Február je za nami a my vám prinášame niekoľko trendov, ktoré otriasli svetom sociálnych sietí a určite by nemali ujsť pozornosti žiadneho social media managera. V posledných týždňoch sme mohli zaznamenať neustále silnejúci trend chatbotov na Facebooku, ale aj nové funkcie, ktoré pribudli na najobľúbenejších social media kanáloch. Preto sa pohodlne usaďte a hravo dobehnite, čo vaša pozornosť nestihla zachytiť.

Facebook Business Manager umožňuje posielať správy zákazníkom cez Messenger

Pravdepodobne najobľúbenejší nástroj social media managerov – Business Manager od Facebooku, prichádza s novou funkciou. Tá vám umožňuje kontaktovať svojich potenciálnych zákazníkov cez Messenger. Používateľ musí spoločnosti v prvom rade potvrdiť, že chce byť informovaný o novinkách. Potom, ako tak urobí, mu budú prichádzať informácie na jeho súkromný profil.

Facebook vo svojej oficiálnej tlačovke uvádza aj konkrétny príklad. Pokiaľ by si zákazník chcel kúpiť produkt, ktorý je aktuálne vypredaný, nástroj sa ho opýta, či chce dostať upozornenie, akonáhle bude produkt opäť k dispozícii. Keď sa tak stane, zákazník bude upozornený na Messengeri. Ide tak o Facebookový ekvivalent takzvaného strážneho psa, ktorého s obľubou propagujú najmä weby s inzerciou nehnuteľností.

Instagram ako konkurencia YouTubu?

Instagram spustil možnosť monetizácie príspevkov na IGTV. Už dlhšiu dobu sa šepká o tom, že by služba chcela konkurovať YouTubu. Bez toho, aby miestni tvorcovia mohli za svoju snahu inkasovať odmeny, sa však radikálnejšia zmena nemohla dostaviť. A toto si veľmi dobre uvedomuje aj Instagram. Tvorcovia tak budú konečne môcť zarábať na obsahu, ktorý zdieľajú so svojím publikom na IGTV. Do svojich videí odteraz môžu zahŕňať aj krátke reklamy. V prípade, že tak spravia, však musia automaticky dodržiavať pravidlá, ktoré vyplývajú z Partnerského programu.

Facebook spúšťa vlastný Pinterest

Gigant medzi sociálnymi sieťami sa rozhodol spustiť novú aplikáciu. Tá sa prihovára tvorivej cieľovej skupine a svojím prevedením sa tak výrazne podobá na obľúbený Pinterest. Aplikáciu s názvom Hobbi vypustil Facebook viac-menej v tichosti. Sociálna sieť samotná by mala poslúžiť tvorivým používateľom na zdieľanie svojich postupov. Už zo samotného názvu je jasné, akým smerom sa chce táto malá sociálna sieť uberať.

Väčšina sťažností zo strany používateľov hovorí o tom, že tento nápad je veľmi neoriginálny. Napriek tomu by sme však nemali podceniť jej potenciál. Facebook z času na čas vypustí aplikáciu, ktorá buď prepukne do globálneho trendu, alebo po čase náhle zanikne. Nateraz nám teda zostáva sledovať, akým smerom sa Hobbi pohne.

S obdobným nápadom prišiel na konci januára aj Google. Aplikácia s veľmi podobnou cieľovou skupinou dostala názov Tangi a tiež je adresovaná kreatívnym používateľom, ktorí sa venujú DIY projektom. Okrem úspechu Hobbi tak môžeme v nadchádzajúcich týždňoch pozorovať aj zaujímavý konkurenčný súboj. Zakladateľka projektu Tangi, Coco Mao, povedala pre portál Crunch, že táto platforma je zameraná iba na kvalitný obsah z DIY segmentu.

Na LinkedIn prichádzajú stories

Netešte sa však predčasne. LinkedIn síce oznámil spustenie stories vo svojej aplikácii, no podľa portálu Social Media Today sú stories už síce zaradené do interného testovania, ale zatiaľ nie je známy dátum zverejnenia tejto funkcie. Ako prvý prišiel s funkciou Snapchat, neskôr si ju adaptovali aj Facebook a Instagram. Je úplne jasné prečo, stories sú jednoduché, používateľsky nenáročné, no najmä sú mimoriadne obľúbené.

Mimo iného sa šepká aj o tom, že Twitter kúpil spoločnosť Chroma Labs, ktorá sa venuje vývoju stories. V blízkej dobe tak zrejme môžeme očakávať príchod tejto obľúbenej funkcie aj medzi tweety. Koniec koncov… stories si predsa osvojil aj Netflix.

Snapchat má novú reklamnú funkciu

Snapchat spúšťa novú funkciu. Tá je skutočne šikovná a pochvália si ju najmä používatelia. Nová funkcia Swipe up to call umožňuje inzerentovi zverejniť príspevok s uloženým odkazom. Potom, ako používateľ swipne smerom nahor, sa mu však neotvorí link, ale bude môcť zavolať na priložené číslo. V praxi to znamená, že spoločnosti, ktoré získavajú klientov prostredníctvom telefonátov, nadobudnú na sociálnych sieťach novú superschopnosť. Potom, ako ich kampaň promovaná na stories úspešne zaujme klienta, bude môcť okamžite uskutočniť telefonát, prípadne poslať inzerujúcej spoločnosti SMS.

V budúcnosti zrejme môžeme očakávať príchod tejto funkcie aj na ostatné sociálne siete, keďže ide o naozaj užitočný nástroj, ktorý má všetky predpoklady na to, aby sa stretol s úspechom.