O tom ako je potrebné byť na Facebooku, či sa to oplatí, kedy áno a kedy nie,  sme už písali pár článkov. Dnes by som chcel nadviazať na túto tému s použitím nedávneho výskumu SocialBakers.


Nechajte ľudí pýtať sa!

Keď už ste si raz založili Facebook stránku na sociálnej sieti, automaticky by ste sa mali snažiť o určitú formu komunikácie (socializácie) s Vašimi fanúšikmi (zákazníkmi).  Niektorí ľudia si stále neuvedomujú význam sociálnej siete a aj firemnú stránku (napr. na Facebooku) chápu len ako nejakú kópiu webovej stránky, kde v prvom rade ONI chcú informovať. Sociálna sieť má však dávať priestor na vzájomnú komunikáciu medzi firmou a zákazníkom. Podľa SocialBakers až štvrtina firiem blokuje možnosť prispievania fanúšikov na ich firemnú Facebook stránku! Dajte možnosť fanúšikom písať na Vašu nástenku (wall), dajte im možnosť posielať správy na stránku, komunikujte s nimi! Pýtajte sa na názor aj vy. Nikdy nemažte kritiku! Základné pravidlo hovorí, že okrem vulgarizmov (pornografie, rasizmus, osobné útoky) by ste nemali mazať žiaden príspevok – bez ohľadu na to, či je negatívny (alebo ešte horšie)

 

Odpovedajte a  čím skôr!

Podľa výskumu SocialBakers až 70% otázok fanúšikov na FB stránkach zostáva nezodpovedaných! Snažte sa odpovedať na každú otázku / dotaz a čím skôr. Fanúšikovia očakávajú Vašu odpoveď najlepšie ihneď – snažte sa reagovať flexibilne!

 

Štatistika % odpovedí na otázky fanúšikov, podľa oblastí podnikania

zdroj: http://www.socialbakers.com/blog/655-70-of-fans-are-being-ignored-by-companies-now-what/

 

edit:

Dobrým nástrojom na správu viacerých FB stránok je aplikácia Facebook Pages Manager – okrem iného je dobrou pomôckou pre sledovanie aktivít na Vašej page.