Technologickí giganti Google a Facebook prišli v predchádzajúcich týždňoch so sériou opatrení, vďaka ktorým sa budú snažiť efektívne pomôcť všetkým ich používateľom, partnerom, zákazníkom a rôznym komunitám. Je to z ich strany logický krok a takisto súčasť ich marketingovej komunikácie. Zo série opatrení azda najviac rezonuje „challenge“ od Googlu. Ide o prijatý záväzok zo strany Googlu o prerozdelení 800 miliónov USD organizáciám a firmám, ktoré čelia celosvetovej pandémii.

Ich pomoc sa začína od jednoduchej a rýchlej dostupnosti relevantných informácií súvisiacich s touto nákazou pre všetkých ich používateľov, až po stovky miliónov dolárov poskytnutých konkrétnym firmám a podnikateľom, ktorých sa táto situácia dotýka a prejavia záujem o túto pomoc.

WHO / Google a pomoc používateľom

Google počas tohto obdobia veľmi úzko spolupracuje so svetovou zdravotníckou organizáciou (WHO). Zriadil špeciálny tím, ktorý pracuje 24 hodín denne na získavaní a zhromažďovaní overených informácií súvisiacich s touto nákazou a situáciou na celom svete. Pri zverejňovaní údajov Google vychádza z dát Svetovej zdravotníckej organizácie, ale aj z miestnych štátnych organizácií. Túto pomoc môže teda využiť každý používateľ tohto najväčšieho vyhľadávača webových stránok na svete. Po zadaní vyhľadávacieho dopytu súvisiaceho s ochorením COVID-19, vám Google na území Slovenska ponúka na pravej strane, priamo vo výsledkoch vyhľadávania, aktuálny počet pozitívne testovaných ľudí, počet uzdravených a počet úmrtí v našej krajine.

Okrem toho tam nájdete aj počet pozitívne testovaných ľudí z krajín, ktoré sú na tom, bohužiaľ, najhoršie. Po prekliku sa viete dostať na stránku s interaktívnou mapou celého sveta, na ktorej sa dozviete aktuálne čísla pozitívne testovaných ľudí z akejkoľvek krajiny.

Len od prvého februárového týždňa tohto roku vzrástol počet vyhľadávaní na celosvetovej úrovni na rôzne kľúčové slová v spojení s Coronavirom o 260 %. Používatelia Googlu vyhľadávajú informácie o možných očkovacích látkach alebo sa snažia získať rady a tipy na rôzne preventívne opatrenia voči vírusu. Pre všetkých ľudí, ktorí hľadajú informácie o príznakoch, prevencii alebo liečbe, Google poskytuje nové, vedomostné panely, na ktorých sa môžu tieto informácie veľmi jednoducho a rýchlo dozvedieť. Čo sa týka rýchlej dostupnosti informácií, Google v tomto smere nič nezanedbal a aktuálne informácie sa viete dozvedieť naozaj v sekundách.

Google a jeho challenge

Vzhľadom na zhoršujúcu sa celosvetovú situáciu ohľadne koronavírusu oznámil Google prijatý záväzok, ktorý hovorí o prerozdelení financií vo výške 800 miliónov amerických dolárov. Cieľom tohto záväzku má byť pomoc pri riešení tohto celosvetového problému, a to najmä formou podpory malých a stredne veľkých podnikov (SMB), ale aj zdravotníckych organizácií, vlád a zdravotníckych pracovníkov, ktorí čelia tvárou v tvár tomuto vážnemu problému.

250 miliónov dolárov vo forme grantov poskytne Google Svetovej zdravotníckej organizácii a tiež viac ako 100 miliónov dolárov vládnym agentúram, ktoré budú môcť tieto granty čerpať. Ide o agentúry a organizácie, ktoré poskytujú informácie o tom, ako predísť šíreniu tejto nákazy alebo ponúkajú inú osvetu na túto tému.

Pomoc malým a stredným firmám

Google chce pomôcť malým a stredne veľkým firmám s ušetrením nákladov na marketing a marketingovú komunikáciu. Vďaka takémuto druhu podpory a pomoci budú môcť byť malé a stredne veľké firmy naďalej v kontakte so svojimi potenciálnymi zákazníkmi.

Google rozdá SMB firmám kredity vo výške 340 miliónov USD, ktoré budú môcť firmy využiť kedykoľvek do konca roku 2020 na platforme Google Ads. Aktívnym inzerentom, ktorí cez Google Ads inzerujú už od začiatku roku 2019 by sa malo v najbližších dňoch zobraziť upozornenie na využitie tohto kreditu. Ide o súčasť záväzku, ktorý Google prijal so zámerom o podporu pre malé a stredne veľké firmy, zdravotnícke organizácie, vlády a zdravotníkov. Google argumentuje pomoc malým a stredne veľkým firmám tým, že ochorenie predstavuje mimoriadnu výzvu najmä pre tento typ firiem. Práve takto veľké firmy môžu najviac čeliť existenčným problémom alebo môžu byť ohrozené zatváraním a klesajucimi tržbami. Google preto verí, že odbremenením časti nákladov sa malé firmy neodstrihnú od svojich potenciálnych zákazníkov.

Google takisto zriadil špeciálny fond na podporu neziskových organizácií na celom svete. Prostredníctvom tohto fondu bude neziskovým organizáciám pomáhať so získavaním potrebných financií na ich chod počas tohto krízového obdobia. Tu pôjde o prerozdelenie 15 miliónov amerických dolárov.

Kto má nárok na podporu?

Ako sme už spomínali, nárok na tieto kredity budú mať inzerenti, ktorí sú aktívni vo svojich účtoch od začiatku roka 2019. Všetky tieto Google Ads účty budú v najbližšom období upozornené na využitie tejto pomoci priamo v rozhraní Google Ads. Tento kredit budú môcť používatelia využiť kedykoľvek do 31.12. 2020. Ak náhodou inzerent tento kredit do koncu roku 2020 nevyužije, tento kredit bude z Google Ads účtu odstránený, čiže inzerentovi prepadne. Tento kredit budú môcť inzerenti využiť na akýkoľvek druh inzercie naprieč všetkými kanálmi, cez ktoré sa dá inzerovať v platforme Google Ads. Na inzerciu teda budú môcť inzerenti využiť vyhľadávaciu sieť, obsahovú sieť a aj YouTube. Firmy budú môcť osloviť potenciálnych zákazníkov v každej nákupnej fáze alebo interakcii s ich biznisom, ktorú uznajú za vhodnú.

Google sa tiež snaží pomôcť vedeckým, akademickým inštitúciám a laboratóriám, ktoré pracujú na potenciálnych liečebných postupoch alebo vývoji vakcín. Takýmto inštitúciám Google poskytne podporu spolu vo výške 20 miliónov dolárov, ktoré budú môcť inštitúcie využiť cez kredit určený na využitie riešenia Google Cloud. Google chce takto pomôcť inštitúciám, ktorých pracovníci budú môcť medzi sebou v reálnom čase zdieľať potrebné informácie, ktoré pomôžu pri ich výskume. Na tejto stránke si môžu inštitúcie požiadať o takýto kredit.

Facebook a boj s dezinformáciami

Facebook takisto veľmi úzko spolupracuje so Svetovou zdravotníckou organizáciou, s nadáciou UNICEF a tiež s ministerstvami zdravotníctva v krajinách najviac postihnutých týmto ochorením. Tu ide najmä o spoluprácu s ministerstvom zdravotníctva v USA. Cieľom týchto spoluprác je, aby Facebook minimalizoval šírenie dezinformácií a poloprávd v súvislosti s koronavírusom a naopak, aby šíril skutočné informácie o tejto nákaze. Aktívna pomoc so šírením skutočných informácií je založená na zdieľaní presných informácií priamo od WHO a UNICEF. Facebook dokonca priamo ľudí vyzýva, čo presne môžu zdieľať od týchto organizácií, aby pomohli so šírením osvety ohľadom nákazy COVID-19.

Facebook tiež vyzýva ľudí, aby sa chovali zodpovedne, bezpečne a mysleli na zdravie seba i druhých. Vyzýva ľudí, aby ostali doma v zdraví a bezpečí. Dokonca prichádza s konkrétnymi typmi, ako prežiť toto obdobie v karanténe čo najefektívnejšie, najviac prospešne pre vás a váš fyzický a mentálny rozvoj:

Facebook tiež zriadil fond solidárnej pomoci (COVID-19 Fundraiser for WHO with up to $10 Million Match). Tento fond podporuje celosvetové úsilie Svetovej zdravotníckej organizácie v boji proti pandémii. Cieľom je tiež urýchliť vznik vakcíny a minimalizovať čas nákazy pacienta nakazeného vírusom COVID-19. Facebook dorovnal prvých 10 miliónov USD darovaných do tohto fondu.

Výškou 1 milión dolárov prispela do tohto fondu aj známa florentská fashion značka Gucci. Facebook takisto vyzýva na zdieľanie tejto dobročinnej zbierky cez kontá jeho používateľov. Zbierka CDC Foundation zase poslúži na financovanie zdravotníckeho materiálu, zvýšenie laboratórnej kapacity v akademických inštitúciách a poskytne finančnú podporu najviac zraniteľným skupinám osôb.Toto boli len niektoré zo série opatrení a benefícií, s ktorými prichádzajú Google a Facebook. Na záver dodávame hashtag, s ktorého propagáciou prišiel samotný Facebook. Zdieľajte „hashtag“ #ThanksHealthHeroes. Jeho cieľom je povzbudiť čo najväčší okruh používateľov k tomu, aby poďakovali všetkým zdravotníkom za ich prácu.

 

Zdroje: