Hľadáte vhodného kandidáta na obsadenie voľnej pracovnej pozície vo vašej firme? Je čas napísať lákavú pracovnú ponuku, na ktorú sa vám ozve čo najviac relevantných potenciálnych zamestnancov s kvalitným životopisom.

Pracovná ponuka či inzerát je dôležitým komunikačným nástrojom pre každú firmu. Mnohé firmy však inzerátom neprikladajú dostatočnú váhu, a tým sa vzďaľujú od nájdenia nového zamestnanca. Vzhľadom na rastúci problém s malým množstvom uchádzačov je dobrá pracovná ponuka výborná príležitosť, ako ich prilákať práve k vám.

Zasekli ste sa však v tom, ako pracovný inzerát napísať, aby ste nevynechali nič podstatné, a zároveň ste uchádzača nadchli? Čo všetko by mala pracovná ponuka obsahovať? Spísala som 6 tipov, ako napísať dobrú pracovnú ponuku, a na čo by ste v inzeráte nemali zabudnúť.

6 tipov na úspešnú pracovnú inzerciu

1. Konkretizujte a špecifikujte

Ak je inzerát príliš všeobecný, môžu nastať viaceré situácie. Záujemca nebude mať predstavu, čo je od neho očakávané, preto ponuku odignoruje, alebo práve naopak, môže zareagovať veľké množstvo záujemcov, ktorí však nespĺňajú ani základné požiadavky zamestnávateľa. Výsledkom je obrovská strata času pri prezeraní nerelevantných životopisov. Buďte preto konkrétni a nechoďte okolo horúcej kaše.

2. Nezabudnite uviesť plat

Od 1. mája 2018 je povinnosťou zamestnávateľov zverejňovanie základnej zložky mzdy v ponuke zamestnania. Preto nezabudnite uviesť sumu, ktorá je ponúkaná. Ak odmenu nemáte pevne stanovenú, môžete uviesť jej rozmedzie od – do. 

3. Komunikujte otvorene

Typy úväzkov sú dnes rôzne. Ak ponúkate prácu na skrátený úväzok, prácu na dohodu, prácu pre študenta, pozíciu na zástup počas materskej dovolenky či externú spoluprácu na dobu trvania projektu, uveďte to rovno. Ušetríte sa zbytočného vysvetľovania. 

4. Lákajte na benefity

Pracovný trh je v súčasnosti skôr boj zamestnávateľov o dobrých kandidátov, nie boj kandidátov o dobrú prácu. Preto určite odkomunikujte benefity, ktoré ponúkate vašim zamestnancom.

Snažte sa zachytiť čosi z firemnej kultúry. Ak ponúkate neobmedzený home office, flexibilný pracovný čas, preplácané nadčasy, nezabudnite sa o tom zmieniť vo vašej ponuke. Odprezentujte sa lepšie ako konkurencia. 

Myslite na to, že každý človek má individuálne potreby. Preto ktorýkoľvek z benefitov môže zavážiť pri ich finálnom rozhodnutí zaslať si životopis práve k vám. Benefity nemusia byť len finančné. Zvážiť môže aj dobrá lokalita vášho officu, dostupnosť mhd či preplatené parkovanie. Pár tipov som spísala aj v mojom článku 9 ciest, ako nefinančne motivovať zamestnancov.

5. Očakávania a kritériá

Táto časť inzerátu je jednou z najdôležitejších. Každého uchádzača zaujíma, čo je od neho očakávané, či disponuje zručnosťami a skúsenosťami, ktoré požadujete. Podrobné špecifikovanie pracovnej náplne pomôže kandidátom vytvoriť si predstavu o ponúkanej pozícii. Na ich základe vyhodnotí, či si k vám svoj životopis pošle alebo nie. 

Buďte realisti. Rozdeľte vaše požiadavky na tie, ktoré sú nutnosťou, a ktoré sú želanou zručnosťou. Ak by boli vaše požiadavky prehnané, záujemcov tým odradíte. Uškodíte tým najmä sebe, a to nekonečným hľadaním vhodného kandidáta. Ak si chcete vyberať z čo najužšieho výberu, kritéria čo najdetailnejšie popíšte.

6. Ako ďalej? Navigujte

Nezabudnite uviesť pokyny, ako má ďalej kandidát postupovať, ak ho vaša ponuka zaujala a rozhodne sa uchádzať o pozíciu vo vašej firme. Ponúknite mu možnosť napísať vám e-mail a uveďte telefonický kontakt v prípade bližších otázok.

Ak vyžadujete okrem životopisu aj iné dokumenty, ako napríklad CV v anglickom jazyku, motivačný list či portfólio doterajších prác, nezabudnite vašu požiadavku v ponuke uviesť.

Na záver menšie rady

Dobre si premyslite, kde pracovnú pozíciu zverejníte. Premyslite si vašu cieľovú skupinu a pracovné portály, ktoré sú pre ňu relevantné, rovnako tak si zvoľte štýl jazyka, ktorý je jej blízky.

Za veľmi dôležité, najmä v dnešnej dobe, považujem dodržať v inzeráte rodovo symetrické vyjadrovanie. V praxi to znamená, že do inzerátu uvediete minimálne tvar pracovnej pozície v ženskom aj mužskom rode. Príklad, hľadáme Project managera/managerku.

 

Príklad pracovnej ponuky u nás vo Visibility

Projektový manažér, ktorý sa u nás vyriadi

Máš vždy o všetkom dokonalý prehľad, poriadok je tvoje druhé meno a prežije u teba každý deadline? Dokážeš nájsť zdravý balans medzi nápadmi kreatívcov, dátami ppcéčkarov a požiadavkami klienta? Zariadiš, odriadiš a poradíš si s výzvami? Potom si ten pravý alebo tá pravá pre nás. 

Zaraď sa do nášho kreatívneho tímu a drž čestnú stráž nad našimi projektmi ako projektový manažér/ka. 

Čo by nemalo chýbať vo výbave projektového manažéra?

  • Dokonalý time manažment a projekt manažment,
  • komunikatívnosť,
  • samostatnosť,
  • prezentačné zručnosti,
  • zmysel pre detail,
  • prehľad v online marketingu,
  • snaha vidieť širší kontext a vynaliezavosť pri hľadaní riešení,
  • skúsenosti s tvorbou a správou online kampaní v Google Analytics, Google AdWords a Facebook Ad Manager,
  • a poteší nás, ak máš skúsenosti v reklamnej agentúre alebo na marketingovej pozícií na strane klienta (minimálne 2 roky).

Čo budeš s týmito schopnosťami robiť vo VISI?

  • Starať sa o existujúcich klientov a vyhľadávať nových,
  • riadiť vzťahy medzi agentúrou a klientom,
  • riadiť projekty a vytvárať kreatívne briefy,
  • vypracovávať cenové ponuky a kalkulácie,
  • návrhovať, plánovať, optimalizovať a reportovať online kampane,
  • navrhovať a vyhodnocovať e-mail kampane,
  • pomáhať pri návrhoch a tvorbe marketingových stratégií klienta,
  • dozerať na zapracovanie všetkých pripomienok klientov podľa znenia a požiadaviek v stanovenom deadline,
  • a môžeš tiež pracovať s AdBOOSTom a podieľať sa na jeho vývoji.

Čo dostaneš za odplatu ty od nás?

✔️ Prácu v jednej z TOP slovenských online marketingových agentúr,

✔️ neobmedzený home office (občas bude potrebné, aby si prišiel/prišla osobne do officu),

✔️ flexibilnú pracovnú dobu,

✔️ plat od 1600 eur (v závislosti od skúseností),

✔️ platený deň voľna na narodeniny,

✔️ jazykové hodiny,

✔️ vzdelávacie sessions,

✔️ príspevky na vzdelávanie,

✔️ sick days,

✔️ masáže,

✔️ pet friendly office,

✔️ MULTISPORT kartu,

✔️ nekonečný prísun kofeínu, müsli a mlieka pre všetky intolerancie,

✔️ pravidelné teambuildingy, športové aktivity a firemné akcie.

Staň sa súčasťou kreatívneho tímu a pracuj vo vyladenom tíme socialistov, copíkov, grafikov a ideamakerov. Pošli svoje CV na kariera@visibility.sk s predmetom „Som váš nový projektový manažér” a pridaj k nemu niekoľko riadkov o sebe. Späť sa ti ozveme čo najskôr.

Tešíme sa na teba!