Tak ako väčšina slovenských a českých online marketérov sme aj my trávili posledný víkend v Janáčkovom divadle na Marketing Festivale. Z veľkého množstva prednášok a workshopov, ktoré sme videli, sme vybrali tieto štyri:

Marketing Festival 2013

Phil Pearce – Google Tag Manager for Advanced users

Záujem o niekoľko krátkych workshopov bol pred zahájením Marketing Festivalu naozaj veľký. Približne 20 miest na jeden workshop sa veľmi rýchlo v online registrácii rozchytalo a tak som bol rád, že sa mi podarilo získať jedno miesto na workshope o Google Tag Manager.  Brit Phil Pearce pripravil pre všetkých účastníkov asi 60 stranové PDF s komplexným manuálom na základnú aj pokročilú prácu s Tag Managerom.

Phil je na voľnej nohe ako konzultant pre Google Analytics a AdWords a svoje 10 ročné skúsenosti demonštroval na tomto dvojhodinovom workshope. Google Tag Manager ponúka také nespočetné množstvo možností, že dve hodiny sú naozaj málo a aj to bol dôvod, prečo celý workshop pôsobil rozpačito v podaní Phila, keď sa snažil ukázať čo najviac.

Juraj Sasko (CEO)

 

Neil Patel – Kissmetrics: 400 000 návštěv / měsíc: Jak vytvořit skutečně úspěšný firemní blog?

Neil Patel je online celebrita. Vystúpenie TOP oline marketera a majiteľa KISSmetrics bolo jedným z TOP festivalu a všetkých nás nadchlo. Na svoj web získava mesačne 400.000 návštev a stále dokážu rásť. Ako to robia? OBSAH OBSAH OBSAH. Neil sám osobne píše pravidelne 1x týždenne už 7 rokov.

Jeho zásadou je, že obsah musí vyučovať a odovzdať know-how. Pre podporu svojich blogov zamestnáva špičkových twitteristov, pričom využívajú všetky dostupné sociálne siete vrátane Google+, Flickr, Vine, Vimeo, LinkedIn. Platí, že engagement klientov stúpa, ak sú kontaktovaní pravidelne cez email. Vytvára to synergiu so sociálnou sieťou. Témy blogov pomôže určiť nástroj Google Trends. Neilov odkaz: Create content that teaches!

Peter Ondruš (Project Consultant)

 

Marek Prokop – Co spojuje SEO, UX a copywriting? Persony a uživatelské scénáře

Jednou z prednášok, ktoré sme s kolegami nemohli vynechať bola prednáška od SEO legendy Mareka Prokopa. Marek sa vo svojej prednáške priamo upriamil na jednu tému a tú nám aj poriadne rozobral. Tou témou boli Persony a na nich založené užívateľské scenáre.

„Persona – Vymyslené postavy reprezentujúce ciele a správanie rôznych skupín užívateľov alebo zákazníkov“. http://en.wikipedia.org/wiki/Persona_(user_experience)

Pre nás to znamená to, že biznis sa netočí iba okolo peňazí, ale okolo ľudí a ich záujmov. Keď ich dostatočne pochopíme, budem môcť jasne špecifikovať otázky a témy, ktoré riešia pred samotnou konverziou. Týmto spôsobom zistíme aký obsah napísať a na ktoré long tail frázy sa zamerať, tak aby sme sa dostali do vyhľadávania na tieto long tail frázy a čo je hlavné, tak aby sme sa dostali do súborov cookies užívateľov. To, v konečnom dôsledku, pri hľadaní produktu či služby zapríčiní u daných užívateľov zobrazenie našej ponuky na top pozíciách. Pridanou hodnotou tejto stratégie je, že nás už cielené publikum pozná a bude omnoho jednoduchšie konvertovať.

Rady od Mareka:  

  1. Persony stavajte na reálnych dátach z výskumov
  2. Persony i scenára priebežne aktualizujte
  3. Snažte sa pokryť celý nákupné cyklus  (framework See-Think-Do)

Alex Okoš (Project Manager)

 

Phil Nottingham – Segmentace a personalizace – video marketing strategie pro rok 2014

Phil si pripravil naozaj vyčerpávajúcu prezentáciu  – 190 snímkov. Niektoré z nich ani nestihol dočítať a už bol na ďalších. Prekladateľky z neho mali určite radosť.

Ako robiť video marketing?

  • Online video nie je televízia, cieľte svoje videá najviac ako sa dá
  • Vždy si určite ciele, ktoré chcete splniť – či už je to zvýšenie povedomia o značke, social shares alebo konverzia
  • Merajte zapojenie užívateľa, nie kliknutia
  • Potrebujete zaujímavý obsah? Robte návody, rozhovory so spokojnými klientmi, zamestnancami, s  konkurenciou
  • Videá hostujte u seba, na YouTube ich zverejnite neskôr
  • Dôvod? Prichádzate o návštevnosť. Priemerná miera prekliku z YouTube je 0,72%
  • Produktové stránky s videami majú až dva krát väčšiu konverziu
  • Všetky videá označte rich snippetmi, Open Graph značkami a  pridajte do video sitemapy
  • Ak je to vhodné, tak pod video pridajte prepis. Získate obsah zdarma

Marek Šulik (Quality Manager)

Celkovo hodnotíme akciu veľmi pozitívne. Okrem kvalitných prednášok sme si samozrejme užili aj networking a večerné párty. Veríme, že sa  o rok uvidíme na ďalšom festivale.

VISIBILITY na Marketing Festivale

Ktorá prednáška alebo workshop sa vám páčil najviac?