Predvianočnú sezónu zahajuje aj najnovší update od Google, ktorý sa tentokrát zameral na zlepšenie svojho Google Ads portfólia za účelom lepšieho pochopenia publika a tvorby presnejších a efektívnejších kampaní.

Trend online nákupov každoročne rastie. Tentokrát to potvrdil aj prieskum od Google, z ktorého vyplynulo, že až 52 % opýtaných plánuje tento rok nakupovať počas sviatkov online. Ide o nárast v porovnaní s minulým rokom. 

Aj preto sa Google rozhodol zlepšiť a najmä obohatiť náhľad do dát pre biznisy, vďaka ktorým hlbšie pochopia svoje publikum a tým, v konečnom dôsledku, maximalizovať svoje tohtoročné, resp. celkové predaje.

Počas nasledujúcich týždňov Google zavedie tieto novinky v beta verzii do všetkých krajín na celom svete. 

Konkrétne pôjde o update týchto 4 oblastí:

Predikcia budúceho dopytu

Táto novinka poukáže na vyhľadávacie zámery používateľov za posledných 6 mesiacov s možnosťou predikcie ďalšieho možného dopytu na základe predošlých vyhľadávaní. Hoci budú tieto dáta založené na predpokladoch, výhodou je, že budú personalizované vášmu zámeru podnikania a ponúknu vám informácie, ktoré vám môžu výrazne uľahčiť tvorbu a optimalizáciu kampaní.

Náhľad do používateľských záujmov

Náhľadom do používateľských záujmov spoznáte najvýkonnejšie témy vyhľadávacích dopytov, ktoré môžete využiť vo svoj prospech a zvýšiť tak výkonnosť vašich kampaní. Tieto dáta zbierajú informácie typu – koľko ľudí vyhľadáva konkrétnu tému, ako kampane rástli a aký mali výkon.

Lepšia znalosť vášho publika

Gro inzerovania online spočíva v znalosti svojho publika. Preto Google ponúka novinku, ktorá vám toto poznanie rozšíri. Nahliadnutím do vášho publika získate možnosť bližšie spoznať ich záujmy, ako aj to, čím sú si vaši zákazníci podobní.

Štatistiky histórie zmien a štatistiky aukcií

V časti Štatistiky nájdete prehľadné rozloženie štatistík histórie zmien a štatistiky aukcií. Takéto sprehľadnenie vám pomôže pri pochopení toho, ako aukčné súťaže, resp. zmeny v účte ovplyvnili výkonnosť vašich kampaní.

Veríme, že vám tieto zaujímavé novinky pomôžu zlepšiť cielenie a tvorbu kampaní či obsahu.

Zdroj: https://www.searchenginejournal.com/google-ads-insights-page-updated-with-4-new-features/427482/#close