Na našom blogu si pre vás pravidelne aj nepravidelne pripravujeme rubriku noviniek, ktoré by nemali ujsť žiadnemu social media managerovi. Vzhľadom k tomu, že okolo YouTubu sa v poslednej dobe odohralo veľa zmien a menších revolúcií, rozhodli sme sa, že sa pozrieme exkluzívne na novinky, ktoré sa týkajú výhradne tejto sociálnej siete.

YouTube nahradil trending novým tlačidlom

YouTube prináša niekoľko zmien. Asi najradikálnejšou z nich je vylúčenie tlačidla trending, ktoré môžeme považovať za najobľúbenejšiu funkciu tejto sociálnej siete. Funkcia ako taká však YouTube neopúšťa.

Tlačidlo trending bolo nahradené novinkou menom Explore. Po zavítaní do tejto sekcie máte prístup k trendovým videám, no zároveň aj k populárnym kategóriám ako napríklad hudba, gaming či novinky.

Portál Search Engine Journal pritom upozorňuje na fakt, že do popredia by mali byť tlačené videá, ktoré pochádzajú od tvorcov a umelcov na vzostupe. Tým pádom by mali mať noví autori vďaka tomuto algoritmu, ak sa im podarí dostať svoj obsah až do trendov, prirodzene vyššie šance presadiť sa.

Koronavírus bude opäť monetizovaný

Pred pár týždňami urobil YouTube rozhodnutie, ktoré sa týkalo zakázania monetizovaného obsahu o koronavíruse. Spravil tak preto, že ide o citlivú tému a videá s takýmto obsahom nie sú vhodnou plochou na reklamu. Zákaz monetizácie znamená, že autori videí na svojom obsahu nemôžu nič zarobiť.

V súvislosti s tým, ako sa situácia vo svete vyvíja, sa YouTube rozhodol mierne pozmeniť svoju politiku. Toto však ešte stále neznamená, že tvorcovia budú môcť profitovať na videách, ktoré sa dotýkajú tejto témy. YouTube však udelil niekoľko výnimiek najmä svojim spravodajským partnerom, aby tak mohli pokračovať vo svojej činnosti. Výnimka sa tiež týka vybraných tvorcov, pri ktorých sa očakáva, že budú spracovávať prínosné informácie. Keďže reklama je primárny zdroj príjmov pre YouTuberov, je pochopiteľné, prečo sa v momentálnej situácii rozhodla sociálna sieť pristúpiť k daným krokom.

Google vytvára novú pracovnú pozíciu

Nová pracovná pozícia sa priamo týka YouTubu. Ide o pracovné miesto s názvom Creator Liaison. Ide o profesionála, ktorého úlohou bude spracovávať komunikáciu medzi YouTubom a videotvorcami. Novým prostredníkom medzi YouTubom a tvorcami sa stal bývalý YouTuber Matt Koval, ktorého úlohou odteraz bude pomáhať ľuďom lepšie pochopiť zákutia sociálnej siete a asistovať pri používateľskom feedbacku.

Nový spôsob, ako zarobiť na divákoch

YouTube aktuálne testuje nový spôsob, ktorým budú môcť tvorcovia zarábať na svojom publiku. Nová funkcia umožňuje divákom zakúpiť si takzvaný „aplaus“ u svojho obľúbeného tvorcu a takýmto spôsobom ho finančne podporiť.

Možno sa vám v hlave vybavuje Patreon. V prípade takéhoto sponzoringu je však zvykom, že investujúci divák získava od tvorcu nejaký obsah navyše. V prípade, že si však divák zakúpi aplaus, nezíska nič na oplátku. Ide tak o jednoduchý spôsob, ako sa svojmu obľúbenému YouTuberovi odvďačiť za kvalitný obsah.

Divák môže jedným „potleskom“ darovať tvorcovi 2 doláre, pričom za jeden deň môže darovať maximálne 500 dolárov. YouTube si z tejto čiastky inkasuje 30 %. Podľa Googlu je tento typ podpory úplne anonymný a o odosielateľovi sa zvyšok publika ani jeho príjemca nič nedozvedia.

Google raz a navždy ukončil klasický vzhľad YouTubu

Písal sa august 2017, keď Google uviedol nový vzhľad domovskej stránky YouTubu. Ešte donedávna mohli používatelia prepínať medzi obľúbenou oldschoolovou a modernou verziou. S klasickým vzhľadom sociálnej siete sme sa však v marci nadobro rozlúčili.

V súčasnosti si už používatelia môžu zobraziť iba modernú verziu webovej stránky. V čase, kedy sme mali možnosť prvýkrát zaznamenať zmodernizovanú verziu webu, prišiel YouTube aj s novým logom a tmavým režimom. Keďže v roku 2019 YouTube zaznamenal ďalší refresh dizajnu a pribudli tu funkcie ako livestreaming a vertikálne formáty videa, je úplne pochopiteľné, prečo sa Google rozhodol pristúpiť k definitívnemu odstaveniu pôvodnej verzie.