Medzi jednu z foriem budovania spätných odkazov môžeme zaradiť aj techniku s názvom linkbaiting.

Čo je to ten linkbaiting ? Slovenčina nemá zatiaľ žiadny presný výraz, no vo voľnom preklade by sa dalo toto slovné spojenie preložiť ako lákanie, či priťahovanie spätných odkazov. Linkbaiting radíme medzi pasívnu off page SEO optimalizáciu, pri ktorej ľudia sami a z vlastnej vôle vytvárajú spätné odkazy na vašu stránku a vy tak získavate kvalitné a hlavne prirodzené backlinky pri nulových dodatočných nákladoch.

Metód linkbaitingu je prakticky neobmedzené množstvo a všetky fungujú na jednoduchom princípe. Obsah stránky musí byť niečím výnimočný! Na vašej  webovej stránky sa snažíte  vytvoriť kvalitný a  hodnotný obsah tak, aby pritiahol návštevníkov,  ktorý potom taký obsah sami odporúčajú ďalej prostredníctvom spätných odkazov. Môže ísť napríklad o článok, video, aplikáciu, infografiku.

Možno namietnete, že linkbaiting nepredstavuje nič nové, že ide len o nový pojem. Rozdiel je v tom, že linkbaiting budovanie spätných odkazov sleduje ako primárnu úlohu. Schopnosť článku prilákať spätný odkaz sa tak stáva hlavným cieľom.

Typy linkbaitingu :

  • Kontroverzný  a rozpútavajúci diskusiu:

Nie každý  má na tento typ povahu a žalúdok.  Ak však prekonáte zábrany, môžete vďaka kontroverzne písanému článku rozpútať obrovskú diskusiu. Spomeňte  niečom, na čo má väčšina ostatných iný názor . Často sa medzi dvoma tábormi rozpúta vášnivá debata, ktorá okolo seba vytvorí veľa spätných odkazov

  • Šokujúci a prekvapivý :

Máte nejakú šokujúcu informáciu, o ktorej ostatní ešte nepočuli? Môžete ich využiť pre získanie spätných odkazov. Publikujte to, čo ostatní nevedia.

  • Vtipný a humorný:

Ľudia sa radi bavia a zabávajú. Avšak vytvoriť vtipný a pútavý obsah býva niekedy veľmi náročné. Ak sa vám to podarí, tak vynaložené úsilie sa vám mnohonásobne vráti. Ak na stránku umiestnite skutočne vtipný obsah, ľudia budú na vás radi sami odkazovať .

  • Užitočný a prínosný:

Vymysleli alebo vytvorili ste užitočný nástroj alebo aplikáciu? Ponúknite ju  návštevníkom  vášho webu zdarma.  Spokojní návštevníci sa vám za to radi odvďačia spätným odkazom.

  • Aktuálny a čerstvý:

Snažte sa byť  prvý, kto informuje o dôležitej novinke či udalosti.  Vytvorením kvalitnej správy v čo najkratšom čase a jej okamžitým publikovaní môžete získať vyššiu návštevnosť a zaujímavé spätné odkazy.