V januári sme po dlhých prípravách spustili novú verziu nášho blogu. Okrem nového dizajnu sme zmenili aj spôsob, ako na ňom publikujeme obsah.

Teraz, po skončení prvého kvartálu, môžeme povedať, že tieto aktivity mali úspech. Dokonca väčší, ako sme očakávali.

Čo sa nám podarilo dosiahnuť?

Návštevnosť nášho blogu sa nám podarilo zdvojnásobiť. Či už v porovnaní s predchádzajúcimi tromi mesiacmi, alebo  v porovnaní s rovnakým obdobím pred rokom.

Porovnanie s predchádzajúcim obdobím

Porovnanie s predchádzajúcim rokom

Nezvýšila sa len návštevnosť, ale aj počet leadov, teda vyplnených formulárov od potenciálnych klientov. Zlepšili sa aj ďalšie metriky ako priemerná dĺžka pobytu na stránke, počet prezretých stránok a znižila sa miera odchodu zo stránky.

Jedným z cieľov bolo aj to, aby si naše články čítalo viac ľudí na mobiloch a tabletoch. To sa podarilo splniť. Návštevnosť z mobilných zariadení sa zvýšila o vyše 500% a jej podiel sa strojnásobil – z 5% na 15%.

Ako sa nám to podarilo?

Zamerali sme sa na dve oblasti, ktoré sme chceli zlepšiť – dizajn a obsahová stratégia.

Dizajn

Hneď na začiatku sme si určili tieto ciele:

  • Blog musí byť responzívny
  • Musí sa rýchlejšie načítavať
  • Musí sa dobre čítať
  • Čitateľ by sa mal sústrediť iba na text a nemal by byť vyrušovaný ničím iným
  • Pod každým článkom musí byť call-to-action prvok

Veľmi nám pomohol tento článok o tom, ako čítame a ako to vníma mozog.

Tu sú kľúčové myšlienky, ktorých sme sa držali pri vytváraní nového dizajnu:

  • Naše oči dokážu bez prestávky prečítať 7-9 slov
  • V jednom riadku by teda malo byť ideálne 50-75 znakov
  • Ak si čítame dobre nadizajnovaný text, tak sa cítime lepšie, sme viac inšpirovaní a po prečítaní sme náchylnejší vykonať akciu (napr. vyplniť formulár alebo zdielať článok ďalej)
  • Väčšie písmo sa číta lepšie a vyvoláva v nás viac emócií
  • Dôležitá je aj vzdialenosť medzi znakmi – čím sú bližšie, tým ťažšie ich identifikujeme

Do popredia sme teda dali samotný obsah a všetky rušivé prvky sme odstránili. Dobrý dizajn by nám ale nepomohol, keby sme nemali kvalitný obsah.

Obsahová stratégia

Za päť rokov sme na našom blogu publikovali vyše tristo článkov. Nikdy sme ale nemali vytvorenú stratégiu, podľa ktorej by sme vytvárali obsah. Vždy sme písali na aktuálne témy, ktoré sme vyberali na základe našej intuície.

Toto sme od základov zmenili a začali sme k tvorbe obsahu pristupovať systematickejšie:

  • Vytvorili sme si obsahovú stratégiu na celý rok 2014
  • Na každý kvartál sme si určili jednu hlavnú tému, ktorej sa budeme venovať. V prvom kvartáli to bol obsahový marketing
  • Okrem článkov na blogu sme sa tejto téme venovali aj v našich videoblogoch, online seminároch a newslettri
  • Na túto tému sme prednášali aj na viacerých konferenciách a školeniach
  • Veľký úspech mal aj ebook, v ktorom sme zhrnuli všetky články a uzavreli tak celý kvartál. Stiahlo si ho takmer 700 ľudí

Zmenili sme aj spôsob ako písať články:

  • Zamerali sme sa na komplexné články, ktoré idú viac do hĺbky a nadväzujú na seba
  • V článkoch pôsobíme osobnejšie, dávame do nich viac zo seba a chceme v čitateľoch vyvolávať emócie
  • Infografiky už nevytvárame samostatne, ale sú súčasťou článkov, aby získali hlbší kontext
  • Každý článok je zoptimalizovaný tak, aby sa správne zobrazoval pri zdieľaní na sociálnych sieťach

Ako sa to môže podariť aj vám?

Celý proces vytvárania obsahovej stratégie sme popísali v našom Sprievodcovi content marketingu. Stiahnuť si ho môžete zdarma na našom webe.