Google pred pár týždňami zaviedol na svojej sociálnej sieti Google+ možnosť vytvárať stránky pre značky a veľa užívateľov a odborníkov bolo zvedavých na to, koľko firiem si ich skutočne vytvorí a ako budú populárne. Dnes už máme k dispoziícii prvé štatistiky. Spoločnosť BrightEdge zverejnila na svojich stránkach dokument, z ktorého sa dozvedáme, že svoju oficiálnu Google+ stránku už má 77% z Top 100 svetových značiek a dohromady ich má v súčastnosti vo svojich kruhoch viac 220 000 užívateľov. Značky ako Google, IBM alebo Vodafone dokonca majú svoj oficiálny profil len na Google+, nie na Facebooku. Na porovnanie – fan stránky na Facebooku majú dohromady odhadom vyše 300 miliónov fanúšikov. Môže sa teda zdať, že tieto čísla na Google+ sú takmer zanedbateľné, ale v Google si opäť vymysleli niečo navyše, aby podporili túto novinku.

Odkazy na firemné stránky v G+ sa začali zobrazovať aj vo výsledkoch vyhľadávača, častokrát na vysokých pozíciach a až pod nimi sa zobrazujú odkazy na Facebook stránky alebo Twitter accounty. Netýka sa to len zahraničných firiem, ale aj tých slovenských. Ako príklad si môžeme zvoliť kníhkupectvo Martinus.


Na screenshote môžete vidieť, že odkaz na G+ firemnú stránku, ktorú sleduje 480 ľudí,  sa v SERPe nachádza hneď na druhej pozícii a až za ním sa nachádzajú odkazy na ďalšie sociálne siete – Facebook (54 315 fanúšikov), Twitter (2437 followerov) a LinkedIn (38 followerov). Martinus nie je jediný, takýchto príkladov môžeme nájsť viacero – napr. Websupport alebo Shoppie.

Takýto krok od Googlu je logický, keďže podľa prieskumu od PageLever až 27% všetkých návštevníkov sa na Facebook stránky dostane z vyhľadávača Google. V Google to vyriešili veľmi jednoducho – umiestnili G+ odkazy na vyššie pozície ako odkazy na FB stránky a dúfajú, že na ne užívatelia budú klikať :). Či im tento krok vyšiel sa možno dozvieme v najbližšej dobe v ďalšom podobnom prieskume. Hneď po oznámení tejto novinky sa na Google spustila kritika z viacerých strán a  americkí senátori Herb Cole a Mike Lee podali dokonca podali podnet na prešetrenie tejto udalosti vo Federal Trade Commision (americká federálna agentúra, ktorá vyšetruje podvodné a nekalé obchodné praktiky). Výsledky vyšetrovania zatiaľ nie sú známe.

Zhrnutie na záver – ak vaša firma dodnes nemá vytvorenú firemnú stránku na Google+, tak vám odporúčame vytvoriť si ju. Možno nebude mať toľko fanúšikov ako Facebook stránky, ale veľa ludí sa o vás dozvie vďaka vysokej pozícii v SERPe.