Najlepším zdrojom pre písanie článkov sú vaši zamestnanci. Práve oni majú to najlepšie know-how, sú najbližšie k vašim zákazníkom a denne pracujú s vaším produktom či službou. Využite to. Motivujte ich, aby sa stali súčasťou firemnej content stratégie.

Vo VISIBLITY vydávame v priemere 3 – 4 články za týždeň a strieda sa u nás takmer 20 autorov. Mnohí z nich si ešte pred nástupom k nám nedokázali ani predstaviť, že by písali. A teraz tvoria úspešné a čítané články.

Je jasné, že pre každú firmu budú ako motivátori fungovať iné veci. Záleží to od sféry podnikania, ako aj od charakterov ľudí vo firme. Toto je 7 spôsobov, ako motivujeme k písaniu ľudí u nás:

 

1. Učíme sa a pomáhame si navzájom

Sú 3 typy ľudí:

  1. Tí, ktorí nechcú a nebudú písať.
  2. Tí, ktorí chcú písať a vedia to o sebe.
  3. Tí, ktorí chcú písať, len to o sebe ešte nevedia.

Treba sa zmieriť s tým, že nie všetkých vašich zamestnancov k písaniu „dokopete“. Mnohí by však aj chceli, len to nikdy predtým nerobili a je dosť možné, že z toho majú strach. Nevedia, ako začať, o čom písať, resp. čo by čitateľov zaujímalo. Preto majú u nás k dispozícii nielen množstvo materiálov na vzdelávanie v tejto oblasti, ale aj naše copywriterky alebo kedykoľvek aj mňa. My im s radosťou vysvetlíme, ako začať a na čo si dávať pozor.

Každý jeden článok prejde kontrolou, aby ľudia dostávali konštruktívny feedback, mohli napredovať a tiež kvôli tomu, aby v ňom neboli chyby. Nie je sa čoho báť. Článok, ktorý je zlý, proste von nepustíme a budeme na ňom spoločne pracovať, až kým nebude v dostatočnej kvalite.

 

2. Vyhradené hodiny na písanie článku

Mnoho ľudí u nás nepísalo články, lebo na to nemali čas. Preto sa najnovšie vyhradzuje oficiálny čas na písanie článku v rámci pracovného času. Sú to konkrétne 4 hodiny na jeden článok.
Ak je už človek na daný mesiac plný, ale článok by chcel napísať, dostane namiesto alokovaných hodín finančnú odmenu.

 

3. Autor mesiaca a kvartálu

Ako som už raz písala v článku o benefitoch. Okrem pochvaly vie byť veľkým motivátorom aj výhra nad ostatnými. Pri snahe motivovať ľudí, aby písali články na blog, sme prišli na ďalší super titul „Autor mesiaca”. Získa ho ten, ktorého článok mal za uplynulý mesiac najvyššie skóre (kombinácia viacerých faktorov, ako je návštevnosť alebo social shares). Okrem nehynúcej slávy dostane autor mesiaca aj 50 eur.

V minulosti tiež prebiehala súťaž „Autor kvartálu”. Tu mal zase najväčšiu šancu ten autor, ktorý napíše najviac článkov. Víťazom sa totiž stáva autor s najvyšším súčtom skóre za všetky články, ktoré napísal počas mesiacov jún, júl a august. Odmenou bude Apple iPad mini Retina WiFi 3G 16GB + ako bonus získa aj Logitech Ultrathin Keyboard Cover for iPad.

 

4. Home Office navyše

V rámci oficiálnych HR pravidiel má každý zamestnanec nárok na jeden homeoffice za týždeň. Ak však napíše článok, automaticky dostáva homeoffice navyše. Ak ich teda za mesiac napíše niektorý zamestnanec 16, môže ho pokojne odrobiť celý z domu. 😉

 

5. Dovolenka navyše

iPad ako výhra pre autora kvartálu bola super, avšak motivujúcejšia nám príde odmena v podobe dovolenky. Kto sa stane autorom kvartálu, ten dostáva deň dovolenky navyše.

 

6. Najväčší motivátor: ÚSPECH

Myslím, že tento bod nemusím viac rozvádzať 😉

 

Píšete aj vy články? Motivuje vás ešte niečo iné okrem vyššie spomínaných vecí? Alebo máte firmu, v ktorej vám fungujú iné nástroje na motiváciu k písaniu? Podeľte sa o ne s nami v komentároch. 🙂