Budovanie dobrého contentu nie je otázkou dní, ba dokonca si dovolím povedať, že ani týždňov. Je to dlhodobý proces, ktorý s vami musí rásť, meniť sa a neustále zlepšovať. Podstatné je zamerať sa na informácie, publikum, originalitu a pravidelnosť.

Napriek obrovskému množstvu tipov, rád a noviniek, ku ktorým sa v dnešnej dobe môžeme veľmi jednoducho dostať, veľa ľudí na content nedbá tak, ako by mal. Drží sa starých tipov, naučených postupov, nerozvíja obsah webu. Preto v nasledujúcom článku zhrniem najčastejšie chyby, s ktorými sa pri content marketingu stretávame s kolegami najčastejšie.

1. Neudržiavanie blogu

Založme blogy! Bude to super. Budeme písať, vytvárať obsah. Obsah sa bude sám zdieľať, budeme mať návštevnosť tisícok ľudí a lepší kšeft.

Takto to nefunguje. Je nutné si uvedomiť, že založením blogu a napísaním zopár článkov nedosiahneme potrebný efekt. Založenie blogu je len začiatkom. Články musíme pridávať pravidelne, blog musíme udržiavať, aktualizovať, starať sa o jeho aktuálnosť a informačnú hodnotu rovnako, ako sa musíme starať i o zvyšok webu.

Čitatelia chcú viac obsahu a chcú ho absorbovať prostredníctvom blogov. Nezanedbávajte svoj blog rovnako, ako nezanedbávate ani svojich návštevníkov na webe.

2. Ignorancia e-mailového marketingu

Úspešná e-mailová kampaň môže prispieť k vybudovaniu obrovskej základne predplatiteľov, čo znamená, že udržíte svoju značku a svoje služby „v mysli“ predplatiteľa.

Výhodou e-mailového marketingu je i to, že je cenovo dostupný, ale má však určité pravidlá. Ak ste ho už skúsili a výsledky neboli také, ako ste dúfali, zamerajte svoju pozornosť na tieto podstatné detaily:

  • vytvárajte e-mailovú reklamu, ktorá sa čo najlepšie zobrazí v mobiloch,
  • pridajte viac CTA prvkov,
  • vytvorte čo najpútavejší predmet správy.

Mail GIF

3. Zanedbanie sociálnych sietí

Sociálne siete poskytujú skvelý priestor (pamätajte, že komunikácia s publikom, odpovede na komentáre sú zadarmo a utužujú vzťah 😉 ), ktorý je možné využiť na prezentáciu vášho obchodu. Vďaka tomuto priestoru viete posilniť a prehĺbiť vzťah s vašimi zákazníkmi a so širokým spektrom fanúšikov.

V priestore sociálnych sietí je dôležité pochopiť svoje publikum, sledovať konkurenciu, odpovedať na pozitívne i negatívne komentáre, prinášať obsah. Najmä v tomto priestore je totiž interakcia firma/zákazník, produkt/kupujúci alebo predajca/záujemca najväčšia a zároveň najcitlivejšia. Preto je nutné, aby váš fanúšik bol vami „rozmaznávaný“ a cítil váš záujem.

Sociálne siete

4. Gramatika? Tú ovládam…

Samozrejme. 🙂 Netvrdím, že každý, kto má fanpage alebo blog a stará sa oň výhradne sám, neovláda gramatiku. Pri odbornejších alebo dlhších textoch odporúčam text pred publikáciou niekomu ukázať na gramatickú korektúru, pretože neustálym čítaním vlastných textov môžeme niektoré chyby podvedome ignorovať a nevšimnúť si ich. Viac párov očí si všimne viac chýb. 😉

5. Neignorujme SEO

Kombinácia neustále sa vyvíjajúcich postupov, meniace sa algoritmy a nové technológie zapríčiňujú zmeny vo vyhľadávaní. Práve preto je potrebné dbať na kvalitnú SEO optimalizáciu.

Tým, že ignorujeme vývoj a zmeny vo vyhľadávaní, sami seba ukracujeme o lepšie postavenie stránky, o pozície. Preto je potrebné neustále myslieť na SEO optimalizáciu a držať krok s rozvojom webu a algoritmami.

Vyhladavanie

 

6. Kvalita a kvantita je rozdiel

Produkovať veľké množstvo obsahu, ktorý má málo spoločného s vašou oblasťou odborných znalostí a omieľanie rovnakých informácií, ktorých je plný internet, bude mať za následok skôr negatívny ohlas publika a návštevníkov webu. Po pochopení publika musíme vytvárať najmä kvalitný obsah, ktorý nielen zaplní priestor na webe, ale hlavne zanechá dojem. Nie je podstatné chrliť obrovské množstvá článkov, len preto aby bol na blogu „život“. Podstatná je pravidelnosť a kvalita produkovaného obsahu. 🙂

7. Nepúšťajte návštevníka preč

Nielen SEO a gramatické korektúry sú pri blogu veľmi dôležité, ale i technické časti. Články by mali obsahovať tzv. CTA prvky – čiže tlačidlá s výzvou k akcii. Na blogu sú používané napríklad buttony na zdieľanie článku, newslettrové tlačidlá či prekliky na podobné články alebo na e-shop.

CTA button

8. Vytvorte si taktiku

Priemerný content marketér používa podľa štatistík priemerne 13 rôznych spôsobov, ako vytvárať a „distribuovať“ obsah. Zahŕňa to sociálne siete, blogy, infografiky, videá a iné. Problémom, ktorému by ste sa mali vyvarovať, je ostať „zacyklený“ len pri jednom spôsobe. Tvorte svoj špecifický obsah a prekvapujte svojich návštevníkov novinkami (napríklad po sérii článkov spravte video alebo infografiku 😉 ).

9. Ciele contentu

Každý marketér by mal mať záujem rozvíjať povedomie o značke, riadiť prevádzku na svojich stránkach a vytvárať vlastný obsah pre konkrétne publikum. Na toto potrebuje mať vymedzené ciele.

Stanovenie cieľov contentu sa začína vytvorením vášho ideálneho zákazníka (persóny), pokračuje analýzou kľúčových slov na základne vyhľadávania a končí sa písaním textov v štýle, ktorý vyhovuje vašim čitateľom. Na toto všetko potrebujete plán, stratégiu a cieľ. Je dôležité určiť si vopred tému, kľúčové slová, pravidelnosť príspevkov a podobne.

10. Myslite na mobilné zariadenia

Podľa prieskumov až 40 % z nás sa do piatich minút po prebudení pozrie do mobilu. V priebehu jedného dňa skontrolujeme svoje telefóny v rozmedzí 47 až 82-krát za deň a 30 % z nás kontroluje telefón aj 5 minút pred spaním. Dokonca až polovica z nás skontroluje mobil aj uprostred noci.

Na základe týchto čísiel je nutné venovať svoju pozornosť nielen optimalizácii webových stránok, ale aj obsahu pre mobilné zariadenia. Trend vyhľadávania obsahu cez mobilné zariadenia je neustále väčší, preto mobilná verzia webu aj blogu musí byť do detailov prepracovaná a aktuálna.

mobilne hladanie

 

Toto bolo zopár základných rád ako pochopiť a zlepšiť content. Dúfam, že vám pomôžu pri budovaní úspešnej content stratégie. 😉