Šupa technika sa venuje predaju a servisu záhradnej techniky. Okrem SEO sa na projekte pravidelne venujeme aj optimalizácií platených kampaní. Pozrite sa, aké výsledky sa nám podarilo dosiahnuť za pomoci automatizácie reklám pomocou nástroj BlueWinston.

Zadanie a hľadanie riešenia

Šupa technika - logo

V rámci e-commerce projektu Šupa technika a našich performance aktivít sme tentokrát dostali zadanie viac podporiť klientove sezónne produkty, akými sú napríklad: motorové píly, rotavátory, krovinorezy a malotraktory.

Podkategórie záhradných produktov všeobecného typu (ako napr. kosačky) sme mali pokryté už dávnejšie klasickým vytváraním reklamných skupín v rámci Google Ads prostredia. V tomto prípade sme chceli inzerovať na presné, produktové názvy jednotlivých produktov.

Pre vytvorenie kľúčových slov a reklám pre produktové kampane do vyhľadávania Google, sme zvolili produktový automat reklám od slovenskej firmy BlueWinston, ktorý nám pomohol nielen s textovými reklamami šitými na mieru pre konkrétne vyhľadávacie dopyty, ale aj so Smart Shopping reklamami.

Ako pomohol BlueWinston?

Šupa technika - traktor

Priamo v rozhraní BlueWinston sme si  vyfiltrovali len tie produkty, na ktoré sme chceli inzerovať a alokovali sme si samostatný rozpočet len na tieto vybrané produkty. 

Vďaka BW sme vytvorili v kampaniach vo vyhľadávacej sieti pre každý produkt jednu, samostatnú reklamnú skupinu, k nej prislúchajúce kľúčové slová a textové reklamy. Celú túto zostavu bolo veľmi jednoduché zostaviť vďaka XML feedu, ktorý musí obsahovať príslušné atribúty – informácie o produkte. Nimi je, napríklad, cena produktu, názov produktu, popis produktu ale i iné, nepovinné atribúty, ako napríklad cena v zľave.

BW vám teda pomôže vytvoriť celú štruktúru kampane veľmi rýchlo a jednoducho. Pri vytváraní produktových reklám je dôležitý atribút názov produktu, z ktorého vieme vytvoriť kľúčové slovo a takisto ho vieme použiť do reklamného textu v nadpise číslo jeden. Vaše reklamné texty budú teda vysoko relevantné, čo sa prejaví v interakcii používateľov na reklamné texty. 

Podľa potreby si vieme v každej BlueWinston kampani nastaviť aj optimalizačné scripty, ktoré automaticky strážia výkon kampane, a teda fungujú ako „posledná brzda“.

Štruktúra kampaní z hľadiska nákladov, ROAS a PNO

Cez BlueWinston sme celkovo vytvorili tri typy kampaní:

  1. Produktové kampane vo vyhľadávacej sieti Google. Ide o textové reklamy pre jednotlivé produkty, v reklame zobrazujeme názov produktu, jeho aktuálnu cenu a ďalšie informácie k produktu.
  2. Produktové DSA kampane – tu ide o textové dynamické reklamy vo vyhľadávacej sieti Google, takisto pre jednotlivé produkty. Google však zobrazuje tieto reklamy dynamicky – podľa obsahu na danej stránke produktu.
  3. Smart Shopping kampane – tu sme produkty rozdelili do viacerých Smart Shopping kampaní, aby sme mali plnú kontrolu nad samostatnými rozpočtami a mohli samostatne inteligentné biddingové stratégie.

Rozdelenie celkového minutého kreditu, dosiahnutého ROAS a PNO, vyzeralo nasledovne:

Šupa technika - case study

Celkové výsledky

Za celé obdobie používania nástroja BlueWinston (január 2019 – máj 2022) sme dosiahli pri všetkých typoch zákazníkov (veľkoobchod aj maloobchod), nasledovné čísla:

  • Transakcie: 1 077
  • Miera konverzie (transakcie): 0,74 %
  • ROAS: 3 906 %
  • Hodnota konverzií: 663 000 €

Výsledky pri maloobchodných zákazníkoch

Z údajov z Google Analytics vieme, že pomer medzi maloobchodnými a veľkoobchodnými zákazníkmi v danom období pri objednávkach cez kampane, je nasledovný:

Šupa technika + BlueWinston case study

Po odfiltrovaní veľkoobchodných zákazníkov je podiel nákladov na obrate pri bežných, maloobchodných zákazníkoch pre nášho klienta rentabilný, v danom období sa pohyboval na úrovni 12,2 %.

Slabšie a silnejšie stránky BlueWinstonu

Momentálne cez nástroj BlueWinston nie je možné vytvárať najnovší typ kampane od Googlu – Performance MAX kampaň, čo vnímame ako súčasnú nevýhodou tohto nástroja. Funkcionalita by mala byť dostupná v priebehu tretieho kvartála 2022. V prostredí Google Ads sa však Smart Shoppingové kampane automaticky menia na Performance MAX kampane, takže toto nevnímame, ako zásadnú nevýhodu.

Slabšou stránkou tohto nástroja sa môže pre niektorých používateľov zdať celkový dizajn, UX a UI pracovného rozhrania v porovnaní s českou konkurenciou PPCBEE. Zásadnou výhodou je však automatizácia, ktorú BW prináša. Ak je vaším klientom eshop s tisíckami produktov, najväčšou pridanou hodnotou pre vás bude úspora času a jedinečné, vysoko relevantné produktové reklamy.