Jednoduchý návod, ako prideliť agentúre prístup do Google Analytics
Dohodli ste sa s agentúrou na správe vášho marketingu. Všetko prebehlo hladko a vy sa už tešíte, ako váš web začne rásť a konvertovať. Zrazu však príde prvá požiadavka od agentúry – nazdieľanie prístupov do jednotlivých nástrojov, ako napr. Google Analytics.
Ako agentúre prideliť prístup do Google Analytics?
Existuje viacero možností, ako na to:
- stretnúť sa osobne a agentúra to vyrieši za vás,
- agentúre nazdieľate obrazovku a budú vás navigovať,
- pridelíte im prístup.
Dnes si ukážeme poslednú možnosť vo forme jednoduchého návodu:
1. Prihláste sa do svojho Google Analytics účtu na https://analytics.google.com/
2. Otvorte si Google Analytics a kliknite na Admin – vľavo dole
3. V rámci admina máte 3 levely prístupu:
- account,
- property,
- view.
Account – udeľuje prístup do celého účtu.
Property a View – ide o obmedzenejšie prístupy, ktoré sa využívajú vtedy, keď plánujete mať viac properties alebo views na účte a chcete, aby agentúra spravovala iba konkrétnu property/view.
V našom prípade, keďže chceme pracovať s celým účtom, zvolíme sekciu „account“ a klikneme na „account user management“.
4. Klikneme na plus v modrom krúžku a vyberieme add users, prípadne skupinu používateľov.
5. Posledným krokom je zadanie e-mailovej adresy agentúry a pridelenie právomoci:
- Read & Analyze – používateľ môže vidieť reporty a konfiguráciu dát,
- Collaborate – používateľ môže vytvárať, editovať a zdieľať dashboardy, prípadne anotácie,
- Edit – používateľ môže vytvárať a editovať filtre, ciele atď. Dá sa povedať, že má všetky právomoci ako admin (okrem pridávania a odstraňovania používateľov).
Nakoľko budeme operovať s dátami a vytvárať ciele, filtre a pod. je potrebné, aby sme mali zaškrtnuté všetky možnosti.
6. Posledným krokom je kliknutie na tlačidlo „add“, ktorým sa odošle notifikácia na náš e-mail. Pozor, používateľ musí mať Google konto.
Gratulujeme, zvádli ste to! Už stačí iba pokojne sedieť a sledovať, ako vám rastú konverzie.