16 najlepších blogov o obchode
Internet je plný rôzneho druhu informácií. Treba mať trochu kritické myslenie a vedieť si overiť či doplniť niektoré tvrdenia, ale napriek tomu sa dá vyberať a hlavne inšpirovať. A tak som sa rozhodol dať dokopy zoznam top 16 blogov a webov, ktoré sú z môjho pohľadu top v oblasti obchodu a obchodných informácií.
Obchod je nepostrádateľná súčasť asi každého biznisu. Ak predávate pomaranče na trhu, potrebujete vedieť osloviť okoloidúcich, musíte mať pomaranče atraktívne uložené a musíte vedieť pracovať s cenami tak, aby sa ľudia nielen zastavili, ale aby ich aj nakúpili čo najviac (to, že to väčšina ľudí robiť nevie, je téma na iný blog). Tak isto ak máte firmu, čo vyrába poľnohospodárske stroje alebo ponúka vývoj softwaru, nejako tie veci potrebujete predávať.
Či už aktívne, alebo pasívne, ale téma obchodu je vždy niečo, čo treba riešiť. Poďme sa teda pozrieť, kde na internete sa dá inšpirovať a o obchode niečo naučiť. Všetkých 16 blogov je písaných anglicky, čím sa ospravedlňujem všetkým, pre ktorých to nie je vhodný jazyk (bohužiaľ lokálnych zdrojov nie je veľa).
Pipedrive
- Frekvencia písania: 2-krát týždenne
- Autor: Zamestnanci Pipedrive
- Odporúčaný článok: 7 free dashboards and templates for sales team
- Extra obsah: Sales pipeline academy (emailový kurz)
Podľa môjho názoru je to jeden z najlepších CRM systémov na trhu vôbec. Okrem toho, že Pipedrive používame aj vo Visibility, odporúčam ho všade, kde sa dá. Ale aby sme sa držali témy, tak Pipedrive má aj perfektný blog, ktorý sa venuje práve obchodu, meraniam a vyhodnocovaniam obchodných činností. Teda presne tomu, čo samotný nástroj ponúka a vylepšuje.
Samozrejme, tento blog je plný aktualít a nových funkcionalít samotného CRM sytému, ale minimálne raz mesačne tam nájdete aj perfektný blogový príspevok na obchodnú tému hlavne z oblasti manažmentu obchodných prípadov a ich vyhodnocovania.
Yesware
- Frekvencia písania: Týždenne
- Autor: Zamestnanci Yesware
- Odporúčaný článok: Proposal template
- Extra obsah: Ultimate guide to sales email (e-book)
Yesware je ďalší z nástrojov, ktoré sa oplatí minimálne otestovať. Výrazne dokáže zlepšiť produktivitu písania a vyhodnocovania emailov v Gmail rozhraní. A to je vo všeobecnosti aj najviac diskutovaná téma na blogu Yesware.
Blog je rozdelený na témy o obchode, produktivite v práci, leadershipe a všeobecných novinkách z dielne Yesware. Obchodná sekcia ja plná tipov pre efektívny email marketing, písanie obchodných ponúk, manažment emailovej komunikácie či prípravu obchodných prezentácií.
Saleshacker
- Frekvencia písania: Denne
- Autor: Rôzni autori z obchodných firiem a organizácií
- Odporúčaný článok: Sales Guide For Small Business: How To Create A Sales Process From Scratch
- Extra obsah: Free sales training course (online kurz)
Saleshacker je synonymum pre B2B obchodné stratégie a tipy. Je to určite „must“ zdroj pre každého obchodníka. Je to platforma, ktorá žije obchodom a nájdete tu okrem denných blogových článkov aj webináre, videoblogy, rôzne kurzy či e-booky.
V sekcii kurzy je na výber veľké množstvo online kurzov, niektoré sú zadarmo, iné sa platia. Stačí si len vybrať.
Nicereply
- Frekvencia písania: 1 – 2-krát týždenne
- Autor: Zamestnanci Nicereply a externí autori
- Odporúčaný článok: Customer retention guide
- Extra obsah: The ultimate guide to customer effort score (PDF)
Nicereply je známy nástroj z dielne Websupportu určený pre hodnotenie zákazníckej podpory a spokojnosti zákazníkov. Nie je to teda vyslovene obchodný nástroj, aj napriek tomu som sa ich blog rozhodol zaradiť do tohto výberu.
Spokojnosť zákazníkov je totiž podľa mňa pomerne úzko prepojená práve s obchodom, ktorého úlohou nie je len zákazníkov získavať, ale ich aj udržiavať. A tu príde naozaj vhod blog od Nicereply s veľkým množstvom tipov, ako uchopiť zákaznícky servis, ako zabezpečiť a vyhodnocovať spokojnosť klientov a ako s nimi komunikovať.
HubSpot
- Frekvencia písania: Denne
- Autor: Zamestnanci HubSpot
- Odporúčaný článok: Mental Models
- Extra obsah: Certifikačná akadémia (online kurzy)
Ďalšia, už môžeme napísať, že ikonická stránka nie je len pre obchodne zameraných ľudí, ale celkovo pre ľudí pohybujúcich sa na internete. HubSpot je podobne ako mnohé z môjho zoznamu v prvom rade perfektný nástroj pre komplexný manažment inbound marketingových aktivít. Či už sa bavíme o automatizácii, tvorbe obsahu, AB testingu či CRM, HubSpot je robustný nástroj, kde sa dá vybrať, čo by sa vám mohlo hodiť.
Okrem iného sa HubSpot venuje aj obchodným taktikám, čo je tiež relevantná oblasť k inbound marketingu ako takému. Celý blog je rozdelený na dve sekcie: sales a marketing. Obchodná časť sa venuje hlavne obchodným taktikám, vyjednávaniu, efektivite predaja a psychológii predaja.
Heinz Marketing
- Frekvencia písania: Denne
- Autor: Matt Heinz a ďalší autori
- Odporúčaný článok: Five reasons why the phone is still critical for sales development
- Extra obsah: Sales Enablement Guide (e-book)
Blog a stránka, ktorá patrí Mattovi Heinzovi, je kompletne venovaná obchodu. Mimo štandardných blogových príspevkov tam nájdete e-booky, podcasty či webináre. Pri článkoch neočakávajte dlhosiahle eseje, je to skôr kolekcia krátkych príspevkov, ale často uverejňovaných aj niekoľkokrát za deň.
The Center for Sales Strategies
(blog.thecenterforsalesstrategy.com)
- Frekvencia písania: Denne
- Autor: Rôzni autori
- Odporúčaný článok: What Do Top Performers Have in Common?
- Extra obsah: E-booky a whitepapers (PDF)
Na blogu The Center for Sales Strategies nájdete kopec obsahu každý deň. Veľa blogových článkov sú v podstate pravidelné výbery z najlepších sales článkov na internete, takže tento blog sa dá brať aj ako brána k ďalším zdrojom v obchode. Okrem iného tu nájdete na stiahnutie veľké množstvo e-bookov úplne zadarmo.
Jill Konrath
(www.jillkonrath.com/sales-blog)
- Frekvencia písania: Niekoľkokrát mesačne
- Autor: Jill Konrath
- Odporúčaný článok: 8 sales books to read
- Extra obsah: E-booky (PDF)
Jill Konrath je známa americká obchodná trénerka, autorka niekoľkých kníh a konzultantka pre firmy ako je IBM, GE či Microsoft. Okrem toho sa venuje aj svojmu blogu, kde pravidelne publikuje články, videoblogy a nájdete tam aj zopár e-bookov a iný užitočný materiál.
Selling Power
- Frekvencia písania: 2-krát týždenne
- Autor: Gerhard Gschwandtner a iní autori
- Odporúčaný článok: Four Selling Myths You Need to Know About
- Extra obsah: Pravideľné webináre (online webináre)
Selling Power je v prvom rade magazín a týmto štýlom je písaný aj celý web. Stojí za ním Gerhard Gschwandtner, ktorý je vydavateľ a zároveň aj známy obchodný speaker. Okrem jeho blogu sa na webe nachádzajú rôzne e-booky a whitepapers, webináre a ďalší blog zameraný na leadership v obchode.
The sales blog
- Frekvencia písania: Niekoľkokrát za deň
- Autor: Anthony Iannarino
- Odporúčaný článok: What you get from cold calling
- Extra obsah: E-booky, webináre a infografiky (rôzne)
Anthony Iannarino založil svoj obchodný blog hlavne na video obsahu. Produkuje dlhodobo video komentáre a návody aj na svojom YouTube kanáli. Na webe taktiež nájdete podcasty, nejaké e-booky a k dispozícii sú aj knižky, ktoré Anthony napísal.
Sales Benchmark Index
- Frekvencia písania: Denne
- Autor: Rôzni autori
- Odporúčaný článok: 5 Classic Mistakes in New Hire Sales Training
- Extra obsah: Revenue Growth Methodology (séria článkov)
Sales benchmark index je jeden z ďalších portálov, ktoré sa zameriavajú čisto na obchod a obchodné stratégie. Je to viac menej online magazín s denne čerstvými článkami a podcastami.
No More Cold Calling
(www.nomorecoldcalling.com/sales-articles)
- Frekvencia písania: Týždenne
- Autor: Joanne Black
- Odporúčaný článok: Why Reps Hate Asking for Referrals Just as Much as Cold Calling
- Extra obsah: Krátke sales videá (video)
Joanne Black je známa v obchodných kruhoch hlavne pre rozvoj referral marketingu, respektíve obchodu. A práve o tom je tento blog, ktorý sa snaží ukázať, že nemáte robiť cold calling len tak, máte získavať kontakty a odporúčania, a tak sa prepájať na potenciálnych klientov.
Engage Selling
- Frekvencia písania: 1 – 2-krát týždenne
- Autor: Colleen Francis
- Odporúčaný článok: Pricing objections
- Extra obsah: Video sales tips (video)
Kanaďanka Colleen Francis pracuje v odbore viac ako 20 rokov. Vydala dve knižky: „Nonstop Sales Boom“ a „Honesty Sells“. Jej blog je aj medzi top 50 sales blogmi z celého sveta na TopSalesWorld, podobne ako mnoho ďalších z tohto zoznamu.
SalesForLife
- Frekvencia písania: Denne
- Autor: Rôzni autori
- Odporúčaný článok: The 7 step plan to convince your boss you need social selling
- Extra obsah: Rôzne zdroje (video, webináre, infografiky)
Blog SalefForLife sa venuje hlavne takzvanému „social selling“. Sú to obchodné taktiky, ktoré využívajú hlavne sociálne siete a inbound marketing pre generovanie povedomia o značke a, samozrejme, aj obchodných prípadov. Na stránke nájdete okrem blogu aj kopec webinárov, e-bookov a iných užitočných zdrojov.
Salesforce
- Frekvencia písania: Niekoľkokrát denne
- Autor: Rôzni autori
- Odporúčaný článok: 9 Best Practice Tips for Successfully Working Remotely
- Extra obsah: Complete CRM Handbook (e-book)
Salesforce asi netreba veľmi predstavovať. Tento ikonický software by nemohol chýbať ani v mojom zozname top obchodných blogov, pretože sem naozaj patrí. Nájdete tu tony užitočného obsahu, pretože denne pribudne hneď niekoľko článkov. Obsah je okrem toho doplnený o e-booky a okrem obchodu sa venuje aj marketingu, IT, zákazníckemu servisu a malým firmám.
Docurated
- Frekvencia písania: 2-krát týždenne
- Autor: Rôzni autori
- Odporúčaný článok: How to develop a sales enablement project plan
- Extra obsah: Guide to sales content management (e-book)
Docurated je v prvom rade software, ktorý pomáha analyzovať správanie sa a obsah pre obchodných konzultantov. Veľa obsahu na blogu sa teda týka práve samotného nástroja, jeho aktualizácií či eventov, na ktorých sa Docurated prezentuje. Okrem toho tu však nájdete veľa relevantných obchodných článkov a zaujímavé sú aj Insights dáta, ktoré Docurated publikuje verejne.
—
Budem veľmi rád, ak pozdieľate aj svoje tipy na stránky a blogy s obchodnou tématikou a dáte nám spätnú väzbu na obsah, ktorý sa na nich publikuje.