Certifikácie pre internetový marketingMožností, ako sa neustále vzdelávať je veľa. Internetový marketing si neustále obohacovanie vedomostí dokonca vyžaduje ešte viac, ako iné obory, veď pravidlá a trendy sa menia slovenskí ministri životného prostredia 🙂

Pred nejakým časom sme na blogu BE VISIBLE! písali o užitočných webinároch, ktoré sú určite vhodný spôsob pre získavanie nových a aktuálnych informácií. Keď k tomu pridáte kvalitné blogy, spravodajské servery a vlastné skúsenosti z praxe, máte veľmi dobrý základ pre krok ešte o niečo dopredu- certifikáciu.

Podobne ako sa učíte Angličtinu či chodíte do autoškoly, aj v internetovom marketingu sa dá štúdium zavŕšiť získaním niektorého z mnohých certifikátov. Za niektoré si zaplatíte ako napríklad Google Analytics či Google Adwords, iné sú zadarmo (WebCEO University či Inbound University). Jedno je však jasné, na všetky sa treba dôkladne pripraviť.

Človek, ktorý si chce spraviť niektorý z certifikátov v internetovom marketingu a má už bohaté skúsenosti v tejto oblasti totiž častokrát urobí niektorú zásadnú chybu:

  • Myslí si, že už všetko vie

Veľa odborníkov má bohaté praktické skúsenosti a takmer žiadne teoretické či presne naopak. Toto býva často kameňom úrazu pri testoch, pretože teoretické otázky vedia byť zákerné, ak sa človek stretáva čisto s praxou.

Ohľad treba brať aj na autorov skúšok a učebných materiálov, ktorí môžu mať iné názory či skúsenosti a bez preštudovania prednášok (ktoré sú pred skúškou na certifikát k dispozícii) je dosť pravdepodobné, že Vaša pravda bude nakoniec iná ako je správna odpoveď prezentovaná počas prednášky.

  • Myslí si, že to bude ľahké, ak si za to zaplatil

Na Slovensku platí vo všeobecnosti názor, že ak si človek za niečo platí, nemôže to byť ťažké. Opak však býva pravdou, náročnosť platených certifikátov býva častokrát ešte vyššia ako tých zadarmo. Preto netreba podceňovať prípravu, ktorá by mala byť nie len teoretická, ale aj praktická (napríklad v prípade Google Analytics či Adwords).

Niekto si povie, že certifikáty nepotrebuje, že mu stačia vedomosti a bohaté skúsenosti. To je síce pravda, ale častokrát pri získavaní klientov, zakázok či novej práce rozhodujú maličkosti a práce nejaký ten certifikát môže byť jednou z nich.