Na našom blogu sme za posledných niekoľko rokov uverejnili desiatky návodov na to, ako vylepšiť svoje PPC kampane, organické výsledky na Google, webové stránky alebo komunikáciu na sociálnych sieťach. Ale až dnes sa dozviete to, ako dostať čo najviac peňazí od dôchodcov. Prinášame kompletný návod s tipmi a trikmi, ktoré zaručene na bezbranných dôchodcov fungujú. Ale pozor, tento článok sme pripravili exkluzívne pre vás ako nášho najlepšieho čitateľa, miliónteho v poradí. Čas máte do 12.00!

Trošku irónie ste určite v riadkoch vyššie zachytili. A určite ste si všimli aj to, že väčšina z týchto hesiel a „špeciálnych akcií“ je pomerne bežná praktika mnohých pochybných obchodných firiem, a to, bohužiaľ, aj dnes.

V auguste mi zomrela babka (česť jej pamiatke 🙁 ). Mala už svoj vek (84 rokov by mnohí mohli len závidieť) a bolo to v posledných rokoch celkom vidieť. Starecká demencia sa prejavovala rôznymi spôsobmi (zabúdanie a pod.), ale hlavne viedla k závislosti na nakupovaní zo zásielkových obchodov. Ani neviem ako, ale začalo sa to knižkami z Reader’s Digest, nasledoval katalóg Magnet, Slovenský mincový obchod a tak ďalej.

A keďže až po jej smrti sme si pozreli všetku zasielanú korešpondenciu, rozhodol som sa, že napíšem tento článok a ukážem niekoľko zákerných, necharakterných a neetických praktík, ktoré takéto firmy používajú. Tu je môj návod na to, ako teda na dôchodcoch zarobiť:

1. Založenie firmy

Ako prvý krok pre spustenie zárobkovej činnosti je založenie vhodnej firmy a nastavenie niekoľkých základných procesov. Firma by nemala byť ideálne z danej krajiny, kde plánuje na dôchodcoch zarábať, a mala by mať len P. O. BOX a zatajené všetky oficiálne kontakty či zodpovedné osoby.

Ako ideálny príklad by sa dal uviesť Slovenský mincový obchod, ktorý na Slovensku veselo kasíruje peniaze, ale oficiálne zastúpenie by ste hľadali len márne. Na stránkach HMK nájdete len všeobecné obchodné podmienky pre Slovensko, jeden P. O. BOX a zákaznícku linku.

Druhým príkladom je Blancheporte, čo je asi česká firma s P. O. BOXom na Slovensku, ktorá prevádzkuje aj zásielkový obchod Magnet.

Nezabudnite, že idete zarábať na dôchodcoch a občas sa to nemusí niekomu páčiť. Tak isto budeme používať neetické praktiky (ukážeme si nižšie), takže vždy hrozí nejaký ten súdny spor. Je preto kľúčové, aby vás nevedel nikto reálne v danej krajine nájsť, aby za firmu nikto neniesol zodpovednosť a aby pre žalujúcu stranu bolo administratívne aj finančne náročné vás žalovať.

2. Cieľová skupina

Keď už máme založenú firmu, je potrebné identifikovať správne cieľovú skupinu. Najväčšia pravdepodobnosť úspechu je u ľudí, ktorí sú dôverčiví, majú nižšie vzdelanie a ideálne aj vyšší vek. Je teda potrebné sa zamerať na vekovú skupinu 65+. Kontakty a adresy na týchto ľudí vám poskytnú rôzne direkt marketingové agentúry. Ochrana súkromia a osobných údajov dnes nehrá žiadnu rolu, a preto viete pomerne jednoducho vhodných klientov identifikovať.

Pamätajte, že táto cieľová skupina nechodí na internet, je teda potrebné ich osloviť klasickou poštovou formou.

Dôchodcovia

Obr: Naša cieľová skupina

3. Akciové ponuky – aktivácia nových zákazníkov

Tak, máme zaplatenú databázu dôverčivých dôchodcov a môžeme začať pripravovať úvodnú obchodnú ponuku. Na úvod odporúčam poslať informačný katalóg alebo špeciálnu akciu, ale esá v rukáve na nových klientov by som si nechal až na druhú zásielku. Tu je niekoľko tipov, čo vieme využiť, aby sa dôchodcovia nadchli, uverili a tovar okamžite objednali.

Náhodne vybraný zákazník

Veľmi dobre na dôchodcov funguje to, ak majú pocit, že boli vybraní náhodne. Jednoducho, že sa na nich usmialo šťastie a že ponuku, ktorú dostali do schránky, nemá každý.

Akcia

Obr: Šek/špeciálna akcia

Šek

Obr: Šek na 10 500 eur

Stačí si vymyslieť hlavnú cenu, navodiť pocit jedinečnosti alebo náhody a šťastia-chtivý dôchodca s veľkou pravdepodobnosťou zareaguje pozitívne.

Špeciálna zľava alebo kredit na nákup

Ďalším trikom, ako aktivovať nerozhodnutých dôchodcov, je pripraviť špeciálnu zľavu alebo kredit na nákup. Nič netušiaci senior má okamžite pocit, ako veľmi môže ušetriť a ak šancu premárni, už sa nikdy nebude opakovať (minimálne do budúceho týždňa nie).

Dobropis

Obr: Dobropis

Dobropis, druhá strana

Obr: Dobropis, druhá strana

Rezervácia objednávky pre obrovský záujem

Predstavte si, že niektorí dôchodcovia sú takí hlúpi, že nenakúpia okamžite. Alebo možno zabudnú. A keďže limitovaná ponuka sa rýchlo míňa, pre istotu im produkt rezervujete a dáte im ešte jednu šancu:

Rezervácia objednávky

Obr: Rezervácia objednávky

Rezervácia- posledná výzva

Obr: Rezervácia objednávky – posledná výzva

Upozornenie

Obr: Upozornenie

Zadarmo funguje vždy

Overenou technikou je ponúknuť niečo zadarmo. Hodinky, obliečky alebo spievajúce sviečky, to je jedno. Hlavne, že to je k objednávke zadarmo a kupujúci dôchodca neváha ani minútu.

Zadarmo pre Vás

Obr: Zadarmo pre Vás

 

Tovar v hodnote 10 miliónov dolárov len za 14,90 mesačne!

Ak sa doteraz našiel nešikovný dôchodca, na ktorého ani jedna z hore uvedených metód nefungovala, existuje ešte jeden trik, ako skonvertovať aj toho posledného nešťastníka. Ponuku na tovar v hodnote 10 miliónov dolárov len za 10 splátok po 14,90 by odmietol len ozajstný debil.

10 miliónov

Obr: 10 miliónov dolárov za 14,99 mesačne

 

4. Prémiové ponuky – maximálne vyšťavenie vracajúcich sa zákazníkov

Za predpokladu, že už neexistuje nikto, kto by si odmietol objednať alebo by ešte váhal, môžeme sa vrhnúť na zveľadenie finančných tokov z existujúcich zákazníkov. Veď keď si kúpili raz, peniaze určite majú a my ich z nich dostaneme. Za každú cenu.

Zákazník roka/najlepší zákazník

Ak je niekto nominovaný na cenu zákazníka roka alebo ju dokonca už vyhral, jeho sebavedomie, a teda aj chuť utrácať ide exponenciálne hore. Toto treba bezpodmienečne využiť. A jeden tip k tomu – čím viac podpisov bude na predmetnej listine, tým dôveryhodnejšie to bude pôsobiť.

Zakazník roka

Obr: Nominácia na zákazníka roka

Prísne tajné/ponuka len pre Vás

Ak ste už raz nakúpili, nič vás nemôže potešiť viac (teda okrem nominácie na zákazníka roka) ako prísne tajná ponuka, ktorá je určená len vám a máte zakázané o nej vôbec hovoriť. Toto je predsa megaaa, nikomu ani muk (ani svojim deťom, aby zasa nevyhodili poštu do koša) a rýchlo vyplniť priložený objednávkový formulár…
screen-shot-2016-11-01-at-14-24-53

Obr: Dôverné prehlásenie

Vlastnícka listina

Ak ste si niečo kúpili, prirodzene chcete mať pocit, že ste dobre investovali. A že má zmysel „investovať znovu“. Takže všetkým senior zákazníkom treba poslať vlastnícke listiny, diplomy a potvrdenia o originalite produktov.

Vlastnícka listina

Obr: Vlastnícka listina

5. Záver

Pevne verím, že po prečítaní tohto návodu budete schopní obrať o peniaze čo najviac seniorov vo svojom okolí a že sa vášmu biznisu bude dariť aj za hranicami Slovenska. Určite sa s nami podeľte o svoje úspechy a vítané budú aj príbehy dôchodcov, z ktorých ste vytiahli najviac peňazí. Najlepší príbeh odmeníme garantovanou sumou 100 miliónov dolárov!

Ak máte doma „potenciálneho zákazníka“, skúste preveriť, či ho už „nechytili“ a ak áno, robte s tým niečo!!!

 

Disclaimer: Tento článok nemá v žiadnom prípade dehonestovať dôchodcov. Je ale prirodzené, že s vekom prichádzajú rôzne nežiadúce javy, ako napríklad prílišná dôverčivosť a na svete je veľké množstvo firiem, ktoré generujú zisk práve na tom. Moju babku som mal veľmi rád a podnetom pre tento článok bolo to, že existuje stále veľa hyen, ktoré nemajú žiadne morálne alebo etické bariéry a práve na to som chcel v tomto článku upozorniť.