Máte e-shop a posielate svojim zákazníkom pravidelné emaily? Prinášame vám desať tipov, ako ich posielať ešte lepšie.

V tomto kvartáli sme na našom blogu pomáhali e-shopom. V poslednom článku tejto témy sa budeme venovať email marketingu. Spísal som pre vás desať tipov, ktoré vám pomôžu posielať lepšie emaily vašim zákazníkom.

Nespamujte

Toto je základné pravidlo, ktoré by mali dodržiavať všetci, ale nerobia to. Neposielajte nikomu poštu, ak o ňu sami neprejavili záujem. Šanca, že takýto človek nakúpi vo vašom e-shope, je len veľmi malá. Oveľa pravdepodobnejšie je, že si vás zafixuje ako firmu, ktorá ho otravuje. Ideálne je, ak máte jeden zoznam všetkých emailových adries, ktorý je automaticky aktualizovaný. Máte tak istotu, že nepošlete email človeku, ktorý sa už raz odhlásil z odberu newslettrov. My vo VISIBILITY sme s týmto bojovali dlhšie, pretože sme mali rôzne zoznamy kontaktov a stávalo sa nám, že sme poslali newsletter odhláseným kontaktom. Rozhodli sme sa urobiť radikálny krok, ktorého výsledkom bolo, že sme zdvojnásobili počet ľudí, ktorí čítajú naše emaily.

So spamovaním súvisí aj periodicita posielaných emailov. Nedá sa povedať, že koľko emailov za mesiac by ste mali posielať. Skúste sa svojich fanúšikov opýtať na počet emailov, ktorý by im vyhovoval. My vo VISIBILITY sme to urobili a výsledky nás prekvapili. Dlhé roky sme posielali náš newsletter približne každé tri mesiace a vďaka dotazníku sme zistili, že väčšina respondentov ich chce dostávať častejšie – každý mesiac. Ľudia majú radi, keď majú šancu ovplyvniť veci a keď vidia, že sa zaujímate o ich názor.

Jednoduché odhlásenie

Odkaz na odhlásenie z odberu by mal byť vždy viditeľný. Aj samotné odhlásenie by malo byť čo najjednoduchšie. Ideálne také, že kliknete na odkaz a ste odhlásení. Naozaj nemá zmysel skrývať odkaz na odhlásenie miniatúrnym písmom na konci emailu alebo vyžadovať od ľudí, aby vám písali email s textom „odhlásiť”. Určite si to kvôli takýmto ťahom nerozmyslia. Ja osobne takéto emaily označujem ako spam.

Jasný predmet emailu

Z predmetu emailu by malo byť jasné, čo sa v ňom nachádza. Ľudia majú radi prekvapenia, ale netýka sa to tajomných emailov s predmetom „Špeciálna ponuka” alebo „Iba dnes za výnimočnú cenu!”. Predmet je niečo ako titulok vášho článku, ktorý rozhoduje o tom, či si ho osoba na druhej strane otvorí alebo nie. Nehrajte sa na tajomných a skúste ich presvedčiť konkrétnou ponukou.

Marketing Festival

Marketing Festival

TEDxBratislava

TEDxBratislava

 

Nepoužívajte caps lock

Ani v predmete, ani v tele emailu, nikde.

Rozprávajte príbeh

Email by nemal byť len zoznam produktov, ktoré v danom momente potrebujete predať. Skúste ho písať ako príbeh. Airbnb vás vo svojich emailoch nevyzýva, aby ste si prenajali byt, ale aby ste zažili dobrodružstvo. V záplave generických emailov s obrázkami produktov je to výborná možnosť, ako sa odlíšiť.

airbnb

 

Buďte osobní

Ak viete mená a priezviská svojich odberateľov, tak ich využívajte v emailoch. Pôsobí to osobnejšie a ľudia sú radi, ak majú pocit, že sa prihovárate k nim a nie sú len jednými z tisícky, ktorí dostali váš email. Pre niektoré e-shopy je vhodnejšie používať krstné mená, pre niektoré sa viac hodí použiť priezvisko. Záleží to od cieľovej skupiny, ktorú chcete osloviť.

Millennium

Millennium

 

Kreatívne obrázky

Skúste v emaile použiť obrázky, na ktorých nebude len produkt na bielom pozadí. Použiť môžete pohyblivé gifká, ktoré by sa mali štandardne zobraziť (teda minimálne v Gmaile sa zobrazujú správne). Napríklad nemecká značka Freitag, ktorá vyrába tašky a rôzne obaly z použitých plachiet z kamiónov, takéto gifká pravidelne umiestňuje do svojich newslettrov.

Freitag

 

Pomáhajte

Emaily nemusia byť len o tom, že chcete predať produkty, ale môžete v nich pomáhať odberateľom. Budujete si tak s nimi vzťah a budú sa na vás pozerať inak, ako len na e-shop, ktorý im chce niečo predať. My vo VISIBILITY v našich newslettroch vždy umiestňujeme aj odkazy na najpopulárnejšie články z nášho blogu a na tieto odkazy vždy kliká najviac ľudí.

visinewsletter

 

Nebojte sa pochváliť iných

Nebojte sa pochváliť iných (napr. konkurenciu), ak si to zaslúžia. Spoločnosť Moz napríklad dvakrát do mesiaca posiela emaily so zoznamom najlepších článkov zo sveta online marketingu. Nájdete v ňom články z rôznych blogov a, samozrejme, aj od konkurencie.

moztop10

 

Prekvapte ich

Skúste svojich odberateľov raz za čas niečím prekvapiť. Nemusí to byť veľká vec. Martinus napríklad posiela každému, kto má meniny, blahoželanie s dvojeurovou zľavou na nákup kníh.

martinus

Získať nového zákazníka je oveľa ťažšie, ako si udržať súčasného. Preto by ste aj emaily mali posielať tak, aby si ich vaši súčasní zákazníci radi čítali a nie tak, že ich budete otravovať a ohrozíte tak vaše vzťahy.