Juraj Sasko je jedným zo zakladajúcich partnerov fullservisovej online marketingovej agentúry Visibility. V tomto rozhovore prezradí viac o agentúre, jej začiatkoch, aktuálnych projektoch či víziách. Aké sú základné piliere jeho úspechu?

Z dostupných informácií viem, že si sa k online marketingu dostal počas štúdia na Coventry University vo Veľkej Británii. Bolo to miesto, kde si objavil svoju vášeň pre online marketing a následne sa tejto oblasti začal venovať?

V podstate áno, pretože najviac ma nakopla stáž vo firme Enforex v Madride, kde som sa dostal do online oddelenia jazykovej školy, a to práve vďaka štúdiu na Coventry University.

Čo ťa motivovalo, resp. viedlo k založeniu SEO agentúry?

Mal som svoju živnosť na SEO služby a s aktuálnym spoločníkom Radom sme chceli naše živnosti spojiť a posunúť sa na ďalší level.

Agentúra Visibility vznikla v roku 2009 ako SEO agentúra. Kde si v tom čase hľadal odborníkov na SEO v rámci Slovenska? Nebolo to zložité a niečo „nové” pre náš trh?

V podstate sme si všetkých ľudí sami vychovávali. Odborníkov na SEO bolo na prstoch jednej ruky a väčšinou mali vlastné firmy, takže cestou bolo si ľudí vychovávať. Preto sme zobrali stážistov z UCM v Trnave.

Čo bola pre teba najväčšia výzva počas budovania agentúry/čo bol taký najväčší oriešok, s ktorým si sa stretol? Stretol si sa počas budovania s niečím neočakávaným, keď si si povedal, že „ejha, a čo teraz”?

Každý rok je nový oriešok. Najprv nemáš klientov. Keď máš klientov, nemáš ľudí. Keď máš ľudí, tak riešiš rast, procesy, financie, cashflow. Nemám ani jeden významný moment, proste bojovali sme každý rok s niečím.

Stagnáciu považuješ za kameň úrazu, ktorá obmedzuje a limituje. Čo je podľa teba „to” dôležité, resp. nevyhnutné, aby firma/podnikanie/startup rástla?

Najdôležitejšie je mať víziu a človeka, ktorý vie tú víziu pretaviť do reality. Podľa mňa je potrebné vždy ísť ľuďom príkladom. Nestačí o veciach rozprávať, treba ich robiť.

Ako sám hovoríš „Visibility je performance agentúra s praktickou kreatívou”. Aké sú tvoje vízie a v akom bode by si chcel vidieť Visibility, aby si si povedal, že áno, je to tam – je dokonalá, vidím v nej všetko, čo som si prial.

Taký stav nikdy nenastane, pretože už teraz viem, že aj keď sa nám podarí nakopnúť Visibility 360 Group, ako náš ďalší krok, vždy prídem do bodu, keď mi to nebude stačiť a budem to chcieť posunúť ďalej. A to je asi pointa, cesta je cieľ.

Si veľmi aktívny človek, ktorý sa často zúčastňuje a prednáša na konferenciách, hosťuje v marketingovo zameraných blogoch, píše články pre rôzne odborné weby, ba dokonca natáča vlastný obsah (podcasty či videoblogy). Taktiež sa popri Visibility venuješ rôznym vedľajším projektom. Ako to všetko zvládaš manažovať tak, aby to stále malo pridanú hodnotu a nedostal si sa do jedného rýchleho kola, z ktorého sa nedá vypadnúť, lebo ťa to celé pohltí? Viem, že si milovník Google Kalendára, že si veci dôklade zapisuješ, plánuješ a nikdy nemeškáš. Je toto kľúč k úspechu, ktorý ti na 100 % funguje?

Asi hej, kalendár a maximálna časová sebadisciplína. Tak isto neodkladám veci, som veľmi procesný človek. Nemám na to žiadne špeciálne recepty.

Tvoje pracovné nasadenie je pomerne vysoké. Stretol si sa už s vyhorením? Aplikuješ do pracovného života kroky, ktoré ti pomáhajú vyhnúť sa mu?

Našťastie, nie, pretože si zatiaľ myslím, že mám vnútornú mieru. Síce robím veľa, na druhú stranu som stále s rodinou a deťmi, športujem, mám koníčky, takže si myslím, že sa viem odkontrolovať.

Podcasty VISISTORIES biznis príbehy s ponaučením.  Ako vznikol nápad poukázať na faily a docieliť, že hostia prídu a budú rozprávať o svojich zlyhaniach? Predsa ide o tému, o ktorej rozprávať je ťažšie a nie vždy príjemné… Je cieľom týchto podcastov poukázať na to, že napriek zlyhaniu je potrebné pokračovať ďalej, a že zlyhanie je prirodzená súčasť?

No je to presne, ako píšeš. Úspechov je veľa, zlyhaní menej. Máme dobu instantného úspechu na sociálnych sieťach, startupov s miliardovými investíciami či ľudí z obálok Forbes a pritom na každý úspech je 10 neúspechov a o tom sa už toľko nepíše. Nám sa tiež viac vecí nepodarilo ako podarilo a snažím sa to týmto nejako balancovať.

Aká je najlepšia rada, akú si kedy dostal, ktorá ťa posúva vpred?

Nikdy nie je tak zle, aby nemohlo byť horšie a nikdy nebolo tak dobre, aby nemohlo byť lepšie.

Máš svoj vzor v oblasti marketingu online marketingu (zo svetového, či domáceho trhu)?

Nemám.

Aké sú tvoje 3 kroky, 3 rady, ktoré sú dôležité pre fungovanie dobrého biznisu?

Vízia, disciplína a morálka/etika.

Konkurencia na Slovenskom trhu. Vedel by si povedať, ktorú z agentúr považuješ za najväčšieho konkurenta?

Nedá sa to úplne. V podstate sú všetky agentúry dnes konkurencia, stačí si pozrieť agentúry v ADMA. Agentúr, živnostníkov aj menších firiem sú dnes už desiatky, možno stovky, takže záleží od klienta a zadania.

V jednom rozhovore si spomínal svoj cestovateľský blog, ktorý si dávnejšie predal. K vzniku tohto projektu viedla asi tvoja láska k cestovaniu. Ako, prosím, vidíš cestovanie po skončení pandémie? Veríš, že bude opäť takmer „neobmedzené” ako predtým?

Áno, sám sa už niekde chystám a osobne si myslím, že sa to vráti do úrovne ako predtým. Len budeme mať o vakcínu naviac.

Medzi najnovšie projekty, ktorým sa aktuálne venuješ, patrí Visiblity 360 Group, ktorej cieľom je stať sa do roku 2O25 najväčšou komunikačnou skupinou v strednej Európe. Vnímaš rozbeh nového projektu za hranice v období pandémie za ešte väčšiu výzvu? Mnoho ľudí si myslí, že v dobe obmedzeného pohybu a cestovania je prenikanie na zahraničné trhy rizikové. V každom prípade platí – na vzdelávanie a posúvanie sa vpred je vždy správny čas. Vyjadruje toto tvoj postoj?

Nevnímam to ako riziko, žijeme v internetovej dobe a dnes už netreba všade chodiť fyzicky, aj keď je to lepšie. Visibility 360 Group chceme najprv naštartovať na Slovensku, následne aj mimo. Posúvať sa treba, je jedno, či je pandémia alebo kríza. Kto stagnuje alebo začne lamentovať, skončil.

Hypotetická otázka: keby si sa nevenoval online marketingu a nezaložil agentúru Visibility, čomu by si sa venoval? Bol by si astronóm podľa svojich dávnych plánov?

Hehe, tak to fakt neviem. Astronóm možno, možno by som bol obchodník, možno by som bol cestovateľský influencer. :))