V  mojom predchádzajúcom článku som vám prezradil niekoľko základných vecí o Dark social. Ako som sľúbil, v jeho pokračovaní sa budem venovať tomu, ako Dark Social čo najúčinnejšie merať. Tu je zopár mojich tipov.

 

1. Označenie odkazov

Značkovanie pomocou UTM parametrov je, samozrejme, základ. Zdá sa vám byť potom odkaz zbytočne dlhý? Skráťte ho pomocou bit.ly, ktorý vám všetky vytvorené odkazy umožní ľubovoľne premenovať (pokiaľ názov nie je obsadený) a uloží na váš účet, v ktorom môžete sledovať nielen počet a zdroje kliknutí, ale dokonca aj dark traffic (viď screenshot nižšie). Bitly vám teda do dark trafficu môže priniesť trošičku svetla. 😃

bitly2

2. Meranie cez tzv. User Agent-a

Facebook, Twitter a ďalšie mobilné aplikácie nechávajú po sebe stopy vo forme breadcrumps, aby pomáhali pri identifikovaní traffic source-u v prípade, že by neposielali referrer.

Toto značkovanie je možné pomocou tzv. User Agent string-u. Ide v podstate o meta dáta, ktoré zachytávajú informácie tým, že vložia ID do User Agenta tak, aby boli merateľné. User Agent tým pádom poskytuje informácie o návštevníkovom zariadení alebo prehliadači.

Toto je síce super vec, no keďže väčšina analytických nástrojov nemá defaultne nastavené meranie User Agent-a, musíte to mať správne nastavené vo vašom analytickom nástroji.

user agent

 

3. Meranie pomocou hash fragmentu

Ďalšou možnosťou je použiť tzv. hash fragments (fragment identifiers alebo hash). Ako to funguje? Pre každú návštevu danej stránky sa vygeneruje a následne pridelí vždy unikátna URL s unikátnym kódom. Pridelenie takéhoto kódu nemá vplyv na SEO, keďže Google page rank algoritmus ignoruje hash. Dobrým príkladom toho, ako merať Dark social pomocou hashu, je Buzzfeed.com.

hash-url

Dúfam, že vám týchto pár bodov pomôže a Dark social pre vás napokon až taký „dark” nebude. 🙂 Dôležité je, aby sme mali jasno v tom, odkiaľ nám traffic prichádza.

 

Otázka na záver:

Napadá vám ďalšia metóda, ktorou by sa dal  Dark social merať? Napíšte mi svoje tipy do komentárov. 🙂