Romanka pred pár dňami vydala na tomto mieste článok o gramatike. Na tom by nebolo nič zvláštne, ak by sa nestal exemplárnym príkladom dobrého content marketingu. To je dôvod, prečo tu teraz sedím ja a píšem článok o článku.

Najprv si povedzme, čo Romanka vo VISIBILITY robí. Tvorí obsah pre našich klientov. Niet pochýb, že to robí veľmi dobre. Napriek tomu sa však často stretávame s nepochopením tejto aktivity zo strany potenciálnych klientov či internetovej obce.

„Na čo by som platil za nejaké články, kto to bude čítať?“ „Čo som ja novinár, aby som pravidelne vydával? Ja potrebujem predávať!“ Tak často znejú ich námietky.

Možno vás to prekvapí, ale ani my vo VISIBILITY nie sme jazykovedný ústav, pracovná agentúra, psychologická poradňa ani predajca elektroniky. Napriek tomu (nielen) o týchto veciach píšeme. Prečo? Pretože nás čítajú reálni ľudia ako vy a na základe týchto článkov si k nám tvoria reálny vzťah. A áno, baví nás to.

piseme

V tomto článku odhliadnem od výhod content marketingu pre SEO (tie samozrejme nájdete v iných našich článkoch). Budem sa sústrediť na to, čo Romankin článok priniesol VISIBILITY po stránke, povedzme, „internetovej publicity.“ Pripomínam, že hovoríme o jedinom kuse contentu, nie o všetkých našich článkoch v danom období.

Čo teda tento článok robí tak cenným?

1. Čísla a ľudia za nimi skrytí

Spomínaný jeden jediný článok za 1. týždeň od zverejnenia otvorilo takmer 4000 ľudí. Štyritisíc ľudí, ktorí videli nielen článok, ale aj aktívne prvky okolo neho spojené s našimi službami a ďalšie nami produkované obsahy.

Už od nadpisu pritom bolo jasné, o čom článok je a kto za ním stojí. Čitatelia sa potom sami rozhodli, že si naň kliknú a veľké množstvo z nich naň ďalej reagovalo. To týmto ľuďom pridáva relevanciu.

Nie, naše služby si nekúpi každý z nich. Ak sa ale len jediný z čitateľov pri najbližšej možnej relevantnej príležitosti (napríklad pri meetingu o výbere novej online agentúry 🙂 ) rozpamätá, že čítal niečo také a že to napísalo nejaké VISIBILITY, stálo za to článok napísať.

2. Social fame

Firmy to na sociálnych sieťach nemajú jednoduché. A ani lacné. Za príspevkom stojí často veľký rozpočet, vynaložený na jeho produkciu alebo na mediálne výdavky.

Nebudem vám klamať. Aj my niektoré naše obsahy do začiatku podporíme smiešnou sumou. Dýcha sa im tak lepšie v sociálnom mori. Náš modelový článok to však napríklad vôbec nepotreboval.

Príspevok, ktorým sme článok zdieľali, za týždeň získal 74 likes, 7 komentárov a 15 ľudí ho zdieľalo. Zaujímavý je jeho organický dosah, resp. pomer dosahu a počtu našich fanúšikov. Príspevok organicky dosiahol na vyše 10000 ľudí, pričom stránka v tom čase mala okolo 5000 fanúšikov. To znamená 200 % dosah. Pripomeniem, že firemné stránky sa s organickým dosahom príspevkov (často len veľmi ťažko) dostávajú na úroveň 5 – 10 %.

Prečítajte si, s ktorými gramatickými chybami sa stretávame na internete skoro každý deň. Robíte tieto chyby aj vy?

Posted by VISIBILITY- internet marketing agency on Wednesday, April 1, 2015


Sociálne čísla pri samotnom článku sú potom ešte krajšie: 305 FB likes, 13 FB shares, 50 LinkedIn zdieľaní. Celkový počet ľudí, ktorí sa v danom týždni stretli s názvom VISIBILITY, si tým pádom asi viete domyslieť. Často pritom šlo o profesionálov z odboru, ktorý je relevantný pre naše podnikanie.

Výstup z tohto? Nie každý úspešný príspevok musí stáť tisíce. Stačí trafiť do čierneho a naservírovať cieľovej skupine to, čo chce. Články túto moc majú.

3. Showcase

Ako sa vraví: Lepšie raz vidieť, ako stokrát počuť. O content marketingu vám toho pravidelne hovoríme dosť, článok mojej kolegyne je ale živým príkladom jeho prospechu. A to je stále reč o jednom jedinom článku. V rámci celého content marketingu spoločnosti je ale možné vydávať desiatky obsahov v rôznych formách. Mimochodom, poznáte naše e-booky?

Verím, že som silu jediného článku ilustroval dostatočne. Chcete, aby Romanka písala podobne úspešné články aj pre vašu firmu? 🙂 Klikajte na tlačidlo nižšie.