Vtipné situácie pri link buildingu
Kedže robím link building pre mnohých klientov, bežne sa mi stáva, že denne kontaktujem aj 100 webmastrov s ponukou na výmenu spätných odkazov a občas sa podarí, že mi príde úsmevná odpoveď.
Budovanie spätných odkazov, alebo keď chcete link building je zdĺhavá robota a v zhľadom na neinformovanosť majiteľov stránok alebo ich zkreslené informácie býva dosť často aj náročná. Nájisť totiž webmastra, ktorý vie, na čo je výmena odkazov a je ochotný spolupracovať je dosť ťažké. Okrem odmietavých stanovísk a rôznych odpovedí v zmysle, že link building je SPAM či abolútne neefektívna metóda pre SEO (čo je ale efektívna sa nikdy nedozviem) som dostal aj takéto úsmevné odpovede:
Link building pre www.polovnickyodznak.sk
Odpoveď: Teoreticky se vymeně vůbec nebránim bavíme li se o tom z komerčního hlediska, ale vzhledem k tomu že jsěm vegán se mi nechce moc menit odkazy s webem o myslivosti apod. Ale s jinými stránkami by neměl být problém.
Link building pre www.vysoketatry.cz
Odpoveď: Píšete, že ste cez Googlu našli jednu z mojich stránok. Pýtam sa akú a Vy neviete akú (odpísal som, že ak má viac webov, kľudne vymením so všetkými, ktoré su relevantné).
Ak neviete akú, tak ste buď:
1. Agent s teplou vodou
2. Spamer
3. Neviem o čo vám naozaj ide.
takže skúsme hrať s otvorenými kartami. Ja som zatial na váš web ani len nepozrel, kedže spôsob akým komunikuteje je trochu podozrivý. A počet SPAM-ov cez deň je dosť vysoký. Takže ak som sa sekol, tak sa predom ospravedlňujem.
Link building pre www.pobytynaslovensku.sk
Odpoveď: (Po tom čo mi dotyčný napísal, že nechce meniť odkazy, pretože našiel dva nefunkčné odkazy niekde na mojom webe) Nefunkčné odkazy je veľká chyba na stránke. Validujú to aj SEO programy. Čítal som, že je to veľká chyba. Seo programy vlastne čistia stránky a upravujú, aby boli priateľské pre roboty. To je vplyv na poradie vo vyhľadávaní. Ak napríklad máte moc padnutých liniek, ale pritom vyšši pagerank, jyxorank … môže to túto chybu vyvážiť a nespoznáte penalizáciu.
Hlavne na slovenskom trhu bude trvať ešte dlho, kým sa informovanosť webmastrov o problematike SEO zvýši a eliminujú sa rôzne klišé názory či dokonca úplné bludy. Vo veľkej miere to však súvisí aj s ponukou týchto služieb na trhu.