V predošlom článku (Google+ stránky v SERPe) sa písalo o novom zobrazovaní Google + stránok vo vyhľadávaní.

Avšak už pred oficiálnym spustením tejto novinky bolo možné všimnúť si, že osobné profily na Google + sa zobrazujú vo vyhľadávaní skutočne vysoko. Napríklad muž XY má vytvorený na Google+ účet 6 mesiacov. A už teraz je pri zadaní mena XY tento profil zobrazovaný na prvom mieste pred profilmi na Facebooku a Twitteri. Pričom tieto sociálne siete užívateľ navštevuje omnoho častejšie a profily má vytvorené niekoľko rokov. Otázka teda znie. Podvádza Google pri zobrazovaní stránok Goole+?

Google využíva v prípade svojej sociálnej siete Google+ veľmi premyslenú a prepracovanú SEO stratégiu. Tak sa poďme na ňu pozrieť.

Prvá vec, ktorá hrá Google+ do kariet je politika Facebook-u. Tento sa všemožne bráni tomu aby vyhľadávače pri „crawlovaní“ zachádzali do štruktúry. Maximálne povoľuje prehliadanie Fanpages a niektorých informácií z profilov. Naproti tomu Google+ poskytuje množstvo indexovateľného obsahu.  V Google+ profile je „viditeľné“ pre vyhľadávače všetko od fotiek, statusov, cez odkazy na ľudí až po všetko, čo ste kedy označili +1. Facebook a Twitter dovoľuje vyhľadávačom indexovať len veľmi obmedzené množstvo informácií. Pre porovnanie ponúkame porovnanie počtu slov, ktoré poskytujú robotom jednotlivé profily na sociálnych sieťach.  Zistiť sa to dá napríklad pomocou SEO-brower.

  • Facebook- 270 slov
  • Twitter- 490 slov
  • Google+ – 2 621 slov

S týmto súvisí aj vnútorné prelinkovanie siete. To znamená, že čím viac ľudí follow-ujete a hlavne čím viac ľudí follow-uje (resp. má v kruhu) vás, tým je väčšia pravdepodobnosť, že budú sharovať váš obsah. A čím viac je váš obsah zdieľaný v profiloch iných užívateľov, tým viac bude prechádzaný vyhľadávačmi, indexovaný a považovaný vyhľadávačom za dôležitý.  Môže sa teda kľudne stať, že pri vyhľadávaní sa vám objaví nie len profil osoby Google+, ale aj samostatné statusy, či iné Google+ podstránky.

Z hľadiska SEO je samozrejme, že stránky Google+ sú optimalizované a to napríklad title tag, ktorý je oproti Facebooku a Twitteru  o dosť dlhší.

Ako znie teda odpoveď na otázku či Google podvádza? Každému je jasné, že Google si svoju sociálnu sieť nastaví tak, aby bola „superoptimalizovaná“ a zobrazovala sa na najvyšších pozíciách. Na druhej strane však treba uznať, že konkurencia v podobe Facebook-u a Twitter-u im to svojim postojom výrazne uľahčuje.