Nadpis je ako výkladná skriňa vášho článku či blogu, preto je dôležité písať ho správne, pútavo a zároveň si získať priazeň čitateľov jeho hodnovernosťou.

Ľudia sú už otrávení z clickbaitových nadpisov, ktoré často iba zavádzajú a čitateľ sa v článku ani nedozvie informáciu spomínanú v samotnom nadpise. Práve nadpis predáva a prezentuje váš obsah. Preto je potrebné brať do úvahy jazyk cieľovej skupiny, kľúčové slová, ale aj využitie emócií.

Existuje mnoho spôsobov ako písať nadpisy, preto je dôležité vedieť, pre koho je článok určený a čo ním chceme povedať. V nasledujúcom príspevku vám dám tipy a rady, ktoré sú osvedčené a môžu pomôcť návštevnosti vášho blogu.

Poďme na to!

1. Krátky, jednoduchý a výstižný

Dobrý a jasný titulok je priamou cestou k vášmu článku. Nesnažte sa byť prehnane kreatívny. Jednoduché nadpisy sa nehrajú so slovami, nesnažia sa vtipkovať. Ich cieľom je hovoriť priamo k veci, aby mal čitateľ možnosť zistiť, či je článok určený preňho.

Príklad:

Na Slovensku vystúpi Robbie Williams

Všetko o MS v hokeji na Slovensku

Kanál Fíha Tralalá je novým kráľom Slovenského YouTubu

2. Hodnoty – výhody

Váš titulok je reklama pre váš obsah, ktorou chcete presvedčiť publikum, že v článku nájdu odpovede, ktoré hľadajú. Ak im sľubujete hodnotu v nadpise, kliknú naň a získajú ju. 

Aby bol titulok hodnotný, musíte, samozrejme, vedieť o čom píšete a mali by ste poznať svoje cieľové publikum.

Môžete vyskúšať rôzne spôsoby, aby ste zistili, čo funguje najlepšie.

Príklad:

Rýchly a jednoduchý spôsob, ako zvýšiť vaše investičné výnosy

Vytvorte úžasné infografiky v priebehu niekoľkých minút

3 tipy na zlepšenie pracovného týždňa

3. Otázky v nadpise

Používajte otázky! Položením otázky v samotnom nadpise zvýšite šancu, že sa čitateľ bude chcieť dozvedieť aj odpoveď. Nezabudnite, že tá by ho mala v článku aj čakať. 🙂

Príklad:

Potrebujete zvýšiť návštevnosť vašej stránky? Vieme, ako na to

Chcete, aby váš biznis zarábal? Držte sa týchto pravidiel

4. Vzbuďte záujem

Emócie predávajú. Pri tvorbe kampaní marketéri zaznamenali 31 % nárast konverzií, keď kampaň cielili na emócie. Jednou z ciest, ako v čitateľovi vzbudiť záujem o váš článok, je mieriť nadpisom práve na ne. Napríklad naliehavosť (musí si to prečítať, inak mu ujde životne dôležitá informácia) alebo zvedavosť fungujú spoľahlivo.

5. Ponúknite riešenia

Žijeme v uponáhľanej dobe a ľudia chcú mať všetko čím skôr, ideálne hneď. A preto nadpisom sľubujúcim rýchle riešenia zaručene zaujmete.

Príklad:

Rýchle riešenie vašich finančných problémov

10 rýchlych metód, ktoré vás zbavia bolesti hlavy

6. Čísla, zoznamy, superlatívy

Ľudia milujú zoznamy. Zoznamy sa ľahko čítajú a nezaberú veľa času. Najlepších XY vecí funguje ako magnet, ak viete, o čo sa vaše publikum zaujíma.

Príklad:

22 inšpiratívnych Facebook stránok

Top 15 reklám na YouTube, ktoré musíte vidieť

7. Ako na…

Identifikujte, čo chce vaša cieľová skupina zistiť, o čo sa najviac zaujíma, a ponúknite im návod. Články, v ktorých už samotné nadpisy naznačujú, že im chcete pomôcť, sú istotka.

Príklad:

Ako spravovať svoj Instagram

Ako sa stať úspešným podnikateľom

Ako na psie chlpy v domácnosti

Cesta k úspešnému blogu je samozrejme dlhá a často náročná, no stačí tvoriť zaujímavý content pre určenú cieľovku, dbať na tvorbu pútavých nadpisov a čitatelia si k vám skôr či neskôr nájdu cestu.

A ešte jedna malá rada na záver. Dôležitou súčasťou je aj samotné zdieľanie či propagácia článkov na vašich sociálnych sieťach, či iných kanáloch. Ak vymyslíte k článku ešte aj pútavý popis v statuse napríklad na Facebooku, vaša šanca, že si na článok niekto klikne, sa zvyšuje.