V nasledujúcom článku zbúrame mýtus o tom, že LinkedIn je užitočný len pre ľudí, ktorí hľadajú nové zamestnanie. To už dávno neplatí. Stalo sa z neho miesto, kde používatelia, okrem iného, čítajú novinky zo svojho odvetvia a vyhľadávajú potenciálnych obchodných partnerov. Táto platforma má viac ako 830 miliónov používateľov vo vyše 200 krajinách sveta a ich relevantnosť je z pohľadu B2B marketingu oveľa vyššia než v prípade Instagramu alebo Facebooku. A ako konkrétne vám môže LinkedIn pomôcť? 

1. Zvyšovanie povedomia o značke

Ide o prvú časť marketingového lievika, ktorá sa stará o to, aby sa o vašej značke dozvedeli relevantní ľudia. Základom je preto vytvorenie osobného profilu a firemnej stránky na LinkedIne. Dôležité je pritom čo najpoctivejšie vyplniť informácie a do textov zahrnúť kľúčové slová, ktoré sa zároveň postarajú o lepšiu vyhľadateľnosť.

Klientom odporúčame tiež pravidelne vytvárať obsah cez profil aj stránku a tiež aktívne sa zapájať do konverzácií. Prečo? Pretože to pomáha nielen zvyšovať povedomie o značke, ale aj budovať vzťah s potenciálnymi zákazníkmi. Prieskumy ukazujú, že mimoriadne účinný je obsah z kategórie „thought leadership“. Viac sa o ňom dočítate v bode číslo 3.

Dôležité je však neprestávať. Ak totiž na určitý čas prestanete publikovať obsah alebo pridávať komentáre a reakcie na príspevky, trvá až 3 mesiace, kým sa vrátite na pôvodnú viditeľnosť vašich príspevkov. 

LinkedIn môžete prepojiť s inými platformami, napríklad s vašou webovou stránkou či účtami na ďalších sociálnych sieťach. Keď niečo zverejníte na LinkedIne, môžete to zdieľať na prepojených účtoch, čím si zabezpečíte konzistentnosť. Tá je pri zvyšovaní povedomia o značke dôležitá.

2. Propagácia produktov a služieb

Prostredníctvom firemnej stránky môžete publiku predstaviť svoje produkty alebo služby a vysvetliť mu, ako pomôžu zákazníkom dosiahnuť ich ciele. Môžete tiež pripojiť odkazy na svoju webovú stránku, kde sú k dispozícii ďalšie informácie.

Je tu ale jeden dôležitý faktor, a tým je miera. Vyhýbajte sa neustálej propagácii produktov či služieb. Z nášho pohľadu je najlepšie zachovať pomer 80:20. 80 % vašich príspevkov by malo byť informačných alebo vzdelávacích, zatiaľ čo 20 % by malo propagovať vaše produkty a služby. 

3. Budovanie pozície autority (thought leadership)

Prieskum spoločnosti Gartner odhalil, že až 83 % rozhodnutí o nákupe – prieskum riešení, hodnotenie možností a porovnávanie cien – sa pri B2B uskutočňuje predtým, ako kupujúci vstúpi do priameho kontaktu s poskytovateľom. Podľa spoločnej štúdie spoločností Edelman a LinkedIn dokáže práve thought leadership výrazne ovplyvniť vnímanie značky a nákupné správanie v rámci celého rozhodovacieho procesu.

Inými slovami – to, že budete tvoriť relevantný obsah, vám pomôže nielen budovať povedomie o značke, ale aj získať zákazníkov. Tento obsah, v ktorom budete zdieľať svoje know-how, nápady, myšlienky či inovatívne postupy, vám pomáha budovať pozíciu autority (lídra) v odvetví vášho pôsobenia. Na to však musí prinášať hodnotu a byť originálny.

4. Reklamné kampane

Platená reklama môže rozšíriť váš dosah a umožní vám cieliť na ľudí s konkrétnymi pracovnými pozíciami alebo zamestnávateľmi. Ide tak o účinný spôsob, ako môžete dostať svoju značku do povedomia tých správnych ľudí. Sponzorovaný obsah sa zobrazuje v informačných kanáloch používateľov, čo znamená, že sa k nim dostanú pri prezeraní príspevkov. 

Práve kontext je najväčšou pridanou hodnotou reklamných kampaní na LinkedIne. Reklama sa na tejto sociálnej sieti zobrazuje ľuďom, keď sú zvyčajne v pracovnom režime. Keď sa zobrazí používateľom napríklad na Facebooku, je pravdepodobné, že radšej chcú vidieť fotografie od svojich priateľov a technológii na digitalizáciu dát vo výrobe nebudú venovať pozornosť. 

Na Facebook chodia používatelia za iným účelom – až 88 % z nich ho využíva na udržiavanie kontaktu s priateľmi a rodinou. Preto ak uvidia reklamný príspevok s technológiou na digitalizáciu dát vo výrobe, pravdepodobne jej nebudú venovať pozornosť. 

Rátajte však s tým, že si na reklamy potrebujete vyčleniť väčší rozpočet, keďže inzercia na LinkedIne je oproti iným platformám o niečo drahšia. Taktiež počítajte s obmedzenými možnosťami cielenia na slovenské publikum kvôli absencii slovenčiny v zozname podporovaných jazykov. 

5. Zapojenie zamestnancov do procesu

Klienti si často neuvedomujú, že členovia ich tímu sú dôležitou súčasťou nielen firmy, ale aj B2B marketingu na LinkedIne. 

Ak si vašu spoločnosť pridajú ako svojho zamestnávateľa do profilu, získate prepojenie na firemnú stránku. Ich kontakty vás vďaka tomu môžu nájsť a sledovať. Tento krok pridá tiež daného používateľa ako zamestnanca vašej spoločnosti. Zobrazenie počtu zamestnancov vám môže pomôcť získať dôveryhodnosť.

Reakcie vašich zamestnancov na obsah z vašej firemnej stránky uvidia ich kontakty. To znamená rozšírenie publika aj základne potenciálnych zákazníkov. Pravidelnou tvorbou obsahu na svoje osobné profily sa zas stávajú ambasádormi firmy a opäť pomáhajú budovať povedomie o vašej značke. 

Akú hlavnú myšlienku by ste si mali z tohto článku zapamätať? LinkedIn je najrelevantnejšia sociálna sieť pre firmy pôsobiace v B2B segmente, keďže tu sa publikum zaujíma hlavne o biznis a pracovné témy. Ak vám pôsobenie na LinkedIne začína dávať zmysel a zvažujete jeho využitie v marketingu vašej firmy, ozvite sa nám. Radi vám s tým pomôžeme.