Matt Cuts vo včerajšom videu potvrdil zmeny v algoritme vyhľadávača Google. Update s názvom Penguin 2.0 by mal prebehnúť počas leta 2013. Na čo sa bude zameriavať a koho postihne?

Video, kde Matt Cutts popisuje plánované zmeny v algoritme vyhľadávača:

Pár faktov, ktoré Matt Cutts zverejnil vo svojom videu:

Penguin 2.0

Update s interným označením Penguin 2.0 sa bude rovnako ako jeho predchodca zameriavať na black hat seo taktiky vrátane spamových odkazov. Penguin 2.0 by mal ísť v odhalovaní podvodných praktík ďalej ako jeho prvá verzia, a tým pádom bude mať aj väčší dopad.

Platené odkazy

Matt Cuts potvrdil, že Google chce dôraznejšie kontrolovať a vyhodnocovať platené odkazy. Tie nebudú prenášať Pagerank!

Spamové dopyty

Google sa bude viac zaoberať dopytmi (kľúčovými slovami), ktoré sa všeobecne spájajú so spamom. Ide o oblasti ako pôžičky, porno a pod.

Detekcia spam odkazov

Google pôjde „proti prúdu“ pri zisťovaní spammerov a kvality spamových odkazov. Viac detailov Matt Cuts neprezradil. Existujú však dohady, že sa oveľa viac zameria na siete, ktoré takéto odkazy sprostedkúvajú.

Sofistikovaná analýza odkazov

V analýze odkazov chce Google ešte viac pokročiť. Matt Cuts hovorí o novej sofistikovanej analýze odkazov, opäť však nezverejnil viac detailov.

Napadnuté stránky

V blízkej budúcnosti Google zapracuje aj na detekovaní napadnutých (hacknutých) stránok a ich odstranovaní. Matt zdôraznil, že chcú zlepšiť aj komunikáciu s webmastermi v súvislosti s napadnutými stránkami.

Autoritatívne stránky

Z plánovaných zmien vyplýva aj uprednostnenie autoritatívnych stránok. Ak je Vaša stránka autoritou v určitej oblasti, je veľmi pravdepodobné, že sa zobrazí pri vyhľadávaní nad výsledkami menej autoritatívnych stránok.

Zmiernenie dôsledku Panda update

Mnoho webov, ktoré zasiahol update Panda, bolo podľa Matta „hraničných prípadov“. Google preto hľadá ďalšie metriky kvality, ktorými by mohol zmierniť dopad Pandy.

Zníženie počtu výsledkov jednej domény na prvej strane vyhľadávania

Google chce výsledky na prvej strane oveľa viac diverzifikovať. Tým pádom zníži počet výsledkov z jednej domény na prvej strane. Na ostatných stránkach výsledkov budete stále môcť vidieť viaceré výsledky z jednej domény. (tkzv: „cluster“)

Zlepšenie komunikácie s webmastermi

Google aj do budúcnosti plánuje zlepšovať komunikáciu s webmastermi aj prostredníctvom detailnejších notifikácii v Google Webmaster Tools.

Matt Cutts pripomenul, že Google chce týmito zmenami zabraňovať používaniu black hat praktík a znížiť tak počet webmasterov využívajúcich tieto postupy. Google chce dať možnosť menším a stredným firmám získať dobré pozície vo vyhľadávaní.

Zdroj: http://searchengineland.com