Výmena odkazov pre SEOVýmena odkazov je medzi ľuďmi, čo sa zaoberajú SEO, veľmi diskutovaná. Má totiž svojich zástancov ako aj odporcov.

Voľakedy bola výmena spätných odkazov veľmi jednoduchá a priamočiara záležitosť. Dve stránky si vymenili odkazy do pätičiek a všetci boli spokojní. Google ale zistil, že v pätičkách sú väčšinou odkazy vymenené a začal im prikladať menšiu váhu.

Je dôležité povedať, že v dnešnej dobe už off page SEO nie je len o výmene odkazov. Je to oveľa komplexnejší proces, ktorý by mal zahŕňať viacero metód získavania odkazov- od registrácie do katalógov, cez výmenu až po odkazy z blogov, článkov či sociálnych sietí.

V našich končinách (Google.sk) má však klasická výmena odkazov stále veľký význam, nakoľko konkurencia vo veľkom počte oborov stále nie je vysoká a niekedy stačí doslovne vymeniť pár odkazov a web sa dostane vyššie. V konkurenčných oblastiach je to samozrejme iné, ale aj tú má výmena odkazov svoje miesto.

Ale aj výmena odkazov sa musí robiť zodpovedne a systematicky. Treba vymienať iba s obsahovo relevantnými a kvalitnými webmi a pokiaľ možno treba získavať odkazy nie zo sitewide pozícií a už vonkoncom nie zo sekcií „zaujímavé odkazy“, kde sa nachádza ďalších 100 odkazov na iné weby.

Ak sa však výmena robí kontinuálne a prirodzene, SEO potrebám môže iba pomôcť, nehovoriac o tom, že odkazy na dobrých pozíciách dokážu priniesť aj slušnú návštevnosť.

Ak ale máte ku klasickým výmenám odkazov odpor, alebo jednoducho na svoje stránky nechcete umiestniť spätný odkaz na iný (konkurenčný) web, potom môžete ísť  cestou ABC alebo dokonca ABCD výmen, ale o tom nabudúce..