Dohodli ste sa s agentúrou na správe vášho marketingu. Všetko prebehlo hladko a vy sa už tešíte, ako váš web začne rásť a konvertovať. Zrazu však príde prvá požiadavka od agentúry –  nazdieľanie prístupov do jednotlivých nástrojov, ako napr. Google Analytics.

Ako agentúre prideliť prístup do Google Analytics?

Existuje viacero možností, ako na to:

  • stretnúť sa osobne a agentúra to vyrieši za vás,
  • agentúre nazdieľate obrazovku a budú vás navigovať,
  • pridelíte im prístup.

Dnes si ukážeme poslednú možnosť vo forme jednoduchého návodu:

1. Prihláste sa do svojho Google Analytics účtu na https://analytics.google.com/

2. Otvorte si Google Analytics a kliknite na Admin – vľavo dole google-analytics-nastavenie

3. V rámci admina máte 3 levely prístupu:

  • account,
  • property,
  • view.

Account – udeľuje prístup do celého účtu.

Property a View – ide o obmedzenejšie prístupy, ktoré sa využívajú vtedy, keď plánujete mať viac properties alebo views na účte a chcete, aby agentúra spravovala iba konkrétnu property/view.

V našom prípade, keďže chceme pracovať s celým účtom, zvolíme sekciu „account“ a klikneme na „account user management“.

google-analytics-user-managment

4. Klikneme na plus v modrom krúžku a vyberieme add users, prípadne skupinu používateľov.

google-analytics-user-pridanie-uzivatela

5. Posledným krokom je zadanie e-mailovej adresy agentúry a pridelenie právomoci:

  • Read & Analyze – používateľ môže vidieť reporty a konfiguráciu dát,
  • Collaborate – používateľ môže vytvárať, editovať a zdieľať dashboardy, prípadne anotácie,
  • Edit – používateľ môže vytvárať a editovať filtre, ciele atď. Dá sa povedať, že má všetky právomoci ako admin (okrem pridávania a odstraňovania používateľov).

google-analytics-user-pridanie-uzivatela-email

Nakoľko budeme operovať s dátami a vytvárať ciele, filtre a pod. je potrebné, aby sme mali zaškrtnuté všetky možnosti.

6. Posledným krokom je kliknutie na tlačidlo „add“, ktorým sa odošle notifikácia na náš e-mail. Pozor, používateľ musí mať Google konto.

google-analytics-user-pridanie-uzivatela-potvrdenie

Gratulujeme, zvádli ste to! Už stačí iba pokojne sedieť a sledovať, ako vám rastú konverzie.