s klientmi, ktorí vedia, čo presne chcú a ktorí to radšej všetko nechajú na agentúru. Aby bol však po odovzdaní webu úsmev na oboch stranách, je vhodné, ak by ste uvažovali nad webom strategickejšie a možno sa naň pozreli očami potenciálnych návštevníkov. Vo výsledku tak budeme rovnako spokojní ako vy.