Heureka je najobľúbenejší cenový porovnávač na Slovensku a v Českej republike. Je ideálnou voľbou pre začínajúce e-shopy, ktoré hľadajú najefektívnejšiu možnosť, ako zvýšiť svoje obraty. Ak máte e-shop a plánujete využívať Heureku, tento návod je pre vás ideálnou voľbou. Najskôr si vysvetlíme, ako sa zaregistrovať na Heureke, čo je XML súbor, ako nastaviť meranie konverzií, odosielanie Heureka dotazníka a nevynecháme ani doplnkové funkcie, ktoré vieme využiť v náš prospech. Poďme na to. 🙂

Tip: Pred implementovaním Heureka funkcií si skontrolujte, či e-shopový systém, ktorý používate, podporuje vybrané funkcie. Heureka pre tieto účely zostavila prehľadnú tabuľku podporovaných funkcií jednotlivými e-shop systémami.

Registrácia na Heureke

V prvom kroku si musíte na Heureke vytvoriť účet. Registrácia je úplne jednoduchá a zaberie vám pár minút. Stačí vyplniť základné údaje, potvrdiť aktivačný e-mail a účet máte hotový. Následne v pätičke webu nájdete „Registrovať nový e-shop”, vďaka čomu sa dostanete do registrácie e-shopu. Vyplníte názov e-shopu, jeho URL a pridáte odkaz na váš XML súbor.

Čo je XML súbor ?

XML súbor je jednoduchý dátový formát, pomocou ktorého Heureke odovzdáte informácie o vašom tovare a jeho cenách. XML súbor je väčšinou automaticky generovaný z vašej webstránky, avšak je dobré prejsť si jeho úpravy s developerom vášho webu a v prípade potreby ho prispôsobiť podmienkam Heureky.

Čo by mal XML súbor obsahovať?

Tak, ako každý XML súbor, aj v prípade Heureky sú niektore tagy, ktoré treba uvádzať pri produktoch, aby sa vám správne zobrazovali. Nižšie nájdete zoznam tých najdôležitejších. Maximálny počet predajných položiek v XML súbore je 500-tisíc.

Výrobca vs. značka? ( <MANUFACTURER> vs <PRODUCTNAME>)

V prípade párovania produktov je dôležité rozlišovať Výrobcu <MANUFACTURER> a značku <PRODUCTNAME> s využitím tagu PARAM. Ich rozlišovanie je dôležité, pretože zákazníci poznajú výrobok pod marketingovou značkou, ale výrobcovia chcú mať výrobky označené jednotným názvom výrobcu.

Takisto dochádza k predaju jednotlivých značiek medzi výrobcami a následnému prepisovaniu všetkých názvov produktov. Ak je preto výrobca zároveň značkou, uveďte ho aj do názvu produktu <productname>. Dobrým príkladom môže byť napr. značka Apple, ktorá je súčasne výrobcom a aj značkou. V prípade, že sa značka odlišuje od výrobcu (napr. Spoločnosť Purina, ktorá má pod sebou viacero značiek – Friskies, Darling atď.), uveďte to vo svojom XML súbore pod tagom PARAM a uveďte ju v tagu  <productname>. Nižšie si môžete pozrieť príklad správneho zapísania výrobcu Purina značky Friskies.

manufacturer a param

Zdroj

Ako často Heureka sťahuje XML súbor?

V prípade, že máte zapnutý platený režim PPC na Heureke, XML súbor sa sťahuje každé 2 hodiny. Ak máte tento režim vypnutý, XML súbor sa sťahuje každé 4 hodiny. Tento proces sa deje preto, aby boli vaše ceny vždy aktuálne. Pred samotným stiahnutím XML súboru Heureka kontroluje dátum poslednej modifikácie prostredníctvom http hlavičky „Last-Modified”. Odporúčame vám preto nakonfigurovať http server tak, aby danú informáciu v hlavičke odosielal. Ak je váš xml súbor veľký, odporúčame ho skomprimovať do formátu GZip.

Dostupnostný  XML súbor

Ide o tzv. doplnkový XML súbor určený pre produkty, ktoré sú skladom. Výhodou daného XML súboru je, že sa importuje každých 10 minút. Vďaka tomu sú dáta o skladových produktoch vždy aktuálne. Na sťahovanie súboru vyžaduje Heureka Gzip kompresiu prenosu. Keďže je dostupnostný XML súbor určený výhradne pre položky, ktoré sú pripravené okamžite k expedícii a s presným dátumom dodania zákazníkovi, doba medzi dodaním tovaru zákazníkovi nesmie prekročiť 3 dni. Dostupnostný XML súbor musí byť 100 % validný. V opačnom prípade nedôjde k jeho naparsovaniu, a tým pádom nebudú k dispozícii žiadne dáta o dostupnosti tovaru.

Overené zákazníkmi

overene zakaznikmi

Na to, aby online nakupovanie bolo čo najbezpečnejšie, Heureka využíva certifikát „Overené zákazníkmi”, ktorý zohráva dôležitú úlohu v rozhodovacej fáze. Vypovedá totiž o dôveryhodnosti daného obchodu.

Až 77 % používateľov sa orientuje podľa recenzií (Výskum Heureky.cz guarantee program survey 600 respondentov 12/2020). Vďaka dotazníkom spokojnosti dokáže Heureka odlíšiť spoľahlivé e-shopy od tých menej spoľahlivých. Tieto dotazníky dostávajú iba ľudia, ktorí si v danom e-shope objednali tovar. Podľa počtu a výsledkov hodnotení následne e-shop získa certifikát „Overené zákazníkmi.

Výhody certifikátu „Overené zákazníkmi”:

  • spätná väzba od reálnych zákazníkov s možnosťou ich presnej identifikácie,
  • bidovanie a šanca dostať sa na prvé 4 pozície,
  • stiahnutie SortimentReport,
  • zapojenie do súťaže Heureka ShopRoku,
  • dôveryhodnosť vášho obchodu, a tým aj zvýšenie konverzií,
  • export recenzií obchodu na váš ​​web,
  • možnosť implementácie widgetu a ikonky na váš ​​web.

Služba je zadarmo. Jedinou investíciou vo vašom prípade bude implementácia. Heureka pripravila jednoduchý návod, ako aktivovať službu „Overené zákazníkmi”.

Heureka od 1. apríla 2021 uviedla nové pravidlá pre získanie certifikátov „Overené zákazníkmi”. Pre získanie modrého certifikátu e-shop potrebuje minimálne 90 % odporúčaní za posledných 90 dní, avšak počet recenzií Heureka monitoruje za obdobie posledných 180 dní (namiesto pôvodných 90 dní).

Ak v sledovanom období klesne percento odporúčaní pod 88 %, certifikát je e-shopu automaticky odobraný. Pre získanie zlatého certifikátu potrebuje e-shop získať minimálne 97 % odporúčaní za posledných 90 dní, a takisto, ako v prípade modrého certifikátu, po novom Heureka monitoruje počet recenzií za obdobie posledných 180 dní (namiesto pôvodných 90 dní).

Rovnako, keď percento odporúčania klesne pod 95 %, je e-shopu certifikát odobraný. Okrem dní sa tiež zmenila doba odosielania dotazníkov spokojnosti s nákupom. Aktuálne sa totiž odosielajú na základe tagu <DELIVERY_DATE>, ktorý určuje reálnu dostupnosť produktu, ktorý posielate v XML súbore do Heureky. Ak danú informáciu vrátane objednaných produktov (tag ITEM_ID) nezasielate skriptom „Overené zákazníkmi”, dotazníky budú odoslané za 6 dní od vytvorenia objednávky.

Nižšie si to vysvetlíme na príklade:

  • produkt je dostupný do 1 dňa (DELIVERY_DATE 0-1) = dotazník spokojnosti sa pošle za 6 dní,
  • dostupnosť produktu je vyššia (DELIVERY_DATE 2 a viac) = pripočíta sa k uvedenej dobe 5 dní a odošle sa dotazník,
  • neposielate v XML súbore tag DELIVERY_DATE = dotazník spokojnosti sa odosiela za 6 dní.

Implementácia kódu merania konverzií

Na to, aby ste vedeli, či sa vám inzercia na Heureke vypláca, slúži nástroj merania konverzií. Zo štatistík sa dozviete, koľko používateľov sa prekliklo z Heureky a tiež to, či dokončili nákup. Tento nástroj dokáže jednotlivé štatistiky „rozbiť na drobné” a vy viete zistiť aj to, o aké produkty ide a do ktorej kategórie patria. Implementácia kódu je veľmi jednoduchá. Stačí skopírovať váš unikátny kód pre meranie konverzií, ktorý nájdete v administrácii vášho obchodu na Heureka.sk v záložke Meranie konverzií. Pre viac informácií si prečítajte návod implementácie kódu merania konverzií.

Ako získať konkurenčnú výhodu na Heureke?

Na to, aby ste sa odlíšili od konkurencie, Heureka ponúka viacero možností. Niektoré viete aplikovať hneď, na získanie niektorých je potrebný dlhší čas. Nižšie nájdete zoznam tých najzaujímavejších.

Darček k nákup

darček k nakupu - heureka

Vhodne zvolený darček môže dopomôcť k tomu, aby vás zakazník uprednostil pred konkurenciou. Stačí pri danom produkte pridať tag <GIFT>. Tento tag obsahuje textový popis darčekov alebo položiek, ktoré sú k produktu zdarma. Limit pre dĺžku názvu jedného darčeku je 250 znakov. Darček vždy uvádzajte iba ku konkrétnemu produktu, pri ktorom ho zákazník získa.

Aké pravidlá treba dodržať pri darčekoch?

  • Darček nesmie byť ďalej ničím obmedzený (vyššia čiastka objednávky, nákup ďalšieho produktu atď). Ak máte viacero darčekov pre jeden produkt, je možné ho uvádzať viackrát. Podmienkou je, že dané darčeky sú dodávané k jednému produktu.
  • Darček nesmie byť zľava alebo služba.
  • Používanie cashbacku je povolené, avšak musí byť uvedený iba pri produkte, ku ktorému sa skutočne ponúka s konkrétnou čiastkou alebo tovarom, ktorý je predmetom cashbacku. Ak ide o cashback od konkrétnej značky, a ponúka sa všetkým používateľom, túto skutočnosť neuvádzame do tagu GIFT, ale do popisu produktu.

cashback

Autorizovaný predajca

Autorizovaný predajca zviditeľňuje e-shop na Heureke. K danému označeniu je potrebné získať potvrdenie priamo od danej značky, že je e-shop skutočne ich autorizovaným predajcom. Táto služba je na Heureke spoplatnená.

Predĺžená záruka

Poskytujete na produkt predĺženú záruku? Zobrazte tento údaj na Heureke cez tag <EXTENDED_WARRANTY>. Dĺžku uvádzajte v mesiacoch.

Doplnková služba

Doplnková služba sa v XML súboru označuje tagom <SPECIAL_SERVICE>. Za doplnkovú službu môžeme považovať napr. inštaláciu spotrebičov, vynesenie tovaru, predĺžený servis a pod. Maximálny počet služieb pri produkte je 5. Po prekročení maximálneho počtu doplnkových služieb nebude daný tag spracovaný a neprepíše sa ani jedna služba.

Verím, že vám môj článok pomohol zorientovať sa v základných nastaveniach Heureky a váš e-shop bude pripravený lámať rekordy v predajnosti.

 

Zdroje:

https://sluzby.heureka.sk/napoveda/xml-feed/

https://sluzby.heureka.sk/napoveda/dostupnostni-feed/

https://blog.heureka.cz/2021/06/03/nove-tagy-na-heurece/

https://blog.heureka.sk/2021/03/25/upravujeme-podmienky-sluzby-overene-zakaznikmi/

https://blog.heureka.sk/2018/02/20/lekcia-11-informacie-na-detaile-produktu/

https://sluzby.heureka.sk/napoveda/certifikat-spokojenosti/