Aký bol rok 2014 na našom blogu?
Sú úspešnejšie dlhé alebo krátke texty? Zdieľali ste viac články od našich ženských autoriek alebo od mužov? Ovplyvňuje dĺžka titulku úspech článku? Tieto a ďalšie štatistiky sa dozviete v tejto analýze článkov publikovaných na našom blogu v roku 2014.
Pre potreby článku som analyzoval všetkých 134 článkov, ktoré boli zverejnené tento rok na našom blogu. Porovnával som dve hlavné metriky – počet unikátnych zobrazení stránky a počet zdieľaní na sociálnych sieťach Facebook, Twitter, LinkedIn a Google+.
Náš blog, samozrejme, nepíšeme len kvôli návštevnosti a lajkom na Facebooku. Máme stanovených niekoľko cieľov od budovania značky cez vzdelávanie trhu až po získavanie nových klientov. V tomto článku sa ale budem zameriavať na tieto dva najľahšie merateľné ciele – návštevnosť a zdieľanosť.
Upozornenie pre slabšie povahy: V tomto článku sa nachádza takmer 40 grafov a tabuliek 🙂
Aká bola celková návštevnosť?
Tento rok bol pre nás z pohľadu marketingu naozaj revolučný. V januári sme spustili nový blog s novou obsahovou stratégiou. O tomto kroku som písal už v apríli. Napísal som vtedy, že návštevnosť blogu sa nám podarilo zdvojnásobiť. Tento pozitívny trend pokračoval počas celého roka a dnes na jeho konci môžem skonštatovať, že návštevnosť sa nám podarilo dokonca viac ako strojnásobiť. Návštevnosť v období od 1.1.2014 do 22.12.2014 je vyššia o 223,57 % ako v predchádzajúcom období 1.1.2013 až 22.12.2013. Teší nás aj to, že sa o 56 % zvýšila aj priemerná doba trvania jednej návštevy na 3 minúty aj 6 sekúnd.
Ako to vyzeralo na sociálnych sieťach?
Naše články ste na sociálnych sieťach zdieľali 5446-krát. Priemerne je to takmer 41 zdieľaní na jeden článok. Najviac ste články zdieľali/lajkovali na Facebooku. S veľkým odstupom za ním je LinkedIn a až za nimi Twitter a Google+ s malým podielom.
Najčítanejšie a najzdieľanejšie články
Medzi 20 najčítanejšími článkami jednoznačne dominuje téma content marketingu. Predpokladám, že nie len na našom blogu, ale aj inde. Content marketing bol jednoznačne téma tohto roku a bude sa o ňom hovoriť veľa aj v roku 2015.
Z autorov sa tento rok darilo najviac mne a v TOP 20 mám 9 článkov. Štatisticky som mal najvyššiu šancu, keďže som bol najaktívnejší zo všetkých autorov (36 článkov).
Podobná situácia bola aj pri najzdieľanejších článkoch.
Aká je ideálna dĺžka článku?
V zahraničných článkoch o content marketingu neustále opakujú, že najväčší úspech majú dlhé články s tisíckami slov. Platí to aj u nás na Slovensku? Minimálne na našom blogu áno. Články, ktoré obsahujú viac ako 1000 slov si priemerne zobrazí až 5x viac návštevníkov ako články do 1000 slov a zdieľa ich 3x viac návštevníkov.
A čo dĺžka titulku?
Tu platí opak. Čim kratší titulok, tým lepšie. Články s titulkom do 50 znakov si zobrazí 4x viac návštevníkov a zdieľa ich 3x viac návštevníkov ako titulky, ktoré majú viac ako 50 znakov.
Pomáhajú čísla v titulku?
Rok 2014 bol plný zoznamov s 20 najlepšími radami, ako schudnúť alebo s 15 tipmi na lepší marketing. V každom článku nám odporúčali používať v titulkoch čísla, pretože to zvyšuje mieru prekliku. Funguje to aj v praxi? Áno a zlepšenie je naozaj výrazné. Články s číslom titulku si zobrazilo 2x viac návštevníkov a počet zdieľaní bol vyšší o 30 %.
Sú úspešnejšie články od žien alebo mužov?
Celkovo sú viac navštevované a zdieľané články od mužov, čo je pochopiteľné, keďže ich je u nás oveľa viac (4 ženy a 14 mužov). Keď sa ale pozrieme na priemerný počet prezretí a zdieľaní jedného článku, tak jednoznačne dominujú ženy. Ich články si priemerne prečíta takmer 1000 návštevníkov a článok zdieľa až 80 z nich. U mužov to nie je ani polovica z tohto čísla. Prečíta si ho priemerne 400 návštevníkov a zdieľa ho 32 z nich.
Ktorí autori boli najúspešnejší?
V týchto grafoch nájdete zoznam všetkých našich autorov zoradených podľa počtu návštev a počtu zdieľaní.
Ktoré kategórie mali najväčší úspech?
Ako som už spomínal, tak veľký úspech mali články o content marketingu. Okrem nich sa darilo aj článkom na témy email marketing, SEO, PPC, e-shopy a novinkám zo sveta online marketingu a aj novinkám vo VISIBILITY.
Ktoré mesiace boli najaktívnejšie?
Počet videní a zdieľaní sa počas jednotlivých mesiacoch menil. Jednoznačne najúspešnejší bol november, najvýraznejší pokles sme zaznamenali v mesiaci jún. Všeobecný mýtus, že ľudia sú v lete na dovolenkách a netrávia toľko času na internete, sa v našom prípade potvrdil len sčasti.
V ktorý deň sa oplatí publikovať článok?
Články na blogu zverejňujeme štandardne v dňoch pondelok, streda a piatok. Najlepšie čísla sme mali v stredu a v piatok. Zaujímavé je, že oba dni sú vzácne vyrovnané a nedá sa povedať, že sa viac oplatí publikovať v jeden alebo druhý deň.
Ako vyzerá ideálny článok?
Na základe tejto analýzy teda môžem napísať, že takto vyzerá ideálny článok publikovaný na VISIBILITY blogu:
- Venuje sa content marketingu.
- Napísala ho žena.
- Jeho titulok má menej ako 30 znakov.
- V titulku sa nachádza číslo.
- Článok má viac ako 1000 slov.
- Je publikovaný v stredu alebo v piatok.
- Návštevníci si ho zobrazia aspoň 1000-krát.
- Na sociálnych sieťach ho zdieľa aspoň 80 ľudí, väčšina na Facebooku.
Záver
Na záver by som sa chcel poďakovať všetkým, ktorí tento rok navštívili náš blog. Váš rastúci záujem o naše články je pre nás veľkou motiváciou a dúfam, že sa nám v budúcom roku podarí zaujať ešte väčšie publikum.
Tento článok má menej ako 1000 slov, viac ako 30 znakov v titulku a napísal ho muž. Podľa našej analýzy by nemal patriť medzi najúspešnejšie. Snáď to bude práve tá výnimka, ktorá potvrdzuje pravidlo 🙂